تاریخ انتشار :جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۲
۰
plusresetminus
رئیس ستاد اعتکاف شهرستان رفسنجان:

اعتکاف در رفسنجان برگزار می‌شود

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان رفسنجان ضمن تشریح جزئیات ثبت نام شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از ثبت نام اینترنتی آن خبر داد.
اعتکاف در رفسنجان برگزار می‌شود
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ حجت الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف امسال در دو رده سنی نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود، اظهار کرد: اعتکاف دانشجویی هم بخشی از همان اعتکاف بزرگسالان است که با ارائه برنامه های فرهنگی و معنوی در مساجد همراه خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان افزود: اعتکاف دانش‌آموزی در مساجد متفاوت برگزار خواهد شد؛ مسجد امام با ظرفیت ۲۵۰ نفر برای دانش آموزان دختر، مسجد جامع برای خانم های دانشجو و بزرگسال با ظرفیت ۶۰۰ نفر، مسجدالنبی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای آقایان، مسجد ابوالفضل (ع) در خیابان مصطفی خمینی با ظرفیت ۲۰۰ نفر برای دانش آموزان پسر آماده شده است.

وی بیان کرد: دو مسجد نیز برای رزرو است که اگر جمعیت بیشتری ثبت‌نام شد آن مساجد مورد استفاده خواهد گرفت.

رییس ستاد اعتکاف شهرستان رفسنجان گفت: ثبت نام برای شرکت در اعتکاف از روز یکشنبه دوم بهمن ماه به صورت اینترنتی انجام می شود و هموطنان عزیز با مراجعه به سایت Karbala72.ir می توانند مسجد و رده سنی خود را در آن سایت انتخاب و ثبت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اعتکاف دانش آموزی برای دانش آموزان پایه هشتم، نهم و دهم در رده دختران و پسران سیزده، چهارده و پانزده ساله انجام می‌شود.

حجت الاسلام نقیب پور بیان کرد: مراسم اعتکاف برای نوجوانان با برنامه های جذاب، متنوع، شاداب و هیجانی، حلقه های معرفت، پرسش و پاسخ همراه خواهد بود و در واقع یک اعتکاف بسیار معنوی و متناسب با سن نوجوان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان با اشاره به بالا بودن هزینه‌ها از کمک خیرین، موکب مس و شهرداری و … در مراسم امسال خبر داد و گفت: برای شرکت در مراسم اعتکاف امسال فقط مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به صورت اینترنتی و موقع ثبت نام دریافت می‌شود.

وی ابراز کرد: برای تکریم مادران پرفرزند، خانم های ۳۵ ساله دارای سه فرزند و بیشتر و همچنین مادران ۴۰ ساله دارای ۴ فرزند و بیشتر، مبلغی که پرداخت می کنند به آنها بازگردانده می شود و در مراسم اعتکاف از مقام آنها تجلیل هم به عمل خواهد آمد.

رئیس ستاد اعتکاف شهرستان رفسنجان گفت: باتوجه به محدودیت ظرفیت مساجد، اولویت برای شرکت در مراسم اعتکاف با کسانی است که زودتر ثبت نام نمایند و زمانی که ظرفیت ها پر شد ثبت نام به پایان می‌رسد.

وی یادآور شد: در مراسم اعتکاف امسال ضمن ارائه برنامه های جذاب و معنوی از سخنرانی و مداحی سخنرانان و مداحان کشوری نیز بهرمند خواهیم بود به طوری‌که اعتکافی به یادماندنی برای شرکت کنندگان خواهد بود.

حجت الاسلام نقیب پور ضمن تشکر از تمامی نهادها که در برگزاری این مراسم یاری رسان ستاد اعتکاف بودند، گفت: برنامه اعتکاف در بخش نوق و کشکوئیه و اکثر روستاها با هماهنگی ائمه جماعات و خیرین روستاها و بخش ها برگزار می شود و مردم با مراجعه به روحانی محله خود می توانند در این مراسم شرکت نمایند.

انتهای پیام/ https://armanekerman.ir/vdchwinzm23nxvd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما