کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استانداری کرمان:

تغییر مدیرکل گمرک کشور، مسیر خودروهای دپو شده در گمرک کرمان را به انحراف کشاند

1 بهمن 1401 ساعت 12:28

استاندار کرمان گفت: گرچه با مدیرکل قبلی گمرک کشور توافقاتی صورت گرفته بود اما با تغییر مدیر کل گمرک، در سطح کشور آزاد‌سازی خودروهای دپو شده گره خورده است که در حال پیگیری مجدد با مدیر جدید هستیم.


به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان » محمدمهدی فداکار بیش از یک ماه پیش، از مجموعه خودروسازان ارگ بم و گمرک شرق استان بازدید کرد که در این سفر یک روزه، با بیش ‌از ۳۰هزار خودرو در پارکینگ کارخانه‌های خودروساز شهرستان بم که به دلیل مشکلات مختلف به‌ویژه مسائل گمرکی دپو شده بودند، روبه رو شد.

وی در همان لحظه تاکید کرد؛ که باید تا یک هفته آینده این مشکل حل شود، اما پس از یک هفته در گفتگویی تلفنی، عنوان کرد: در زمینه رفع مشکلات گمرکی خودروهای دپو‌شده در بم با مدیر گمرک کشور مذاکراتی انجام شده و امیدواریم در نشستی که طی هفته جاری برگزار می‌شود، این مشکل برطرف شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مشکل عرضه نشدن خودروهای تولیدی در ارگ جدید از شرکت‌های تولیدکننده نیست، تصریح کرد: برخی از قطعات  این خودروها  وارداتی هستند؛ بنابراین  باید اوراق و اسناد آنها تحویل گمرک شود که در برخی موارد شرکت‌ها دیرتر این مهم را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در این مواقع قطعات خودروها وارد گمرک شده، اما اوراق مورد‌نیاز تحویل گمرک نشده که در این صورت اجازه خروج از منطقه صادر نمی‌شود.

فداکار گفت: طبق صحبتی که با مدیر گمرک کشور انجام شد، مقرر شد؛ به نسبتی که شرکت‌های خودروسازی تسویه نکرده‌اند به همان میزان خودرو برای ضمانت نگه داشته شود؛ به طوری که حتی این آمادگی وجود دارد تا  ۲برابر این مقدار را ضمانت نگه دارند و مابقی خودروها را آزاد کنند.

وی افزود: تا هفته آینده بخش عمده‌ای از مشکل منجر به دپو خودروها در بم حل خواهد شد.

امروز درست یک ماه و نیم از سفر استاندار کرمان به شزق می گذرد اما هنوز 30 هزار خودروی دپو شده در گمرک باقی مانده است.

 بعد از گدشت یک ماه از صحبت استاندار کرمان مبنی بر رفع مشکلات گمرکی این خودروها و رای بر عدم دپوی آنها در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی «راه آرمان» عنوان کرد: با وجود تمام پیگیری‌های صورت گرفته، وعده‌ها و توافقات انجام‌شده، متاسفانه به علت تغییر مدیرکل گمرکات کل کشور این پروسه به تعویق افتاده است.

فداکار در پایان خاطر نشان کرد: مدیرکل قبلی گمرک وعده‌هایی در راستای رفع موانع گمرکی این خودروها داده بود و توافقاتی نیز صورت گرفته بود که متاسفانه با تغییر مدیر‌کل این وعده‌ها محقق نشده است و دوباره پیگیری با مدیرکل جدید را از سر گرفته‌ایم.

شایان ذکر است؛ در پارکینگ خودروهای شرکت مدیران خودروی بم حدود ۲۷هزار خودرو نیز دپو شده است.
انتهای خبر/ طهماسبی


کد مطلب: 132108

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/132108/تغییر-مدیرکل-گمرک-کشور-مسیر-خودروهای-دپو-شده-کرمان-انحراف-کشاند

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir