تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۴
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت عنوان کرد:

لزوم اجرای برنامه‌های دهه فجر در مدارس

امام جمعه جیرفت گفت: باتوجه به لزوم اجرای برنامه‌های باکیفیت دهه‌‌ فجر در همه مدارس، ستاد دهه‌فجر، تاکید ویژه‌ای بر مدارس داشته باشد.
لزوم اجرای برنامه‌های دهه فجر در مدارس
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت؛ صبح امروز حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم در جلسه برنامه‌ریزی برپایی سُنت اعتکاف و ستاد برگزاری دهه‌فجر که در محل دفتر وی در جیرفت برگزار شد، گفت: همزمانی مراسم‌ اعتکاف با دهه‌فجر، باعث تأثیرگذاری بیشتر خواهد شد و برنامه‌ زنگ انقلاب در تمامی مدارس و همچنین باحضور مسئولان شهرستان در دو مدرسه دخترانه و پسرانه نواخته خواهد شد.
 
امام جمعه جیرفت افزود: ستاد برگزاری دهه‌ فجر بایستی برای برنامه‌های این دهه در مدارس، نظارت ویژه‌ای داشته باشد و همه مدارس در این دهه برنامه‌ریزی جشن و مراسمات را داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و امکانات، شهرداری و شورای شهر، برنامه‌ریزی مراسم‌های مرتبط با دهه‌فجر را به مدت ۱۰ شب در شهر جیرفت، داشته باشند.
 
احمد بلندنظر گفت: بعد از اغتشاشات اخیر، اجرای دو برنامه‌ سالگرد شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی و حضور پررنگ مردم یزد در استقبال از دکتر رئیسی، باعث ناامیدی دشمن شد.
 
فرماندار شهرستان جیرفت افزود: برنامه‌های دهه‌ فجر به صورت مردمی اجرا می‌شود و وظیفه مسئولان برنامه‌ریزی و پشتیبانی از این برنامه است.
 
وی درخصوص راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: ستاد برنامه‌ریزی دهه فجر، مسیر راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن را به سمت تربیت‌بدنی قرار داده تا مردم از برنامه‌های شاد و انقلابی استفاده کنند.
 
حجت الاسلام و المسلمین روح‌الله اکبری‌نیا گفت: امسال جشن پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد و محلات بایستی مردمی و قوی‌تر از گذشته برگزار شود.
 
مسئول دفتر امام جمعه جیرفت، افزود: دشمن در حال ترویج بی‌بندوباری و بی‌حجابی است و برخی افراد به صورت دستوری اینکار را انجام می‌دهند.
 
وی با اشاره با نیاز به مسائل معنوی برای مقابله با حجم بالای حملات ضدانقلاب، بیان کرد: بخش اعظم برنامه‌ اعتکاف، مسائل معنوی و مقابله با برنامه‌های دشمن است و همانگونه که در طب سُنتی پادزهر سَم مار، خوردن نعناع و پونه، همراه با حجامت است، بهترین درمان گناه هم استغفار است که ما را به خدا نزدیک می‌کند و در اعتکاف با عبادات دسته جمعی و فردی، ارتباط با خدا  برقرار می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی ضمن اشاره به اینکه اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است، گفت: باید برای برگزاری اعتکاف در شهرستان جیرفت، برنامه‌ریزی جدی و دقیق انجام شود.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: اعتکاف درواقع خودسازی و صیقل دادن روح است که در مراسم اعتکاف اتفاق می‌افتد، پس ضرورت دارد که اعتکاف در جامعه نهادینه شود.
 
حجت الاسلام محمدی تصریح‌کرد: کرونا باعث تعطیلی موقت سُنت اعتکاف شد و الان با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه، بنای راه‌اندازی مجدد اعتکاف وجود دارد.
 
وی با اشاره به لزوم پُررنگ بودن نقش روحانیت در اعتکاف، بیان‌کرد: معتکفان برادر در مسجد امام علی (ع)، خواهران در مسجد جامع، دانش‌آموزان در مسجد امام حسن عسکری (ع) و دانشجویان در مسجد باقرالعلوم دانشگاه آزاد حضور خواهند داشت.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت درخصوص نحوی ثبت‌نام معتکفین اظهارکرد: در سال‌های قبل، ثبت‌نام بصورت دستی و مراجعه حضوری بوده و امسال به‌صورت یکپارچه با سامانه و سایت از معتکفین درخواست حضور در اعتکاف، اخذ می‌شود.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcb55b8srhbf8p.uiur.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما