تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۷
۰
plusresetminus
معاون تولیدات گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: تمام اعضا و مدیران استان و شهرستان پیگیر راه اندازی کارخانه گیاهان دارویی در شهرستان رابر در آینده‌ای نزدیک هستند.
وعده‌ای دیگر برای عملیاتی شدن تنها کارخانه گیاهان دارویی در رابر داده شد

به گزارش سرویس اقتصادی خبرنگار راه آرمان؛ اولین همایش تخصصی گیاهان دارویی با همکاری علمی، پژوهشی و فناوری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر و پژوهش سرای دانش آموزی جهاد کشاورزی رابر با حضور اساتید برجسته استانی در سالن سردار دل‌ها برگزار شد.

همچنین معاون تولیدات گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان  به همراه مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر و رئیس پژوهشسرا این شهرستان با حضور در گلزار شهدای قنات ملک و قرائت فاتحه بر مزار والدین سردار دل‌ها ادای احترام کردند و از تنها کارخانه اقتصادی تولیدات گیاهی دارویی بازدید کردند.
 
معاون تولیدات گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این بازدید در گفت و گو با خبرنگارما، با اشاره به تاکیدات سردار دل‌ها بر بحث گیاهان دارویی، گفت: تمام اعضا و مدیران استان و شهرستان پیگیر راه اندازی کارخانه گیاهان دارویی در شهرستان رابر در آینده نزدیک هستند.
 
لطفعلی زاده، با بیان این موضوع که فرآوری و مراحل گیاهان دارویی در خود شهرستان انجام می‌شود، افزود: مدیریت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی سعی بر آن دارد که بتوان در سطح خوب و مناسب از گیاهان دارویی سازگار در این منطقه کشت و همچنین از پتانسیل‌های موجود استفاده شود.

معاون تولیدات گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: با تأمین خوراک این کارخانه می‌توان اشتغالزایی خوبی در شهرستان رابر ایجاد کرد.
 
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان همچنین در این بازدید، از معرفی کارخانه فرآوری گیاهان دارویی بهار هونی به عنوان یکی از طرح های ملی در ایام الله دهه فجر خبر داد.
 
ابراهیم جهانشاهی همچنین در این همایش گفت: شیرین بیان، گل محمدی، زعفران و گاوزبان از ظرفیت های گیاهان دارویی در شهرستان رابر محسوب می‌شود.

وی افزود: ورود به هر یک از حوزه های گیاهان دارویی ظرفیت اقتصادی فراوانی دارد.
این کارشناس، ادامه‌ داد: به عنوان مثال یکی از ظرفیت های اقتصادی در حوزه کشت شیرین بیان است که می‌توان در کارخانه شهرستان رابر با همت جهاد نصر، کلنگ آن در زمان شهید سلیمانی به زمین زده شده با تامین خوراک این کارخانه ظرفیت اقتصادی خوبی ایجاد خواهد کرد.
 
وی، با اشاره به ظرفیت اقتصادی دیگر گیان دارویی در حوزه گل محمدی تشریح کرد: گل محمدی غیر از گلاب ، اسانس و سه محصول بسیار باارزش در کشور تولید نمی‌شود؛ تولید کانکریت و آبسولوت و اتیل الکل که اینها ارزش صادراتی بالایی دارند.
 
جهانشاهی با هشدار از معضل خام فروشی زعفران، گفت: با ورود تخصصی حوزه کشت زعفران در رابر خیلی می‌توانند موفق باشند.
 
وی، همچنین خاطر نشان کرد: گیاه گل گاوزبان یکی از محصولات با ارزش شهرستان رابر است که کشورهای ارمنستان متقاضی این محصول هستند و هر چه کشت شود باز هم در کشورهای همسایه کاربرد خاصی از این محصول میتوانند استفاده کنند.
 
گفتنی است؛ زیره سبز، گل ‌محمدی، خاکشیر، سریت، آویشن، رزماری، اسطوخودوس، بابونه، ختمی، شیرین بیان، کاسنی، همیشه بهار، سرخارگل، آلوئه ورا و گل گاو زبان از مهمترین گیاهان دارویی رابر است که گل محمدی و زعفران در صدر آن‌ها قرار دارد.

انتهای خبر/
 
https://armanekerman.ir/vdcciiqse2bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما