تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۳
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت گفت: شهدا با اهدای جان‌شان در راه خدا که باارزش‌ترین دارایی است، به کسی بدهکار و مدیون نیستند.
شهدا مدیون و بدهکار کسی نیستند
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «راه آرمان» از جیرفت، حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم در مراسم اولین سالگرد تدفین پیکر مطهر شهید گمنام در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در کتاب «شهید ‌و شهادت» شهید مطهری می‌خوانیم؛ که «شهید» تنها شخصی است که همه به او مدیون هستند و او به هیچکس مدیون نیست.
 
امام جمعه جیرفت درخصوص ارزش اهدای جان توسط شهدا، افزود: شهیدان با اهدای جان‌شان که عزیزترین و باارزش‌ترین دارایی‌شان در راه خدا، اسلام، نظام و حفظ ارزش‌ها به کسی مدیون نیستند.
 
وی خاطرنشان کرد: انسان‌ها برای برطرف کردن نیازهایشان، جامعه را تشکیل دادند زیرا انسان، فطرتاً موجودی اجتماعی است پس به خدمات دیگران نیاز دارد به همین جهت، علوم تخصصی شده و در علم پزشکی، دهها زیررشته پدید آمده است.
 
حجت الاسلام تارم با اشاره به اینکه انسان در موضوعاتی که تخصص ندارد باید به متخصص مراجعه کند، گفت: برخی افراد به تقلید در فروغ دین ایراد می‌گیرند و در جواب باید گفت که دین اسلام از سه بخش تشکیل شده است.

امام جمعه جیرفت درباره اولین بخش دین اسلام، بیان کرد: بخش اصلی دین اسلام، اعتقادات و اصول دین است که اسلام درمورد اصول دین تقلید را نمی‌پذیرد و دستور اسلام در اصول دین، پذیرش به روش تحقیق و استدلال است.
 

الزام تقلید در فروع دین برای افراد غیر متخصص 

 
وی اظهار کرد: بخش دوم دین اسلام، اخلاقیات است که حُسن و قُبح اعمال، رفتار و گفتار را عقل انسان درک می‌کند و نیازی به تقلید نیست.
 
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم درباره تقلید در فروع دین، گفت: فروع دین، سومین بخش دین اسلام است و افراد صاحب‌نظر نیازی به تقلید ندارند و چون متخصص فروع دین شدن برای همه امکان‌پذیر نیست، پس لازم است افراد بدون تخصص در فروع دین، تقلید کنند.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcdxx0f5yt0sf6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما