تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون بودجه و منابع پایدار شورای شهر گفت: برخی مسئولان از انجام وظایف و تکالیف خود نسبت به مردم شانه خالی می‌کنند و همه‌چیز را بر عهدۀ شهرداری می‌اندازند.
مسئولان عزم راسخی برای رفع مشکلات آرامستان جدید ندارند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حسین چناریان صبح امروز در هشتادمین نشست علنی شورای شهر کرمان در نطق پس از دستور خود، موضوع آرامستان جدید و مشکلات آن را دوباره مطرح کرد.

رئیس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان، گفت: مدت زیادی شاهدیم که مسائل مربوط به آرامستان جدید در رسانه‌ها مطرح می‌شود؟ سؤال ما این است که وقتی آرامستان یک موضوع عمومی است، چرا برخی مسئولان از انجام وظایف و تکالیف خود نسبت به مردم شانه خالی می‌کنند و همه‌‌ چیز را بر عهدۀ شهرداری می‌اندازند.


 اداره آرامستان بر عهده شهرداری است نه تامین زیرساخت برای آن

حسین چناریان ادامه داد: آرامستان محلی موردنیاز عموم مردم است و همه مسئولان دربارۀ آن موظف هستند، بنابراین زمانی که ایجاد و تکمیل شد ادارۀ آن بر عهده شهرداری خواهد بود، اما اینکه در کدام محل باشد، چگونه ساخته شود  و چه زیرساخت‌هایی داشته باشد، بر عهدۀ دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی تصریح کرد: اخیراً دو مسئول در حوزۀ راه، به‌راحتی در صداوسیما مصاحبه کرده و به‌صراحت مسئولیت تأمین امنیت و روشنایی جاده منتهی به آرامستان را بر عهدۀ شهرداری انداختند، که به نظر من درست نیست.

چناریان ادامه داد: شهرداری در دهه گذشته به دلیل نیاز شهر، مردم و تکمیل ظرفیت آرامستان قدیم، در یک تصمیم عمومی در استان تصمیم گرفته آرامستان را در محل فعلی احداث کند، در این خصوص، شهرداری فعلی مقصر نیست چراکه این، یک تصمیم عمومی بوده تا آرامستان 13 کیلومتر بیرون از شهر جانمایی شود. چرا باید این امر را بر عهدۀ شهرداری و شهردار فعلی بیندازند.

وی مسئولان را فراری از وظایف و تکالیف خود نسبت به این موضوع نامید و گفت: شهرداری برای تکمیل این آرامستان، از جیب مردم بسیار هزینه کرده تا اقداماتی ازجمله تأمین برق صورت گیرد و حالا اینکه ما از مسئولیت خود فرار کنیم و بگوییم آرامستان، سایت اختصاصی شهرداری است، درست نیست.

چناریان تأکید کرد:مدیریت داخلی آرامستان با شهرداری است اما نیازها و زیرساخت‌های لازم  باید با مشارکت همۀ دستگاه‌ها تأمین شود و مسئولان نباید موضوع را این‌طور مطرح کنند که تنها نهاد رسیدگی و اجرا شهرداری است.

وی با اشاره به تلفاتی که در تصادفات جادۀ آرامستان رخ‌داده است، اظهار کرد: عده‌ای می‌خواهند از مسئولیت خود فرار کنند اما چون شهرداری سازمانی پا به کار است قرار نیست دستگاه‌ها از وظایف و تکالیف خود شانه خالی کنند.

شهرداری در حوزه آرامستان واقعاً تنهاست/ با کارهای رسانه‌ای و اتهام زنی مشکل حل نمی‌شود

سعید شعرباف‌ در پاسخ به مطالبه حسین چناریان اذعان کرد:شهرداری در حوزه آرامستان واقعاً تنهاست، صرفاً برای اطلاع مردم باید گفت؛ ما تاکنون فقط برای ایجاد دیواره‌های حائل در سمت راست جاده بیش از 11، 12 میلیارد تومان تعهد داریم که روزانه هم در حال افزایش است.

شهردار کرمان افزود: کار تأمین برق با منابع داخلی تقریباً تمام‌شده است، احداث سیل بند نیز در فاز اول کار انجام‌شده اما کار مطالعاتی و اجرایی وسیع‌تری نیاز دارد زیرا این منطقه در مسیل قرار دارد، بنابراین برای در امان ماندن از خطر سیل باید جدیت بیشتری داشت.

سعید شعرباف‌ بابیان اینکه تأمین زیرساخت‌های شست‌وشوی قبور و سالن نیز برای برگزاری مراسمات عزاداری در حال پیگیری است، گفت: احداث جادۀ دوم آرامستان یک دغدغۀ جدی است و به نرخ امروز 40 میلیارد تومان جهت تکمیل نیاز دارد.

وی ادامه داد: واضح است آرامستان فضایی عمومی است اما برای تأمین امنیت آن، داریم به سمت قراردادهایی می‌رویم که امنیت را حفظ تضمین کند.
 
شهردار کرمان گفت: ما به ارتش تعهد دادیم تا زمینی را به ارتش بدهیم پیگیری‌ها و اخذ استعلامات زمین معوض هم با شهرداری است که در مرحله اخذ استعلامات هستیم.

وی با بیان اینکه در کرمان، مسئله‌ای جدی به نام آرامستان وجود دارد، گفت: رسیدن به وضعیت مطلوب، کمک عمومی را می‌طلبد و نیاز به عزم راسخ استانی دارد، تاکنون هم شهرداری پای‌کار بوده ولی با این‌کارهای رسانه‌ای و اتهام زنی مشکل حل نمی‌شود و گره‌ای از کار مردم باز نمی‌شود.
 
انتهای خبر/ طهماسبی
 
  https://armanekerman.ir/vdcc1iqsp2bq1s8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین