تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
۰
plusresetminus
مدیر کل ثبت احوال استان کرمان گفت: گرفتن کارت ملی یا شناسنامه توسط دستگاه‌ها خلاف مصوبه هیئت وزیران است.
دستگاه‌های اجرائی حق گرفتن مدارک هویتی از مردم را ندارند
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» محمد قاسمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: نخستین سند هویتی ایران به نام فاطمه ایرانی در سوم دی‌ماه ۱۲۹۷ صادر شد.

وی با بیان این که در استان کرمان ۲۵ واحد اجرایی ثبت احوال در استان کرمان مشغول به‌فعالیت است، توضیح داد:  ۷۰ واحد دفاتر پشخوان خدمات ثبت احوال ماهانه حدود ۴ هزار ولادت و یک هزار و ۴۰۰ واقعه فوت ثبت می‌کنند.

قاسمی ادامه داد:در ده ماه سال جاری ۳۸ هزار و ۲۰ واقعه ولادت و ۱۲ هزار و ۴۳۷ واقعه فوت ثبت شده است ضمن این که ولادت تغییری نداشته و ثبت فوت ۲۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان توضیح داد: تا پایان دی‌ماه سال جاری جمعیت استان کرمان ۳ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۵۹۰ نفر برآورد شده است؛  فراوانی نام‌ها برای والدین کرمانی امیرعلی، علی، آراد، حسین و ابوالفضل برای پسران و برای دختران هم فاطمه، زهرا، فاطمه‌زهرا، رستا و زینب است. 

وی با اشاره به این که  ۲۵ خدمت مستقیم در ثبت احول به مردم ارائه می‌شود، عنوان کرد: ۱۳۹ هزار و ۹۶۴ جلد شناسنامه مکانیزه برای مردم استان کرمان طی سال جاری صادر شده است.

قاسمی بیان کرد: بیش از ۱۹۰ دستگاه اجرایی به سیستم ما متصل هستند و خدمات می گیرند و همزمان مردم را برای تائیدیه کارت ملی یا شناسنامه به ما ارجاع می دهند و یا تصاویر مدارک هویتی را از مردم می خواهند که خلاف مصوبه هیئت وزیران است و هیچ دستگاه اجرائی حق گرفتن این مدارک را ندارد.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان گفت: ۱۱۵ کمیته تغییر نام طی سال جاری در ثبت احوال استان کرمان برگزار شده است که  ۲ هزار و ۳۰۰ نام و ۲ هزار و ۵۴۲ نام خانوادگی را تغییر دادیم.

قاسمی با اشاره به اینکه از در کل کشور ۱۰ میلیون نفر که برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده بودند ۸۰ درصد کارت را دریافت کردند، عنوان کرد: ۸۸ هزار و ۱۰۳ مورد ثبت‌نام نیز در استان کرمان طی سال جاری برای کارت ملی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح سببی و نسبی گفت:این طرح بسیار مهم و کامل کننده کارت هوشمند ملی است که مشخص شود همسر و فرزندان افراد چه کسانی هستند، این طرح مورد بهره برداری بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمان بیان کرد: ۶۸۲ جلد شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج مادران ایرانی و همسران غیرایرانی صادر شده است.
انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdcgwx9qyak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین