تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۱
۰
plusresetminus
شهردار کرمان گفت: پروژه شهید سلیمانی در حالی آغاز به کارکرد که خیلی از روندهای اداری آن اعم از تائید نقشه‌ها، فرایند صدور پروانه و غیره... انجام نشده بود، که برای هفت روز آن را تعلیق کرده بودیم.
از سرگیری پروژه ۴هزار واحدی مسکن شهید سلیمانی بعد از وقفه هفت روزه
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» پروژه ۴ هزار واحدی شهید سلیمانی  که توسط ستاد اجرایی فرمان امام در شهرک بلد الامین کرمان از سال ۹۹ کلنگ زنی شده است، اکنون با پیشرفت ۵۰ درصدی در مرحله اسکلت‌سازی و بتن‌ریزی است این پروزه به علت عدم توجه پیمانکار به اخذ مجوزات لازم بعد از گذشت 3 سال با حکم قضایی توقیف شد.

عباس کروکی مسئول شرکت توسعه‌عمران به‌عنوان پیمانکار اجرایی در گفتگو با «راه آرمان» عنوان کرد: این پروژه در فاز اول اجرایی تعداد ۱۶۰۰ واحد را به‌طور هم‌زمان آغاز کرده است که در قالب بلوک‌های ۵ طبقه ۸ واحدی در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام ۶۴ هکتار زمین را برای اجرای پروژه مسکن‌سازی در قالب طرح شهید سلیمانی به راه و شهرسازی واگذار کرد تا برای رفع مشکل مسکن مردم کرمان مورداستفاده قرار گیرد.

کروکی تأکید کرد:  به علت عدم پیگیری اخذ پروانه‌های ساختمانی از ۱۹ دی‌ماه کارگاه این پروژه توسط شهرداری و با حکم قضایی تعطیل‌شده اما با مساعدت‌های شهرداری کرمان و شهردار منطقه دوباره این کارگاه از ۲۴ دی‌ماه کار خود را شروع کرد.

منتظر شهردار کرمان در خصوص تعطیلی این کارگاه در بازه زمانی عنوان‌شده گفت: متأسفانه علی‌رغم ارسال اخطاریه‌های مستمر با عنوان فعالیت غیرقانونی دراین پروژه که هنوز، نه مجوزات نظام‌مهندسی و نه  پروانه ساختمانی آن اخذ نشده بود، کار را متوقف کردیم تا مجریان طرح هرچه سریع‌تر نسبت به تعهداتی که داده بودند، اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق مفاد تفاهم‌نامه‌ای که شهرداری با پیمانکار ستاد اجرایی فرمان امام داشت، مبنی بر اینکه سه ماه بعد از اتمام زمان تفاهم شده اگر اقدامات لازم پیگیری و اجرایی نشده بود، شهرداری می‌تواند، اقدام به تعطیل نمودن این کارگاه کند بنابراین مجبور شدیم برای احقاق حق مردم کرمان کارگاه را به‌صورت مقطعی تعطیل کنیم و این امر طبق حکم قضایی نه با نگاه شخصی، بوده است.

رضا حافظی سرپرست راه و شهرسازی کرمان نیز در مجمع نمایندگان استان در خصوص این پروژه نیز عنوان کرد: در پروژه شهید سلیمانی برای ساخت ۱۳۰۰ واحد برنامه‌ریزی‌ شده که در مراحل ساخت قرار دارد، اما به علت کارهای اداری این پروژه در یک بازه زمانی تعطیل شد.

وی ادامه داد: بعد از تعطیلی کارگاه ساخت پروژه شهید سلیمانی، طبق دیداری که با شهردارکرمان و شهرداری منطقه یک صورت گرفت؛ شهردار کرمان تأکید داشت، تا این پروژه متوقف نشود؛ بنابراین کارگاه فعالیت خود را ازسر گرفت و مودیان راه و شهرسازی بر اساس تخفیف ۳۰ درصدی برای پروانه‌های ساختمانی قرار است به جمع‌بندی نهایی برسد، که در مرحله توافقات هستیم.

شهردار کرمان نیز در گفتگو با راه آرمان عنوان کرد: این پروژه از زمان اجرا در سال ۹۹ تاکنون به‌جز یک بازه زمانی هفت روزه هیچ‌وقت از باب مسائلی که با شهرداری داشته است، متوقف نشده است.

سعید شعرباف ادامه داد: این پروژه در حالی آغاز به کارکرد که خیلی از روندهای اداری آن انجام نشد، اعم از تائید نقشه‌ها، فرایند صدور پروانه و غیره...  حتی قرار بوده است که پروانه به‌صورت موقت یا پیش پروانه صادر بشود و بر اساس آن ادامه کار صورت گیرد، اما به هر دلیلی انجام نشد.

شعرباف تأکید کرد: به دلیل اینکه پروژه شهید سلیمانی، جزو اولین پروژه‌های ساخت مسکن به‌ صورت انبوه بوده است، واقعاً برای اجرایی شدن آن مساعدت شده است، اما نهادهای نظارتی مانند شورا بر شهرداری، از ما خواستند تا تعیین تکلیف اسناد مالی این پروژه که انجام داده‌ایم، را ارائه کنیم.

وی ادامه داد: مجری پروژه شهید سلیمانی برای ۱۲۰۰ واحد در سال۹۹ به‌صورت علی‌الحساب برای اسناد پروانه ساختمانی انجام داده و بعد از آن هیچ عملیاتی را برای تعیین تکلیف پروانه این ۱۲۰۰ واحد انجام نداده است، در حالی که کار ادامه داشته و روند ساخت‌وساز هم در حال انجام بوده است، اما مراجعه برای تعیین تکلیف، مرتب طی این سال ها به تعویق افتاده است.

شعرباف تأکید کرد: برای۱۲۰۰ واحد گذشته با همه تخفیفات و تسهیلاتی که ما دادیم، شامل حذف کامل ارزش‌افزوده پروژه که بالغ‌بر ۴۰میلیارد تومان بود، و اعمال ۳۰ درصد تخفیفی که مصوبه شورا را گرفتیم، امیدواریم که مجریان ستاد برای رفع نواقص اقدام فوری کنند.

وی تأکید کرد: علتی که در بازه زمانی هفت‌روزه پروژه تعطیل شد، این بود که تعیین تکلیف این عوارض پروانه مربوط به ۱۲۰۰ واحد گذشته صورت نگرفته بود، که سبب شد تا دوباره یک تفاهم‌نامه مابین شهرداری و ستاد منعقد شود تا به‌محض اولین واریزی متعلق به بخشی از عوارض متعلق به این پروانه‌ها، کار ازسرگیری شود.

شعرباف ادامه داد: اسرار ما بر این بوده است تا کار پروژه بیش از این میزان متوقف نشود، که دستور اجرای کار بعد از ۷ روز را صادر کردیم درحالی‌که هنوز فرایند اداری باقی‌مانده اما مجری‌ می‌تواند کار خود را در مرحله ساخت‌وساز ادامه بدهد.

وی بابیان اینکه تعیین تکلیف پروانه‌های باقی‌مانده تا ۴هزار واحد را بهتر است در سال ۱۴۰۱ انجام دهند تا مشمول افزایش قیمت نشوند، خاطر نشان کرد: ما حتی پیشنهاد تهاتر زمین به‌جای مبلغ پروانه‌ها را نیز داده‌ایم که این یک مساعدت از سوی شهرداری است تا کار مردم به عقب نیافتد که امیدواریم ستاد نیز به این مساعدت توجه ویژه کند.

انتهای پیام/ طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdcgnx9quak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین