تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۹
۰
plusresetminus
مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان خبر داد:

راه‌اندازی ۳۳ کانون خلاقیت در مناطق استان کرمان

مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان از راه اندازی ۳۳ کانون خلاقیت در مناطق استان کرمان خبر داد.
راه‌اندازی ۳۳ کانون خلاقیت در مناطق استان کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی «راه آرمان» به نقل از روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش استان کرمان رضا رضایی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه ایجاد کانون شکوفایی و خلاقیت در شهرستان‌ها و مناطق استان با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل آموزش و پرورش استان و معاونت بسیج علمی پژوهشی و فناوری گفت: تقویت و توسعه همکاری‌های فی مابین با هدف بستر‌سازی جهت حمایت از ایده‌های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده و ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت نوجوانان و جوانان مستعد، نخبه و خلاق را مهم‌ترین هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برشمرد.

وی زمینه‌سازی بروز خلاقیت و ارتقای نوآوری، کمک به ایجاد، پرورش و توسعه فعالیت‌های نو آورانه، تقویت انگیزه پیشرفت در نوجوانان و جوانان، هدایت افراد جهت پیاده‌سازی ایده‌های فناورانه نو، آشنایی با فرایند تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و پرورش افراد خلاق و ایجاد تسهیلات جهت ورود به کانون و مرکز رشد را از مهمترین اهداف راه‌اندازی کانون شکوفایی و خلاقیت در شهرستان‌ها و مناطق استان برشمرد.

مدیر کل آموزش‌و‌پرورش استان کرمان حمایت مالی از فناوران، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی کسب و کار، ارائه مشاور کسب و کار و تخصصی و فنی، کمک به ارائه خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی و معرفی دانش آموزان فناور به نهادهای حمایتی مالی را از موارد مورد تعهد پارک علم و فناوری استان دانست.

رضایی از راه اندازی بیش از ۸۰ پایگاه مطالعاتی در سطح استان جهت مطالعه هدفمند دانش آموزان کنکوری در فضایی علمی و رقابتی نیز خبر داد و افزود: کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی مهمترین راهبرد آموزش و پرورش استان در شرایط کنونی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در راستای ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی ادارات آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان در زمینه نمرات نهایی دانش‌آموزان، حضور موفق دانش‌آموزان در جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی و المپیادهای علمی و موفقیت در کنکور سراسری ارزیابی می‌شوند.

رضا رضایی با اشاره به راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت در سطح استان ویژه بیش از ۸۵ هزار دانش آموز کرمانی افزود: بازدید دانش آموزان از پارک علم و فناوری نیز دستور کار آموزش‌و‌پرورش قرار خواهد گرفت.

بر پایه این گزارش: تفاهم‌نامه ایجاد کانون شکوفایی و خلاقیت در شهرستان‌ها و مناطق استان با همکاری پارک علم و فناوری، اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان و معاونت بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان امضا شد.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdchminz623nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین