تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۳
۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد؛

انبارهای ضایعاتی در رفسنجان تجمیع می‌شود

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: قرار است به کمک شهرداری زمینی برای تجمیع انبارهای ضایعاتی در نظر گرفته شود.
انبارهای ضایعاتی در رفسنجان تجمیع می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری روز سه‌شنبه در بازدید از دستاوردهای طرح ارتقای‌امنیت‌اجتماعی اظهار کرد: در این طرح که طی دو هفته اخیر اجرا شده چندین باند سارقین به عنف، سارقان‌منزل، سارقان‌سیم برق‌وکابل و غیره منهدم شدند و اموال زیادی از جمله طلاجات، اشیای‌قیمتی، وسایل‌منزل، چندین تن سیم برق‌وکابل مخابراتی، تعدادی اسحله، خودرو، موتورسیکلت و غیره کشف شده که در این طرح بیش از ۱۰ سارق دستگیر شدند.

وی افزود: این باندها در شهرستان‌های شمالی استان یعنی در زرند، کرمان‌و رفسنجان اقدام به سرقت می‌کردند که ارزش ریالی این اموال کشف شده بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال است.

سردار ناظری از مالباختگان در این شهرستان‌ها خواست جهت شناسایی اموال مسروقه به آگاهی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: باند سرقت طلاجات چهارنفره بود که در معابر و منازل و آپارتمان‌ها از غفلت مالباختگان استفاده می‌کردند و با قمه و ابزار اقدام به ایجاد رعب و وحشت و سرقت می‌کردند.

فرمانده‌انتظامی استان کرمان از مردم هم خواست نسبت به حفاظت از اموال قیمتی و نیز طلاجات تمهیدات لازم را بیاندیشند و در محل صندوق امانات بانک‌ها از آنها نگهداری کنند.

سردار ناظری عنوان کرد: در شهرستان‌های رفسنجان و کرمان به دلیل دارا بودن بیشترین وسعت و مساحت؛ بیشترین حجم سیم‌های برق و کابل مخابراتی به کار رفته و در همین دو شهرستان نیز بیشترین سرقت‌های کابل و سیم برق صورت می گیرد.

وی ادامه داد: قرارگاه مبارزه با سرقت در مرکز استان و شهرستان رفسنجان دایر کردیم و البته در این قرارگاه شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب استان موظف شدند تا در این زمینه با همکاری نیروی انتظامی و گشت‌های مداوم کمک کنند تا سرقت‌ها در این زمینه کاهش یابد.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با وجود ارزش بالای مس و وجود سیم ها و کارگاه های فراوری مس، سارقان از این فرصت جهت سرقت سیم‌های برق و کابل‌های مخابراتی استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون در سیرجان، کرمان و رفسنجان که بیشترین سرقت‌ها رخ داده و در این راستا با انجام گشت‌ها و نصب دوربین در نقاط مختلف بیشترین دستگیری‌ها در این رابطه انجام شده‌است.

سردار ناظری خاطرنشان کرد: برای بازدارندگی سیم‌های برق و مخابراتی، تعویض کابل‌ها البته با بکارگیری آلیاژهای دیگر در سیم‌ها در حال انجام است که در کنار این کار، بهتر است نصب دزدگیر و سیستم‌های هشداردهنده که ممانعت می‌کند از سرقت صورت گیرد.

وی گفت: باید در تشدید مجازات برای سارقین باید در مجلس‌شورای‌اسلامی یا شورای‌عالی‌امنیت‌ملی مصوباتی داشته باشیم که بازدارندگی را در مرتکبین این جرایم ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: قرار است با کمک شهرداری رفسنجان، زمینی برای تجمیع انبارهای ضایعاتی در راستای بازدارندگی از سرقت ها تامین شود که با ایجاد این مکان هم انبارهای ضایعاتی شهرستان به این محل منتقل می‌شود و نیز با نظارت اتحادیه مربوطه بر خرید و فروش، از خرید مال مسروقه پیشگیری می‌شود.
آنهایی خبر/ https://armanekerman.ir/vdcbz5b8grhbf8p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما