تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۶
۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه زمینه‌ افزایش اشتغال آنان فراهم می‌شود.
اشتغال جوانان سرباز، دغدغه مهم نیروهای مسلح
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»فرمانده انتظامی استان کرمان در سفر به شهرستان سیرجان، در‌ نشست مشترک با ادارات و نهادهای اجرایی ضمن تقدیر از همه فرماندهان نظامی و مدیران اجرایی شهرستان سیرجان که در‌ راستای مهارت‌آموزی همکاری داشتند،گفت: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه بر اساس ابلاغیه سال ۱۳۹۶ ستادکل‌نیروهای‌مسلح با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شکل‌گرفته‌است.
 
سردار عبدالرضا ناظری بیان کرد: دغدغه رهبر انقلاب اشتغال‌جوانان است و این امر مهم‌ را که جوانان بعد‌از خدمت سربازی بتوانند وارد بازار‌کار شوند به عهده نیروهای مسلح گذاشته‌اند.
 
وی با اشاره به اهمیت خدمت مقدس سربازی و فراهم بودن شرایط سن یادگیری جوانان و وجود اوقات فراغت مناسب در این‌دوران گفت: برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه برای کسب یک و یا چند‌حرفه‌ای برای ورود به بازار‌کار و ایجاد اشتغال فراهم شده‌ است که می‌طلبد همه ادارات و نهادها در این امر همکاری و برنامه‌ریزی مناسب را داشته باشند.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان در‌ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌بخشی همه ادارات و نهادها برای برنامه ریزی مناسب و با کیفیت در برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه افزود: اشتغال‌ یکی از معضلات اساسی است که دغدغه همه خانواده‌ها برای فرزندانشان بعد از اتمام خدمت سربازی به شمار می‌رود، که با مهارت‌آموزی برای ایجاد‌کسب و کار‌ این دغدغه کاهش می‌یابد.
 
سردار ناظری بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های گسترده و مختلف که در حوزه‌های صنعتی، معدنی،کشاورزی و ورزشی در شهرستان سیرجان وجود دارد باید‌برنامه‌ریزی و آموزش مهارت‌ها بر اساس مرتفع نمودن نیازهای بازار کار در این حوزه‌ها،برای ورود راحت‌تر مهارت آموزان به بازار کسب و کار فراهم شود.
 
سردار ناظری تصریح کرد:  برنامه ریزی ها به شکلی طراحی شده‌اند که پس از کسب مهارت آموزی توسط کارکنان وظیفه بعد از فراغت از خدمت سربازی با اختصاص تسهیلات، بستر کسب و کار برای اشتغال آنان ایجاد شود که می‌طلبد آموزش‌ها اشتغال آفرین باشند، بر حسب وظیفه‌مان سعی می‌شود تا در کنار کمیت آموزش،کیفیت هم مدنظر قرار گیرد.

انتهای خبر/سعید
https://armanekerman.ir/vdcaoun6049ne61.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما