کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده انتظامی استان کرمان:

اشتغال جوانان سرباز، دغدغه مهم نیروهای مسلح

5 بهمن 1401 ساعت 21:36

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه زمینه‌ افزایش اشتغال آنان فراهم می‌شود.


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»فرمانده انتظامی استان کرمان در سفر به شهرستان سیرجان، در‌ نشست مشترک با ادارات و نهادهای اجرایی ضمن تقدیر از همه فرماندهان نظامی و مدیران اجرایی شهرستان سیرجان که در‌ راستای مهارت‌آموزی همکاری داشتند،گفت: مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه بر اساس ابلاغیه سال ۱۳۹۶ ستادکل‌نیروهای‌مسلح با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شکل‌گرفته‌است.

 
سردار عبدالرضا ناظری بیان کرد: دغدغه رهبر انقلاب اشتغال‌جوانان است و این امر مهم‌ را که جوانان بعد‌از خدمت سربازی بتوانند وارد بازار‌کار شوند به عهده نیروهای مسلح گذاشته‌اند.
 
وی با اشاره به اهمیت خدمت مقدس سربازی و فراهم بودن شرایط سن یادگیری جوانان و وجود اوقات فراغت مناسب در این‌دوران گفت: برنامه‌ریزی برای مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه برای کسب یک و یا چند‌حرفه‌ای برای ورود به بازار‌کار و ایجاد اشتغال فراهم شده‌ است که می‌طلبد همه ادارات و نهادها در این امر همکاری و برنامه‌ریزی مناسب را داشته باشند.
 
فرمانده انتظامی استان کرمان در‌ادامه با تأکید بر برنامه‌ریزی و همکاری بین‌بخشی همه ادارات و نهادها برای برنامه ریزی مناسب و با کیفیت در برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه افزود: اشتغال‌ یکی از معضلات اساسی است که دغدغه همه خانواده‌ها برای فرزندانشان بعد از اتمام خدمت سربازی به شمار می‌رود، که با مهارت‌آموزی برای ایجاد‌کسب و کار‌ این دغدغه کاهش می‌یابد.
 
سردار ناظری بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های گسترده و مختلف که در حوزه‌های صنعتی، معدنی،کشاورزی و ورزشی در شهرستان سیرجان وجود دارد باید‌برنامه‌ریزی و آموزش مهارت‌ها بر اساس مرتفع نمودن نیازهای بازار کار در این حوزه‌ها،برای ورود راحت‌تر مهارت آموزان به بازار کسب و کار فراهم شود.
 
سردار ناظری تصریح کرد:  برنامه ریزی ها به شکلی طراحی شده‌اند که پس از کسب مهارت آموزی توسط کارکنان وظیفه بعد از فراغت از خدمت سربازی با اختصاص تسهیلات، بستر کسب و کار برای اشتغال آنان ایجاد شود که می‌طلبد آموزش‌ها اشتغال آفرین باشند، بر حسب وظیفه‌مان سعی می‌شود تا در کنار کمیت آموزش،کیفیت هم مدنظر قرار گیرد.

انتهای خبر/سعید


کد مطلب: 132197

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/132197/اشتغال-جوانان-سرباز-دغدغه-مهم-نیروهای-مسلح

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir