تاریخ انتشار :پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴
۰
plusresetminus
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

روند بیماری کرونا در استان کرمان کاهشی است

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند بیماری کرونا در استان کرمان کاهشی است.
روند بیماری کرونا در استان کرمان کاهشی است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ روز گذشته خبری در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که سمنان، کرمان و خراسان جنوبی پیشتاز بستری کرونایی‌ هستند.

همچنین توضیح داده شده بود که استان‌های سمنان، کرمان و خراسان جنوبی در هفته با ۱۵۱ پاندمی کرونا بیشترین میزان بستری در ۱۰۰ هزار نفر را داشته‌اند و در این هفته سه استان زنجان، مازندران و یزد بیشترین میزان مرگ در یک میلیون نفر را گزارش کرده‌اند.

سعید صحبتی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت: این آمار مربوط به اکنون نیست بلکه با شروع پاندمی کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون میزان بستری این بیماری را در استان‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: البته طبق آمارهای بدست آمده از این مقایسه، تفاوت‌های معنی‌داری میان استان‌ها وجود ندارد و به میزان دهم و صدم درصد اختلاف وجود دارد. 

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه اکنون استان کرمان در رابطه با این بیماری در وضعیت ثابتی به سر می‌برد، توضیح داد: خوشبختانه روند بیماری کرونا در استان کرمان کاهشی است، از ۲۳ شهرستان استان ۲۰ شهرستان دارای رنگ‌بندی آبی، ۲ شهرستان رنگ زرد و تنها سیرجان رنگ‌بندی نارنجی دارد.

صحبتی بیان کرد: مهم‌ترین توصیه‌ای که در حال حاضر به مردم داریم این است که واکسیناسیون خود را تکمیل کنند، کسانی‌که سن بالای ۱۸ دارند و ۶ ماه از نوبت قبلی واکسن‌شان می‌گذرد بهتر است که نوبت بعدی واکسن را تزریق کنند.

وی در خصوص وضعیت کنونی استان کرمان در رابطه با بیماری کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور گفت: این مقایسه براساس رنگ‌بندی انجام می‌شود و اکنون وضعیت این بیماری در استان کرمان یعنی شیوع و بستری این بیماری همچون میانگین کشوری است و تفاوت معنی‌داری ندارد.

انتهای خبر/پسند

  https://armanekerman.ir/vdcdzx0fjyt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین