تاریخ انتشار :شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
۰
plusresetminus
در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان بیانیه‌ای صادر کرد.
بیانیه سازمان بسیج دانشجویی کرمان در محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از سازمان بسیج دانشجویی استان کرمان؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمان در محکومیت هتک حرمت و جسارت به قرآن کریم بیانیه تحلیلی-تبیینی صادر کرد. متن بیانیه به شرح زیر است

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا بِآيَاتِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَاللَّهُ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ

در این بیانیه آمده است، قرآن‌ کریم که یکی از گرانقدرترین یادگاران پیامبر اسلام و بزرگ‌ترین و معتبرترین سند خاتم الادیان است. کتابی که پایانی بود بر رفتارهای وحشی‌گرایانه و نژاد پرستانه جهانیان.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدام جنایت‌کارانه شنیع و قبیح بر علیه دین و این سرمایه عظیم جهان اسلام، اهانت به بیش از دو میلیارد مسلمانی است که از غرب تا شرق این کره خاکی زندگی می‌کنند و این جنایت در زمانی رخ داد که مردم جهان روز‌ به‌ روز به حقانیت و سعادت این دین ایمان آورده و به تعداد مسلمانان جهان افزوده می‌شود. به طوری‌که تعداد مسلمانان جهان در اروپا از ۲۹ میلیون نفر فراتر رفته و امروزه به حدود ۵۰ میلیون نفر رسیده‌ است.

در بخش دیگر این بیانیه عنوان شده است: یقینا چنین اقدامی، بر اسلام و مسلمانان نه تنها خدشه‌ای وارد نخواهد کرد بلکه حقانیت دین اسلام و همچنین بغض و کینه‌ای که این افراد در مقابل حقیقت اسلام دارند را در چشم جهانیان روشن‌تر خواهد کرد و باید بدانند که دستان کثیفی که با آن آیات الهی را حمل می‌کنند و آتش می‌زنند دریای پر عظمت اسلام و قرآن را نجس نمی‌کند بلکه به حقارت و خباثت خود اضافه می‌کنند.

این بیانیه آمده است: علاوه بر این‌ها باید ذکر کرد که دولت سوئد و دولت‌های اروپایی که به عنوان «آزادی بیان» اجازه انجام این سری اقدامات را می‌دهند و توجیه می‌کنند، در این کشورها کسی اجازه کوچکترین اهانت به مقامات سیاسی این کشور‌ها را ندارد و به صورت قاطع با آنها برخورد می‌شود و این را عین سلب آزادی می‌بینند. از طرف دیگر هم، توهین به قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه به عنوان یک کشور اسلامی را می‌توان اقدامی سیاسی دانست که اقدام متقابل را ضروری و فوری‌تر می‌سازد؛ لذا از وزارت امور خارجه تقاضا داریم که با احضار سفیر و مقامات سوئد و خواستن توضیحات قانع کننده به صورت قاطع با این کشور و بانیان آن که زمینه ناراحتی و عصبانیت مسلمانان را فراهم آورده‌اند، برخورد و با تشکیل پرونده حقوقی و قضایی مربوطه در مجامع و دادگاه‌های بین‌المللی از تکرار چنین اقداماتی پیشگیری کند.

در بخش پایانی این بیانیه تأکید شده است: در آخر از مردم شریف و متدین استان کرمان و سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات تقاضا داریم که در برابر این اقدام زمینه و نحوه مناسب تقابل را فراهم و اتخاذ کرده تا این قبیل جنایات را محکوم و مشتی محکم بر دهان اسلام‌ستیزان جهان زده شود.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ناحیه بسیج دانشجویی استان کرمان
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و مهندسی چمران
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی و مهندسی استان کرمان
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان
پایگاه بسیج خواجه نصیر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان
پایگاه بسیج علامه طباطبایی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان
پایگاه بسیج شهید باهنر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان
پایگاه بسیج شهید زین‌الدین بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
پایگاه بسیج شهید همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
پایگاه بسیج شهید آوینی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
پایگاه بسیج شهید مطهری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
پایگاه بسیج شهید احمدی‌روشن بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
پایگاه بسیج شهید کاوه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcd5x0ffyt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما