تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۰۰
۰
۲
plusresetminus
زیر پوست ساختمان‌های پزشکی شهر کرمان؛

حجاب برباد رفته برخی مُنشیان و بی‌تفاوتی مسئولان

این روزها داستان حجاب‌هایی که بر‌باد رفته و از یاد رفته‌اند؛ توسط منشی‌های برخی مطب‌ها در ساختمان‌های پزشکان شهر کرمان روایت می‌شود.
حجاب برباد رفته برخی مُنشیان و بی‌تفاوتی مسئولان
به گزارش سرویس اجتماعی «راه آرمان»؛ مدت‌هاست که موضوع حجاب یکی از مسائل بحث‌برانگیز در جامعه ایرانی و به تبع آن شهر کرمان شده است.

این روزها داستان حجاب‌هایی که بر‌باد رفته و از یاد رفته‌اند؛ در گوشه کنار خیابان‌های شهر کرمان و همچنین برخی مکان‌های عمومی بسیار روایت می‌شود، زنان و دختران جوانی که ترجیح داده‌اند نه تنها مسائل دینی را زیر پا بگذارند بلکه هیچ توجهی به قانون کشور نیز نداشته باشند.

اگرچه در خیابان‌های شهر کرمان شاهد روسری‌های برباد رفته‌ایم و بسیاری بی‌تفاوت از این داستان رد می‌شوند اما سوال اینجاست که برخی مکان‌های این شهر که دارای متولی و مسئول است، چرا بی‌تفاوت نسبت به مسئله حجاب‌اند.

در کرمان ساختمان‌هایی که عموما به ساختمان پزشکان با عناوین مختلف همچون ساختمان پزشکان متخصص، خاتم الانبیاء، ثامن الحجج،مادر، آراد و ... بسیار است.

البته مخاطب خاص این گزارش ساختمان پزشکان متخصص و خاتم الانبیاء است، از پله‌های این دو ساختمان که بالا برویم در اطراف آن اتاق‌هایی است که هر یک به عنوان مطبی برای پزشکان اختصاص یافته اند، کافی است چشم را بجنبانیم، منشی‌هایی خواهیم دید که با بیماران برای نوبت دهی و ... در حال گفتگو هستند.

از آنجا که به گفته مسئولان علوم‌ پزشکی شهر کرمان؛ کرمان قطب پزشکی جنوب شرق کشور است بنابراین در این دو ساختمان یعنی ساختمان پزشکان متخصص و خاتم الانبیاء همچون سایر ساختمان‌های پزشکی متخصصینی وجود دارد که از بسیاری از شهرهای اطراف، بیمار مراجعه کننده دارند.

اما در برخی از مطب‌ها که عمدتا در ساختمان خاتم الانبیاء بیش از ساختمان پزشکان متخصص به چشم می‌خورد، برخی منشی‌ها روسری بر سر ندارند و از طرفی مراجعه‌کنندگانی در برابرشان نشسته است که چادر و یا روسری و شال بر سر دارند.

صحنه‌ای پر از تناقص، که به مخاطب این سوال را القا می‌کند، در کدام کشور و یا در چه شهری حضور دارم! 

زهرا یکی از بیمارانی بود که از زاهدان آمده بود و اتفاقا مراجعه کننده یکی از مطب‌های ساختمان خاتم‌الانبیاء بود، او به درخواست خبرنگار ما در رابطه با زیرپا گذاشتن حجاب تنها یک جمله گفت: حرمت زن ایرانی بیش از این است.

مریم که در یکی از مطب‌هایی حضور داشت که منشی آن مطب روسری‌اش را کنار گذاشته بود گفت: اینجا آدم نمی‌داند که چه بگوید و یا چه عکس‌العملی نشان دهد، اگر اعتراض کنی، مسلما با عکس‌العمل روبرو می‌شویم و در نتیجه نوبتی به ما داده نمی‌شود.

او ادامه داد: مجبوریم این صحنه‌ها را ببینیم و دم نزنیم البته نمی دانم مسئولان در کجا خفته‌اند که کار به اینجا رسیده است.
 
طباطبایی مدیرکل امور‌بانوان و خانواده استانداری در رابطه با شرایط کنونی وضعیت حجاب در جامعه به خبرنگار ما گفت: پیش از این اتفاقات که به بهانه فوت مهسا امینی رخ داد، در جلساتی که با مسئولین داشتیم قرار بود اتفاقات خوبی در کشور رخ دهد.

وی ادامه داد: قرار است مجددا جلسات برگزار شود، البته هر یک از شهروندان ایرانی اگر طرحی دارند که به زیست عفیفانه جامعه کمک می‌کند، استقبال خواهیم کرد.

انتهای خبر/پسند

  https://armanekerman.ir/vdcivrazwt1apr2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اگر نمی‌خواهید جلوی کشف حجاب رو بگیرید پس استعفا بدین اگر قرار بود مثل زمان شاه باشه چرا انقلاب کردین و این همه جوان رو به کشتن دادین مسئولی که کارش رو درست انجام نده و جلوی کشف حجاب نابسته باید برکنار بشه حقوق مسیولین از جیب مردم پرداخته میسه
چرا قانون رو اجرا نمیکنید
با این رویه تا سال دیگه چیزی از دین و فرهنگ و خانواده و عفاف باقی نمی مونه و مسئولان باید جوابگو باشند
آخرین عناوین