تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۵
۰
plusresetminus
مدیر میراث فرهنگی شهرستان زرند:

نخستین جشنواره گندم شیر در زرند برگزار می شود

مدیر میراث‌ فرهنگی زرند گفت: اولین جشنواره گندم شیر ۱۳ بهمن‌‌ماه در روستای کهنوج از توابع دهستان سربنان زرند برگزار می شود.
نخستین جشنواره گندم شیر در زرند برگزار می شود
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند؛ محمد اسلامی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره گندم شیر در روستای کهنوج از توابع دهستان سربنان زرند گفت: هدف از برگزاری این جشنواره علاوه بر معرفی آداب و رسوم مناطق مختلف شهرستان زرند، شناساندن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و همچنین جذب گردشگر و سرمایه‌گذار در حوزه‌های بیان شده است.
 
وی عنوان کرد: در کنار برگزاری جشنواره گندم شیر، اجرای برنامه‌های متنوع و شاد را با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستای کهنوج خواهیم داشت.
 
مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرند با بیان اینکه مهارت پخت گندم شیر (بلغور شیر) در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، بیان کرد: غذای بلغور شیر از جمله غذا‌هایی مقوی و خوشمزه‌ است که در کرمان و برخی از شهرستان‌ها همچون زرند پخت می‌شود.
 
وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره غذا‌های سنتی، فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی و سوق دادن ذائقه خانواده‌ها به خصوص نسل جوان و نوجوان به سمت غذا‌های اصیل ایرانی به عنوان غذا‌هایی سالم است.
 
اسلامی با اشاره به اینکه امروزه گردشگری غذا در کل دنیا از طرفداران زیادی برخوردار است به طوری که مردم و گردشگران برای خوردن غذایی خاص به کشوری دیگر سفر می‌کنند، گفت: برپایی این گونه جشنواره‌ها در شهرستان زرند و شهرستان‌هایی که غذایی خاص و اصیل دارند می‌تواند فرصتی برای رونق گردشگری غذا باشد.
 
او بیان کرد: مسئولان شهر زرند به عنوان شهر جشنواره‌ها به دنبال کشف ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان برای برگزاری جشنواره هستند که خوشبختانه در این زمینه موفق بوده‌اند.

انتهای خبر/ قنبرزهی
https://armanekerman.ir/vdce7w8zvjh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما