تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۶
۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی کشور و دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برگزار می‌شود.
پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی کشور در جنوب کرمان برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی «راه آرمان» از جیرفت، بهرام مسلمی مهنی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره موشن‌گرافی و افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی جنوب کرمان که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی و تربیتی سبزواران برگزار شد، ضمن اشاره به اینکه به مناسبت دهه فجر، در کشور جشنواره‌های متعددی برگزار می‌شود، گفت: در سال‌جاری پانزدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی کشور و دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان برگزار می‌شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: تاکنون ۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فجر جنوب کرمان رسیده که پس از داوری، منتخبین معرفی خواهند شد.
 
مسلمی مهنی فرهنگ و هنر را زیربنای هرگونه توسعه‌ای دانست و بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی هنرمندان و شناسایی استعدادها است.
 
بهرام مسلمی مهنی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی براینکه که «هر اندیشه‌ای که از قالب هنر نگذرد، ماندنی نیست» تصریح کرد: دشمن، امروز با موشک هنر، ما را هدف قرار داده و در اغتشاشات اخیر، حمله دشمن از نوع هنر بود پس همه دستگاه‌ها وظیفه رسیدگی به هنر و هنرمندان را دارند.


 
جلال مرتضوی گفت: هنر، متعهد به انسانیت و انسان سازی است و هنر در ذات و نفس خودش، وظیفه رساندن انسان به رشد و تعالی را دارد.
 
دبیر دومین جشنواره هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان افزود: هنرمندان آثارشان را به دبیرخانه جشنواره فجر در جنوب کرمان فرستاده که جهت داوری به تهران ارسال خواهند شد که داوران، ۱۲ اثر برتر را انتخاب کرده و برای صاحبان ۱۲ اثر برگزیده داوری در تهران، جایزه نقدی توسط وزارت خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی واریز خواهد شد.
 
مرتضوی خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، ۷۰ اثر برگزیده را انتخاب کرده که همراه با ۱۲ اثر برگزیده داوری تهران، در نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر جنوب کرمان، برای بازدید عموم ارسال خواهند شد.
 
وی هنر را جذاب و دارای توان برای ارتقاء جایگاه بشریت معرفی کرد و گفت: متاسفانه در شهرستان جیرفت، فرهنگ‌سرا وجود ندارد و جوانان در قهوه‌خانه درحال وقت‌گذرانی هستند و لازم است از الان به فکر جوانان باشیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم گفت: هنر، مقوله باارزشی است و همه کارها بایستی پیوست فرهنگی و هنری داشته باشند زیرا کار غیر هنرمندانه تأثیر نداشته و ماندگار نخواهد بود.
 
امام جمعه جیرفت افزود: امام راحل، انقلاب را با هنر آغاز کرد و صحبت‌ها و کارهای امام (ره) هنرمندانه بودند که ماندگار شدند.
 
حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: هنر جلوه الهی است و خدا هنر را در وجود بشریت به ودیعه گذاشته و هنرمند باید این ودیعه الهی را به فعلیت تبدیل کند تا هنر در وجودش ظهور پیدا کند.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcaeun6649nee1.k5k4.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما