تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۱
۰
plusresetminus
مدیرکل گاز استان کرمان گفت: ۴۰درصد اعتبارات افتتاح پروژه های گاز سراسر کشور مربوط به استان کرمان است.
بهره‌برداری از بزرگترین پروژه گازرسانی کشور برای کرمان در ایام‌الله دهه فجر
به گزارش  سرویس اقتصادی پایگاه خبری راه آرمان؛ منوچهر فلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای پویش «روایت پیشرفت» با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان به بهره برداری می رسد، گفت: ۴۰درصد اعتبارات افتتاح پروژه‌های گاز سراسر کشور متعلق به استان کرمان است.

مدیرکل گاز استان کرمان به برنامه‌‌های دهه فجر اشاره در کرمان اشاره و بیان کرد: همزمان با جشن پیروزی انقلاب گازرسانی به دو شهر ، ۲۰۶ روستا ، ۱۸۲ واحد صنعتی با اعتبار ۳هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در سطح استان انجام صورت می‌گیرد.

فلاح با اشاره به اینکه ۹۹درصد جمعیت شهری ،استان کرمان از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: استان کرمان ۸۴شهر  دارد که  ۷۸شهر آن از  نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و  از سال ۱۳۷۲ که  گاز به استان کرمان وارد شد تا کنون سابقه افتتاح  و عملیات گاز رسانی به ۲۰۶ روستا را آن‌هم به صورت همزمان نداشته ایم و این کار بسیار بی نظیر است.


وی تاکید کرد: میانگین گازرسانی به روستاها در کشور ۸۴درصد  و این میانگین در استان کرمان ۶۰درصد است، سه هزار و  ۷۰۳ روستا در استان واجد شرایط گازرسانی بودند که یک هزار و  ۷۹۹ مورد آن گازرسانی شده و ۵۶۵ مورد در حال اجرا و طراحی است و حدود هزار روستا نیز انجام شده و ۳۱۶ مورد آن نیز در مرحله انتخاب پیمانکار است که تصمیم داریم سال آینده ۶۰۰تا۷۰۰روستا  را گاز رسانی کنیم.

مدیر کل گاز استان اذعان کرد: سه شهر علی آباد ارزوئیه،نودژ  منوجان و جبالبارز در هفته دولت سال آینده  از نعمت گاز برخوردار خواهند شد، گرچه ما توسعه گاز رسانی را به  سرعت انجام داده‌ایم،اما با عدم استقبال مردم جنوب و شرق استان مواجه هستیم و همچنین  ۱۲۸ هزار خانوار به رغم اینکه علمک گاز درب خانه‌های آنها نصب شده اما هنوز انتقال گاز به داخل منازل را مورد استقبال قرار ندادند.

فلاح افزود: بر اساس مصوبه هیئت وزیران پرداخت ۱۵میلیون تومان وام برای ۱۳هزار خانوار در استان کرمان در نظر گرفته شده که زیر ساخت‌های آن در حال آماده شدن است  و اگر این وام زودتر  از سوی بانک‌های استان تامین اعتبار شود ،در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در پایان به ورود توده هوای سرد در دی ماه سال جاری   اشاره و خاطر نشان کرد: گرچه با یک سرمای بی سابقه‌ای روبه رو شدیم اما خوشبختانه در استان کرمان با قطعی گاز خانگی مواجه نشدیم و در این زمینه مشکلی نداشتیم.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfm0dyvw6dmma.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین