تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۵
۰
plusresetminus
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها ٣٠ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی از مبادی رسمی داشته‌ایم.
سرمایه گذاری ٣٠ میلیون دلاری خارجی از مبادی رسمی کرمان در ۱۰ماهه سال جاری
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان کرمان؛ صادق سلطانی‌نژاد طی نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ۴۴ امین سالگرد پیروزی انقلاب که نقطه عطفی بود در ظهور و بروز ارزش‌های اسلامی، گفت:مردمی‌ترین انقلاب با دست پر برکت امام راحل شکل گرفت و اکنون با رهبری مقام معظم رهبری تنومند شده و بر صلابت آن روز به روز افزوده می‌شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان با بیان این مطلب که خباثت‌های دشمنان نسبت به انقلاب هرگز  پایان نیافته است، گفت: دشمنان پیشرفت‌های علمی صنعتی و نظامی ایران را بر نمی‌تابند به همین علت با گزینه‌های زیر میز، روی میز، تحریم و غیره سعی می‌کنند تا صلابت ما را خدشه‌دار کنند.

سلطانی‌نژاد بیان کرد: دشمنان نظام اسلامی هر روز با تحریم، تهدید، فتنه و گزینه‌های روی میز و ... تلاش دارند مسیر انقلاب را متوقف کنند، بنابراین همه ما وظیفه داریم در راه اهداف و آرمان‌ها تلاش و همت داشته تا به تعبیر مقام معظم رهبری به قله برسیم.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین  موضوعاتی که در کشور در حال اجرا شدن است، ایجاد درگاه صدور مجوزات بود، تا هرکسی که قصد حرکت در مسیر کسب و کار را دارد بتواند به آسانی شغلی را ایجاد کند و از راهنمایی‌های افراد ناگاه و بروکراسی‌های اداری رها شوند تا کار بیشتر گره نخورد و  به راحتی مجوز بگیرند، زیرا دولت قصد داشت تا عملاً مقاومت دستگاه‌های اجرایی را بشکند که حرکت درمسیر کسب و کار تسهیل شود.

سلطانی نژاد ادامه داد : ۸۹ درصد کسب و کارها به درگاه ملی مجوزات وصل شده‌اند که جای امیدواری است، زیرا تا کنون بستری برای تحرکات منجر به بهبود فضای کسب و کار وجود نداشت، اما در حال حاضر این مسیر ایجاد شده است تا به دور از بروکراسی‌های اداری در راه‌اندازی کسب و کارها گام‌های بلندی برای ایجاد شغل برداشته شود.

وی افزود: پیگیری و دریافت هر کدام از مجوزات که روندی طولانی مدت داشت اکنون با این درگاهی که راه اندازی شده هموار شده است و مردم می‌توانند مجوزها را به راحتی اخذ کنند.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان ادامه داد: بایستی به شکلی عمل شود که صدور مجوزها تسهیل شود و نهاد نظارت پسینی هم بعد از صدور مجوزها باید راه‌اندازی شود تا نواقص و چالش‌های طرح مرتفع شوند.

سلطانی نژاد اذعان کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی هم هنوز به درگاه صدور مجوزها مانند قوه قضائیه جامعه حسابداری و استخدامی  وصل نشده اند، ضمن اینکه امروز با خبر شدیم که مشکلات مربوط به ایجاد دفاتر مشاوره هم رفع شده اند و صدور مجوزها  آغاز شده است.

وی به مبحث مولدسازی دارایی‌های دولت اشاره کرد و گفت: سران قوا  ۶۷مین شورای عالی هماهنگی اقتصادی را برگزار و طرح مولدسازی را مورد مباحثه و تصویب قرار دادند و دستورالعمل اجرایی آن نوشته شد  ضمن اینکه مبحث املاک مازاد  دولت  و دستگاه‌های دولتی و بهره‌وری از دارایی‌های دولت هم نیز مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی اذعان کرد: تا کنون اتخاذ تصمیم برای املاک دولتی در اختیار دستگاه‌های مربوطه نبود و عملاً قانونی برای تعیین تکلیف آنها وجود نداشت به طور مثال برخی دستگاه‌ها طرح‌های عمرانی نیمه تمامی دارند که به علت کمبود بودجه عملاً نیمه کاره رها شده‌اند بنابراین در قانون جدید دستگاه متولی می‌تواند زمین و املاک مازادش را برای کامل کردن طرح عمرانی از طریق تهاتر دارایی‌های مازاد اجراکند.

سلطانی‌نژاد افزود: ما می‌توانیم در مورد املاک مازاد مذاکره کرده و حتی در اجرای طرح توسعه مشارکت کنیم، ضمن اینکه طرح‌های غیر دولتی را ضمن اینکه ساماندهی می‌کنیم، این قانون باعث پیشرفت و تسهیلگری در توسعه پروژه‌های عمرانی و نیمه کاره می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا به حال اجازه قانونی در فروش و تهاتر املاک متعلق به دستگاه‌های دولتی نبود که این قانون در حال حاضر اصلاح شده است

مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمان در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی در سطح استان  افزود: علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها ٣٠ میلیون دلار مصوب سرمایه‌گذاری خارجی از مبادی رسمی داشته‌ایم، ضمن اینکه شرکت‌های خصوصی که  سرمایه پوششی است و در این آمار آورده نشده است.

سلطانی نژاد ادامه داد: ۲۰  فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی و مورد مطالعه قرار گرفته را در سایت گذاشته ایم تا هیئت‌های سرمایه‌گذاری آن‌ها را بررسی کنند و مورد سرمایه‌گذاری قرار دهند.

وی به ۱۹ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جذب شده خارجی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها در محصولاتی شامل کامپان و پلیمر، نیروگاه‌های خورشیدی، باغ مکانیزه گردو و پسته، محصولات صنایع تبدیلی و غذایی  و فولادی بوده است.
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمان به تسهلاتی که دولت تحت اشتغال برای تبصره ۱۸ پرداخت کرده است اشاره کرد و افزود: تا کنون هزار و صد و ۵۸  ۲۱۷‪میلیارد تومان سهمیه تسهیلات تبصره ۱۸ داشته ایم که هزار و ‪ میلیارد تومان آن پرداخت شده است

سلطانی نژاد پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ را موثر در امر اقتصاد و تسهیل گری عنوان کرد و گفت: اگر دولت ۴ سال ضابطه‌مند این نوع از تسهیلات را از محل بازگشت منابع پرداخت کند، همین تسهیلات می‌توانند بسیار گره گشا و اثر گذار در بخش‌های صنعت، کشاورزی و غیره باشند.

وی به درآمدهای استان کرمان اشاره و تاکید کرد: درآمدهای استان در سال جاری افزایش قابل ملاحظه ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته است، در بخش مالیاتی که مصوب بودجه سال جاری، ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود که در ۱۰ ماهه سال جاری، ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد وصولی داشته ایم.
 
 مدیر کل اقتصاد و دارایی استان کرمان افزود: در سال جاری در درآمدهای غیرمالیاتی نیز که ۱۶۰۰ میلیارد تومان مصوب بوده، ۶۵۶ میلیارد تحقق پیدا کرده است.
 
سلطانی نژاد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره وضعیت اقتصادی اظهار کرد: محیط کسب و کار استان مناسب نیست و بخشی مربوط به قوانین کلی کشور است.

وی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی که مقررات مخلّ تولید و سرمایه‌گذاری را احصاء و به ما اعلام کند، می‌توانیم پیگیری رفع آن مقررات و تسهیل قوانین را در هیئت مقررات‌زدائی در وزارت اقتصاد را مورد بررسی قرار دهیم و رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان کشور علاج رفع موانع تولید را نیز بر مقررات زدائی در راه دراز، پرپیچ و خم فرآیندهای اداری تاکید کردند.

سلطانی‌نژاد در ادامه با اشاره به صیانت از بانک‌ها و اینکه امانت مردم باید حفظ شود، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی در استان کرمان نسبتی از منابع را که باید در جهت تسهیلات مصرف کنند، انجام نشده و کمتر از حداقل‌هایی است که در سیستم بانکی باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه رقم دقیق مصارف بانک‌های خصوصی استان تا پایان آبان ماه را داریم، افزود: قرار است عدد را تا پایان بهمن ماه به وزیر اقتصادی اعلام کنیم تا وزیر اقتصاد به بانک های خصوصی و نهادهای نظارتی بر آن ها تذکر بدهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در پایان درباره انتقال منابع شرکت‌های بزرگ معدنی به استان کرمان گفت: اخیراً شرکت مس ۱۵۰۰ میلیارد تومان تزریق منابع به استان برای پرداخت تسهیلات به پسته کاران خسارت دیده از سرمازدگی داشته و تسهیلات دارد پرداخت می‌شود.
 
انتهای خبر/ طهماسبی
 

  https://armanekerman.ir/vdcgwx9quak9ww4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین