تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶
۰
plusresetminus
فرماندار زرند از افتتاح و کلنگ زنی ۱۶۶ طرح مختلف با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی طی دهه مبارک فجر ۱۴۰۱ در سطح شهرستان زرند خبر داد.
افتتاح و کلنگ زنی ۱۶۶ طرح مختلف طی دهه فجر در زرند
به گزارش سرویس اقتصادی  پایگاه خبری راه آرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان زرند؛ سید رضا حسینی نژاد فرماندار در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در آستانه چهل و چهارمین سالگرد گرامیداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در شهرستان، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان جهت اطلاع رسانی دستاورد‌های انقلاب و برنامه‌های توسعه‌ای شهرستان زرند، (جهاد تبیین) را بخش بزرگی از رسالت خبرنگاران عنوان کرد و بر همگانی کردن مفهوم این جهاد توسط فعالان رسانه‌ای در این ایام تاکید کرد.
 
وی با تاکید بر برگزاری متنوع و متفاوت برنامه‌های دهه مبارک فجر در شهرستان نسبت به سال‌های گذشته، گفت: توقع داریم همه دستگاه‌ها اجرایی و نهاد‌های شهرستان زرند اهتمام ویژه برای باشکوه برگزار شدن برنامه ها داشته باشند.
 
سید رضا حسینی نژاد افزود: ۱۶۶ طرح مختلف عمرانی، صنعتی، معدنی، درمانی، بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، مخابراتی، آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، امنیتی و نظارتی، تولیدی، رفاهی و حمایتی، کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی، با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، در شهرستان زرند افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.
 
او اظهار کرد: در این ایام ۱۴۴ طرح افتتاح و ۱۲ طرح کلنگ‌زنی می‌شود که نسبت به دهه فجر سال قبل تعداد طرح‌ها ۱/۸ برابر شده است.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان زرند بیان داشت: با بهره‌برداری از طرح‌های دهه فجر امسال برای قریب هزار و ۴۲۲ نفر اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد خواهد شد و قریب ۲۱ هزار خانوار شهری و ۲۰ هزار خانوار روستایی شهرستان از مزایای آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.
 
فرماندار زرند از آغاز عملیات اجرایی بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آباد با اعتبار ۱۳۰ میلیون یورویی و اشتغالزایی ۲۵۰ نفری به عنوان مهم‌ترین طرح ایام‌ الله دهه مبارک فجر در زرند خبر داد و افزود: مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح حوزه صنعت و معدن؛ کارخانه کنسانتره سنگ آهن سادات سیریز با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۶۶۵ نفری، افتتاح کارخانه کنسانتره سنگ آهن فکور صنعت با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۲۰۰ نفری، افتتاح معدن ذغالسنگ چناروییه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۷۵ نفری و همچنین کلنگ زنی طرح فیلترپرس و درام سپراتور شرکت آریاجنوب ایرانیان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰ نفری است.
 
وی ضمن اعلام اینکه در ایام الله دهه مبارک فجر ۱۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد به اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و ۱۵ طرح اشتغالزایی ویژه مددجویان کمیته امداد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی افتتاح می‌شود اضافه کرد: بهره برداری از استخر ذخیره آب کشاورزی در ۱۱ روستای شهرستان با اعتبار ۶۶۰ میلیون تومان، گلخانه هیدروپونیک علی آباد با اعتبار ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، کشتارگاه بلدرچین با اعتبار ۵ میلیارد تومان، طرح بیابان زدایی روستای چاه غلامعلی با اعتبار ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و داروخانه دامپزشکی با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان از جمله مهم‌ترین طرح‌های حوزه کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی است.
 
حسینی نژاد با بیان اینکه در حوزه مخابراتی، برق رسانی شهری و روستایی طرح‌های ویژه‌ای برای شهرستان جهت بهره برداری و یا کلنگ زنی، مدنظر قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: بهره برداری از طرح گازرسانی به مجموعه روستا‌های منطقه صعب العبور حتکن با اعتبار بیش از ۱۰ میلیارد تومانی و بهره برداری از آبرسانی سالم به ۱۰ روستای بخش مرکزی با اعتبار ۲ میلیارد تومانی از مهمترین طرح‌ها هستند.
 
او همچنین از افتتاح ۶۰ هزار متر مربع آسفالت بازآفرینی شهری زرند به مبلغ ۲۴ میلیارد تومان توسط شهرداری زرند در ایام الله دهه مبارک فجر و تعدادی بوستان‌ها و پارک‌ها خبر داد.
 
فرماندار زرند افزود: تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدای سرافراز و همچنین دیدار با خانواده معظم شهداء، برگزاری نمایشگاه‌های متنوع، دستاورد‌های انقلاب، اجرای مسابقات و برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی، آیین نواختن زنگ انقلاب در مدارس و برگزاری جشن‌های بزرگ انقلاب و روایت پیشرفت (تبیین دستاورد‌های یکساله دولت مردمی) از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در ایام الله دهه مبارک فجر امسال در شهرستان برگزار می‌شوند.
 
او در پایان گفت: در ایام دهه مبارک فجر در شهرستان، جزییات برنامه‌ها به سمع و نظر شهروندان عزیز زرندی خواهد رسید.

انتهای پیام/قنبرزهی
https://armanekerman.ir/vdcdox0fsyt0ss6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما