تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
۰
plusresetminus
شهردار کرمان گفت:فاز دوم ناوگان عمومی با اضافه شدن ۳۶ اتوبوس خواهد بود که ۹۰ درصد ناوگان حمل‌و‌نقل کرمان نوسازی می‌شود
۹۰ درصد ناوگان حمل‌و‌نقل شهر کرمان نوسازی می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی «راه آرمان» سعید شعرباف صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود، گفت: سال گذشته بر اساس بودجه ۱۴۰۱ در شورای شهر کرمان، بالغ بر ۵۵ درصد افزایش در حوزه درآمدها داشتیم که افزایش کم نظیری در ادورا گذشته شهر کرمان بود.

وی با بیان اینکه بنا نداشتیم برای هر پروژه و افتتاح آنها لزوما مراسمی برگزار کنیم، تاکید کرد: بسیاری از پروژه ها شروع و برخی هم افتتاح شده اند که امروز اعلام می کنیم.

شعر باف اذعان کرد: طرح های توسعه شهری آغاز شده‌اند که طی یک تا دو سال یک یا دو مقطع به صورت تجمیعی پروژه ها را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: از امروز تا روز مبعث به صورت متمرکز پروژه‌ها افتتاح و یا کلنگ‌زنی می شود و به لحاظ ارزش ریالی هیچ کدام زیر سه میلیارد ریال نیست.

نوسازی ناوگان شهر کرمان
شهردار کرمان توضیح داد: رونمایی از فاز اول نوسازی ناوگان عمومی شهر کرمان، شامل ۶۹ دستگاه ون و اتوبوس که به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمان اضافه می‌کنیم که معادل افزایش ۵۰ درصدی در کل شهر با ارزش ریالی آن ۱۶۲میلیارد است.

شعر باف افزود: دو خط جدید به صورت ویژه در حوزه ناوگان عمومی با خودروی ون که مربوط به مدارس استثنایی، توان‌یابان به صورت رایگان در صبح و بعد از ظهر است و دو خط ویژه در شهر کرمان نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: فاز دوم ناوگان عمومی با اضافه شدن ۳۶ اتوبوس خواهد بود که ۹۰ درصد ناوگان حمل و نقل کرمان نوسازی خواهد شد.

شهردار کرمان با بیان این که امسال جشن رکورد پروژه‌های آسفالت را خواهیم داشت، توضیح داد: در دهه اول ۵۵۰ هزار مترمربع آسفالت انجام شده که تا آخر سال به عدد ۶۵۰ هزار متر مربع با مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان است؛ این میزان آسفالت چیزی بیش از دو سال آخر دوره گدشته است.

مولدسازی دارایی‌های نهاد‌های دولتی
شعر باف گفت: ۷ و نیم میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی در حوزه مولدسازی دارایی‌های نهاد‌های دولتی ایجاد شده است برای مثال در حوزه آموزش و پرورش اعطای مجوز قانونی برای حاشیه تجاری بسیاری از مدارس از جمله هنرستان رسالت انجام شده است.
وی ادامه داد: از محل ارزش افزوده املاک علوم پزشکی و فروش آن املاک و قدرالسهمی که شهرداری برای ایجاد پارکینگ طبقاتی دارد، هزینه تکمیل بیمارستان شفا تامین می شود.

شهردار کرمان توضیح داد: ایجاد بندر لجستیک و توسعه راه آهن که از خواسته های کرمان بود با اعطای ۱۲۰ هکتار از اراضی شهرداری به راه آهن محقق می‌شود که به جای آن شهرداری یک زمین دیگر در جوار نمایشگاه بین المللی جنوبشرق می گیرد.

شعرباف به سایر پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر افتتاح شود اشاره کرد و توضیح داد: افتتاح پارک هادی و رسالت در منطقه سه شهری، پروژه‌های مشترک و مسئولیت اجتماعی از جمله گرم‌خانه دائم، موزه انسان و فضا، مرکز مشارکتی tic برای زنان بدسرپرست،بسته شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک و پروژه فیبر نوری برای منازل شهر کرمان از جمله پروژه‌هایی است که در این دهه افتتاح می‌شود.

وی بیان کرد: اجرای فیبر نوری منازل در مراکز جمعیتی شهر کرمان طی یک سال اجرا می شود و کرمان جزو شهرهای پیشرو در این زمینه در کشور خواهد شد.

برای آرامستان جدید بسیاری از مطالعات به‌درستی انجام نشده
شهردار کرمان با اشاره به آرامستان جدید گفت: اجرای پروژه برق و روشنایی این آرامستان و ایجاد سالن برگزاری مراسمات از جمله پروژه‌های دیگری است که اجرا می‌شود.
شعرباف در ادامه ضمن بیان این‌که قطعا در زمانی‌که آرامستان جدید بسیاری از مطالعات آن به‌درستی انجام نشده، توضیح داد: آرامستان جدید هزینه های بسیار سنگینی به شهرداری تحمیل کرده است، برخی اعلام کردند که جاده آن، جاده اختصاصی شهرداری است و از انجام وظایف خود سرباز زدند، سئوال این است که آیا مسیر عمومی را می توان جاده اختصاصی شهرداری دانست؟

وی ادامه داد: پرژه‌هایی از جمله بزرگراه شمالی شهر کرمان، ایستگاه آتش نشانی شهرک شهید مطهری، پارک روبروی پادگان 05 و پروژه روشنایی رینگ شهر، آزادسازی دو سمت خیابان بهمنیار را خواهیم داشت و در هوانیروز پیاده روی استانداردی در این هفته کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای پیام/پسند

  https://armanekerman.ir/vdccpiqss2bq118.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین