تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
۱
plusresetminus
استاندار کرمان گفت: رهبری بی‌بدیل و منحصر به فرد امام راحل و وحدت کلمه بین مردم موجب پیروزی انقلاب شد.
رهبری بی‌بدیل امام و وحدت کلمه مردم، موجب پیروزی انقلاب شد
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ محمد‌مهدی فداکار ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دوازدهم بهمن‌ماه سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی ضمن عرض تبریک ایام الله دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی معجزه‌ای الهی بود که با همت بلند امام خمینی(ره) و همراهی مردم اتفاق افتاد و امام راحل در اوج خفقان و ناامیدی آمد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه انقلاب دارای چهار مرحله وقوع، استقرار، تثبیت و پله‌های افتخار است، عنوان کرد: وقوع انقلاب در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده است؛ قبل از انقلاب در حوزه فرهنگی، بدترین شرایط را داشتیم و عدم توجه به بنیان‌های فرهنگی، انسانی و دینی مردم را شاهد بودیم و رژیم منحوس پهلوی نابودی بنیان‌های خانواده را مد نظر داشت.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به تقویت اخلاق و معنویت تأکید دارند چرا که امروز نیز دشمنان به دنبال آسیب زدن به بنیان‌های خانواده هستند.

وی ابراز کرد: در حوزه سیاسی ما جزو وابسته‌ترین کشورها بودیم، استقلال معنا نداشت و ذلت سیاسی حاکم بود؛ که از جمله آنها می‌توان به حضور فاتحان جنگ جهانی دوم در ایران اشاره داشت.

فداکار بیان کرد: در سال‌های پیش از پیروزی انقلاب، استقلال سیاسی و مردم‌سالاری در کشور وجود نداشت اما هم‌اکنون مستقل‌ترین کشور در حوزه تصمیمات سیاسی ما هستیم، تنها کشوری هستیم که اصل نظام به رای‌گیری گذاشته شده و اصل قانون اساسی به رفراندوم گذاشته شده است، ما هستیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: در دوران پیش از پیروزی انقلاب در حوزه اقتصادی بدترین وضعیت را داشتیم، در سال‌های پایانی رژیم پهلوی، ۹ میلیارد دلار تراز اقتصادی کشور منفی بود و تولید و توسعه اقتصادی در آن سال‌ها معنا نداشت، کشاورزی در آن دوران ضعیف بود اما امروزه علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه تراز تجاری کشور مثبت است و در تولید عمده اقلام کشور خودکفا هستیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان تصریح کرد: رهبری بی‌بدیل و منحصر به فرد امام راحل، همت و همراهی مردم و وحدت کلمه بین مردم موجب پیروزی انقلاب شد.

وی گفت: در دوره استقرار انقلاب، نهادسازی‌ و شکل گیری دستگاه‌های مختلف را شاهد بودیم که در این دوره نیز دشمن تلاش کرد تا انقلاب را بشکند؛ در دوره تثبیت انقلاب، مجلس و دولت شکل گرفت و امور پیش رفت که در این دوره، دشمن مأیوس شد اما هشت سال جنگ بی‌امان علیه کشورمان را آغاز کرد.

فداکار با بیان اینکه در پایان دهه اول انقلاب، اصلاح ساختارهایی صورت گرفت، ادامه داد: در دهه‌های دیگر قدم به قدم کشور پیشرفت و موفقیت‌هایی را به دست آورد و امید به زندگی ۲۰ سال افزایش یافته است.

استاندار کرمان با اشاره به پیشرفت‌های متعدد کشورمان طی چهل و چهار سال گذشته خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم طی یک‌سال گذشته اقدامات متعددی را انجام داد که از جمله آنها می‌توان به حذف ارز ترجیحی اشاره داشت در این راستا بیش از ۱۰ هزار پرونده تشکیل و حدود ۵۰۰ نفر دستگیر شدند و با حذف ارز مصرف کاهش و قاچاق نیز کم شده است.

انتهای خبر/م

  https://armanekerman.ir/vdciwrazyt1app2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما