کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار کرمان:

افتتاح بیش از ۱۰۰۰ پروژه به مناسبت دهه فجر در استان کرمان

12 بهمن 1401 ساعت 18:00

استاندار کرمان گفت: بیش‌از یک‌هزار و ۲۰ برنامه با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.


به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان مهدی فداکار استاندار کرمان بعد از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به روایت پیشرفت و تبیین دستاوردهای دولت مردمی پرداخت.
 
وی گفت: دولت سیزدهم با حذف ارز ترجیحی، موجب صرفه جوئی قابل توجهی در مصرف کالاهای اساسی شد و دیگر در جیب بانک مرکزی دست نمی‌کند کاری که در دولت قبل برداشت‌ها مفصل بود.

استاندار کرمان بیان کرد: یکی از پروژه‌های که قرار است در این ایام به زودی افتتاح شود، تالار مرکزی کرمان است.
 
فداکار کوتاهی پیمانکار در اجرای و ساخت این تالار را عامل تاخیر افتتاح این تالار دانست و گفت: این تالار ظرفیت خوب و مایه آبروی کرمان است و دارای تجهیزات به روز و استانداردهای دنیا است.
 
استاندار کرمان عنوان کرد:افتتاح ۴۰۰ کلاس از سوی آموزش‌و پرورش از سایر پروژه‌هایی است که قرار است در استان افتتاح شود، همچنین با افتتاح پروژه‌های گازرسانی عقب افتادگی در این حوزه جبران می‌شود.
فداکار تاکید کرد: بیش‌از یک‌هزار و ۲۰ برنامه با اعتبار ۱۳ هزار میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می‌شود.
 
استاندار کرمان تاکید کرد: استان کرمان برای توسعه نیازمند آب است برای مثال در استان ظرفیت خوب صنایع شیشه وجود دارد اما آب وجود ندارد البته قرار است با اجرای پروژه‌ای در بافت این آب تامین شود.
 
وی ادامه داد:  آب شرب چهار شهر شرقی استان کرمان تا پایان امسال تامین می‌شود و پروژه آب کرمان و رفسنجان هم آغاز شده و قرارداد با پیمانکار بسته شده است.
 
استاندار کرمان توضیح داد: ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج‌فارس به یزد می‌رود و صنایع کرمان هم از این آب بهره‌مند شده‌اند و ۵۰ میلیون مترمکعب آب هم از خط یک به کرمان می‌آید و ۱۰۰ میلیون مترمکعب از فاز دوم لوله انتقال آب به یزد نیز به کرمان اختصاص دارد.

فداکار اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد آب در کشاورزی استان کرمان مصرف می‌شود و هدررفت آب در این بخش زیاد است و امیدواریم آبیاری نوین مورد توجه قرار گیرد. 

رشد کرمان بعد از پیروزی انقلاب
 همچنین در این جلسه سید مصطفی آیت‌اللهی‌موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: یک هزار و ۶۹۶ پروژه در دهه فجر افتتاح می‌شود که از این تعداد ۹۲۱ پروژه توسط دستگاه‌های اجرایی، ۱۷۰ پروژه مربوط به شهرداری‌ها و ۵۱۷ پروژه مربوط به روستاهاست.

وی ادامه همچنین به رشد کرمان نسبت به قبل از انقلاب اشاره و توضیح داد:رشد ۳۷۸ درصدی بیمارستان‌ها نسبت به قبل از انقلاب، رشد ۴ هزار درصد توزیع برق، روستاهای دارای برق ۲۸۰ درصد، شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم ۷۵ درصد، تعداد روستاهای تحت پوشش آب ۳۰۵۶ درصد، روستاهای دارای گاز ۵۴ درصد، تعداد معادن فعال استان ۳۵۵ درصد، مدارس استان ۶۰ درصد رشد، آثار ثبت شده جهانی رتبه اول کشور، آثار ثبت ملی ۹۶۰ درصد رشد، اشتراک تلفن ثابت ۷ هزار و ۶۰۰ درصد، تلفن همراه ۳ میلیون و پانصد، طول راههای استان و آزادراه ۵۶ کیلومتر، راه روستایی ۷ هزار و ۷۶۰ درصد نسبت به قبل از انقلاب داشته ایم.

انتهای خبر/پسند

 


کد مطلب: 132370

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/132370/افتتاح-بیش-۱۰۰۰-پروژه-مناسبت-دهه-فجر-استان-کرمان

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir