تاریخ انتشار :جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۱
۰
plusresetminus
در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

دهه فجر، بهار تبیین چرایی انقلاب برای جوانان است

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر گفت: دهه فجر بهار جهاد تبیین به خصوص بیان چرایی وقوع انقلاب و پاسخ به شبهاتی است که در جنگ روایت‌ها دشمنان به جوانان القاء می‌کنند.
دهه فجر، بهار تبیین چرایی انقلاب برای جوانان است
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان» آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.


امام جمعه کرمان: سپاه پاسدارن از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
حجت الاسلام و المسلیمن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته شهر کرمان که در مصلی امام علی(ع) برگزار شد،بعد از توصیه همگان به رعایت تقوا گفت:اعتکاف فرصت بسیار خوبی برای هر انسانی است که با خداوند خلوت کند و اعمالش را مرور کند.

نماینده‌ی ولی فقیه در استان کرمان ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) گفت: جا دارد در این مناسبت در مورد سیره و شخصیت امام علی(ع) صحبت کنیم شخصیتی که در یک مقطع کوتاه تاریخ عمر این امام عزیز گروهی تلاش کردند که شخصیت ایشان ناشناخته بماند اما شخصیت ایشان همچنان در کل بشریت نورافشانی می‌کند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: شخصیت امام علی(ع) در جهان همچون خورشید بی غروب و شخصیتی والا که نویسنده توانمند مسیحیت در رابطه با ایشان نوشته است میخواهم حضرت مسیح را از علی(ع) بالاتر معرفی کنم اما عقلم اجازه نمی‌دهد، میخواهم حضرت مسیح را از علی(ع) بالاتر معرفی کنم اما عقلم اجازه نمی‌دهد، میخواهم حضرت مسیح را از علی(ع) بالاتر معرفی کنم اما دینم اجازه نمی‌دهد.

وی در ادامه به سیره حضرت علی(ع) نسبت به حاکمان اشاره کرد و گفت: آنقدر با مردم با تواضع رفتار کن که هیچوقت قشر آسیب‌پذیر و مستضعف جامعه در اجرای عدالت توی حاکم مایوس و ناامید نشوند و بعد فرمودند  حاکمان و کسانی که در مملکت قدرت دارید و نفوذ پیدا کرده‌اید و دستتان به جایی می‌رسد حواستان را جمع کنید به مردم ظلم نکنید کسی که به بنده خدا ستم روا کند خداوند دشمن او خواهد‌شد و خداوند در مقابل او قرار خواهدگرفت.

وی بیان کرد: انقلاب موفق شد، توده‌های مردم را در رکاب امام (ره) بسیج کند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی دها و صد‌ها انقلاب در دنیا رخ داده اما هیچ کدام به گرد این انقلاب نرسیده است؛ چرا که صاحب آن، مردم عظیم‌الشان کشور هستند.

وی گفت: مردم موفق شدند دوران تاریک منتهی به انقلاب را از بین ببرند و جامعه را به درگاه مقدس عبودیت خدا وارد کنند و دولت‌مردان هم هر جورر که می‌توانند کمک کنند تا این مردم عظیم، در معیشت مشکلی نداشته باشند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در این کشور دو قرن قدرت‌ها در آن تاخت و تاز کردند و تحقیر‌ها و اهانت‌هایی در تاریخ به آن را به اوج رساندند، گفت: بستر اجرایی شدن احکام الهی در مملکت یکی از دست آورد‌های انقلاب در کشور است و توفیق پیدا کردیم در جنگ سوسیالیست و لیبرالیسم پیروز شویم.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران قدرتمند، وظیفه شناس و مجاهده فی سبیل الله یکی دیگر از دستاورد‌های انقلاب است، گفت: انقلاب و سپاه، سرداران و شخصیت‌های عالی رتبه‌ای را در دوران دفاع مقدس تحویل جامعه داد و سند پاکی و طهارت سپاه پاسداران، شهیدان عزیزی مثل سردار دل‌ها می باشد و با این تفاسیر است که دشمنان توان دیدن این نهاد قدرتمند را ندارند.

وی افزود: هرچه دشمن دشمنی بورزد، این نهاد بین مردم عزیزتر و دارای جایگاه رفیع‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت ریگان:جمهوری اسلامی برکات زیادی داشته‌ است
حجت الاسلام والمسلمین جعفر ریگانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان با اشاره به انگیزه شخصی یک فرد در حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، اظهار کرد: اقدام این فرد را محکوم و دشمنان ما از جمله اسرائیل به دنبال ماهیگیری از آب گل آلود هستند.

وی خطاب به مسوولان کشور آذربایجان گفت: از ایران فاصله نگیرید.

امام جمعه موقت ریگان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت امام علی علیه السلام و روز پدر، تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی در این خصوص در نقاط مختلف شهرستان تدارک دیده شده‌است.

وی در خاتمه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، افزود: جمهوری اسلامی برکات زیادی داشته‌است.

امام جمعه رفسنجان: انقلاب اسلامی یک جریان ماندگار است
حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامی‌داشت سالروز میلاد باسعادت حضرت علی علیه‌السلام و بزرگداشت مقام پدر اظهار کرد: هر روز دشمنان دنبال توطئه‌ای هستند، همه باید با وحدت کلمه و تحت لوای کلمه توحید با همدلی مردم و مسئولان، عقب‌ماندگی ها را جبران و داشته‌های خود را پاسداری نماییم.

وی افزود: قریب به یک هزار و ۱۰۰ مدرسه در ۳۱ استان در دهه فجر توسط رئیس جمهوری افتتاح گردید که از برکات انقلاب اسلامی است.

عسکری خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب در رفسنجان بیش از دو هزار پزشک از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان فارغ‌التحصیل شده است که قبل از انقلاب چنین مواردی نبوده و هم چنین ده‌ها مراکز آموزش عالی در رفسنجان برای تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان احداث شده است.

وی بیان کرد: مقالات علمی پنج دانشمند رفسنجانی جزو پر استنادترین مقالات علمی دنیا برگزیده است که اینها جزو افتخارات این انقلاب است و علی رغم تهدیدات و محاصره اقتصادی دشمن، امروز شاهد بالندگی انقلاب هستیم.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: پس از شکست پروژه اغتشاش در کشور به دلیل اشتباه محاسباتی فتنه‌گران که حضور مردم را نادیده گرفته بودند، تمام ساز‌و‌کار برای از بین بردن انقلاب را مهیا کرده بودند که ناکام ماندند و امروز عوامل محرک خارجی پیغام برای مذاکره می فرستند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک جریان ماندگار اساسی است که به راه خودش تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داد.

امام جمعه جیرفت: اعتکاف عبادتی جامع و قابل مقایسه با حج است
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن تبریک ولادت امام علی (ع)، وفات حضرت زینب (س) و توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: امام علی (ع) فرمودند که تقوای الهی داشته باشید که عامل شفای قلب‌های شماست.

امام جمعه جیرفت درخصوص درس گرفتن از قرآن، بیان کرد: دو درس تبیین و تبیین با زبان مخاطب را بایستی از گرفته و خداوند در قرآن می‌فرمایند که مردم را به ایام الله یادآوری کنید زیرا در این‌ها نشانه‌هایی برای انسانهای صبور است.

خطیب نمازجمعه جیرفت تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم که گروه علمی در هر شهر و استانی تشکیل شود تا با ضبط و جمع‌آوری خاطرات شخصیت‌های مهم قبل از انقلاب، این خاطرات را بعد از تدوین به نسل جوان بدهند.

وی ضمن تبریک ماه رجب، عنوان کرد: اعتکاف عبادتی جامع است که می‌توان اعتکاف را با مناسک حج مقایسه کرد زیرا مُحَرمات اعتکاف، شبیه شخص مُحرِم است و معتکف از دنیا فاصله گرفته و فقط با خدا ارتباط دارد.

امام جمعه جیرفت مطرح کرد: به امام علی (ع) آنقدر ظلم شد که ایشان را با معاویه مقایسه کردند در حالی که هیچ کس به اهل بیت (ع) قابل مقایسه نیست و مقایسه انقلابی که رهبرش تقوا و دیانت دارد و تمام امورش مردمی است با رژیمی که وزیرش خودمختار آمریکا بوده و شاه هیچ اختیاری نداشته، ظلم به انقلاب است.

امام جمعه فهرج: نقطه‌ حل مشکلات کشور، عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به فضائل و کرامات امام علی (ع) گفت: مولا علی علیه‌السلام نماد تمام فضائل الهی در یک انسان است.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه برنامه‌های دهه فجر اظهار کرد: امسال با توجه به فتنه‌ اخیر دشمن، وظیفه ما دوچندان است و باید در این ایام در برابر امپراطوری رسانه‌ای دشمن حقایقی را که می‌دانیم بیان کنیم.

آقاملایی در ادامه با قدردانی از مسئولان بواسطه‌ برپایی میزخدمت ادارات در حاشیه نمازجمعه امروز بیان کرد: همه‌ی مسئولان باید زحماتی که دستگاه خود برای مردم کشیده است را بیان کنند.

امام جمعه فهرج همچنین به بازدید مقام عظمای ولایت از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی و دیدار با تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان عرصه‌های دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: موشکافی و بیانات مقام‌ معظم رهبری در این دو برنامه بار دیگر مهر تاییدی بود که اگر این نظام علی‌رغم برخی بی‌تدبیری‌ها همچنان پویاست، بدلیل داشتن رهبری فرزانه ای چون حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است.

وی با بیان اینکه منطق مواجهه رهبر حکیم انقلاب در برابر مسئولان، مبتنی بر راهبرد نقد منصفانه و دفاع واقع بینانه است تاکید کرد: اگر ما به فرمایشات مقام معظم رهبری خوب عمل کنیم مشکلات این کشور حل می‌شود؛ نقطه‌ی حل مشکلات کشور، عمل کامل به فرمایشات معظم‌له است.

امام جمعه راور:انقلاب به ابرقدرت‌های جهان مخابره کرد با تمام وجود می‌ایستیم در برابر ظلم می‌ایستیم
حجت‌الاسلام علی زمانی امام‌ جمعه راور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: انقلاب اسلامی در ایران قوی ظاهر شد و قوی ادامه پیدا خواهدکرد.

وی بیان کرد: انقلاب در ایران تغییرات گسترده و اساسی بوجود آورد که براساس این تغییرات می‌توان جامعه را پیش‌برد؛ که اولین تغییر تبدیل نظام اسلام‌ستیز به نظام اسلامی بود.

امام جمعه راور افزود: قبل انقلاب با ظواهر کاری نداشتند؛ اگر کسی در مسجد نماز می‌خواند با او کاری نداشتند اما کسی نباید شعار حقیقی اسلام که ظلم‌ستیزی بود را در دست بگیرد.

حجت‌الاسلام زمانی گفت: انقلاب آمد اسلام حقیقی را بنا نهاد و به تمام ابرقدرت‌های جهان مخابره کرد که هرجا کوچکترین ظلمی صورت بگیرد با تمام وجود می‌ایستیم و فریاد مرگ بر آمریکا بر می‌آوریم.

وی ادامه داد: از دیگر کارهایی که انقلاب کرد تبدیل کشور وابسطه به کشور مستقل و تبدیل نظام سلطنتی به نظام مردم سالار بود.

امام جمعه راور افزود: قبل انقلاب حکومت وراثتی و دیکتاتوری امنیتی بود اما بعد انقلاب حکومت انتخابی و آزاد است.

خطيب نماز جمعه بافت: بیهوده برای سیطره بر این ملت تلاش نکنید
حجت‌الاسلام محمد محمد زاده خطيب نماز جمعه شهرستان بافت پس از سفارش به تقوای الهی ضمن تبریک دهه فجر گفت :به دشمنان خارجی فریب‌خوردگان داخلی اعلام می‌کنیم آیا ٢٤ سال آزمون و خطا کافی نیست که شما از خواب غفلت بیدار‌شوید و بیهوده برای سیطره بر این ملت تلاش نکنید این ملت ملتی نیست که بار دیگر زیر بار سیطره آمریکا برود راه خودش را شناخته و‌انتخاب کرده است. 

وی افزود :دشمنان خارجی می‌گفتند که ملت ایران ٤٠ سالگی انقلاب را نمی‌بینند به کوری چشم دشمن؛ به فضل الهی و رهبری‌های آیت‌الله خامنه‌ای ٤٠، ٤١، ٤٢ و ٤٣ سال پيروزی انقلاب هم دیدیم و ان‌شاءالله ٤٤ سالمین پیروزی انقلاب با حضور پرشور مردم را در راهپیمایی جشن می‌گیریم و دشمنان ما این آرزوی خود را به گور خواهند برد.

خطیب نماز جمعه زرند: انقلاب ما تولدی دیگر برای اسلام بود 
حجت الاسلام و المسلمین شجاعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان زرند ضمن اشاره به ایام دهه فجر گفت: انقلاب ما تولدی دیگر برای اسلام بود، اسلام ظلم ستیز بعد از انقلاب محقق شده، دهه فجر ایام بسیار مغتنمی است که به جهاد تبیین بپردازیم.

وی افزود: باید دستاوردهای این انقلاب را برای مردم بازگو کنیم،چون دشمن به دنبال این است که نظام ما را یک نظام ناکارآمد معرفی کند.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: از انقلاب تاکنون دستاوردهای مهمی را توانستیم کسب کنیم اینها به واسطه عدم تدبیر صحیح مورد غفلت واقع شده است.

وی گفت: بیان این دستاوردها موجب می شود که دشمن نتواند در دل مردم ناامیدی ایجاد کند اما ما منکر ضعف‌ها هم نیستیم.

وی با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: مسئولین باید توجه ویژه‌ای به تامین نیازهای اساسی مردم داشته باشند.

امام جمعه جازموزیان:رژیم صهیونسیتی از ابهت و قدرت دفاعی ایران می ترسد
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جازموریان ضمن تبریک دهه فجر، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای جوانان تبیین شود و برای رفع شبهات آنها به دنبال ارائه پاسخ مستدل و قانع کننده بود.
 
خطیب جمعه جازموریان با اشاره به بازدید رهبری از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، اظهار کرد: رهبر معظم  انقلاب اسلامی، یک به‌ يک غرفه‌ها را بازدید کردند و در این بازدید نقاط ضعف را گوشزد کرده و برای رفع این ضعف‌ها توصیه‌هایی داشتند.
 
وی اضافه کرد: خواسته رهبری این بود که محصولات داخلی خودشان را رقابت پذیر کنند و با قیمت پایین و کیفیت بالا ارائه شوند.
 
وی با اشاره به اشتباه ریزپرنده‌های صهیونیستی، خاطرنشان کرد: این یک ترقه‌بازی بیش نبود و نشان می‌دهد رژیم صهیونسیتی بیشتر از گذشته از ابهت و قدرت دفاعی ایران می‌ترسند.
 
حجت الاسلام صادقی گفت: رژیم غاصب اسرائیل باید بداند ما کوچکترین تعرض به ایران اسلامی را برنمی‌تابیم.

امام جمعه بردسیر: دهه فجر بهار تبیین چرایی انقلاب برای جوانان است
حجت الاسلام علی اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن تبریک دهه فجر و ولادت امام علی علیه‌السلام گفت: امام علی علیه‌السلام در نوجوانی اسلام را پذیرفت در حالی‌که همه مخالف اسلام بودند.
وی افزود: امام عزیز نیز به تاسی از مولای متقیان، زمانی به مخالفت با شاه برخاست که هیچکس جرات انتقاد نداشت و در حالی انقلاب کرد که تمام دنیا مخالف بودند.

خطیب جمعه بردسیر بیان کرد: دهه فجر بهار جهاد تبیین به خصوص بیان چرایی وقوع انقلاب و پاسخ به شبهاتی است که در جنگ روایت‌ها دشمنان به جوانان القاء می‌کنند.

وی افزود: عدم جهاد تبیین، بدبینی جوانان به انقلاب، بی‌اعتمادی به مسئولان‌ و در نتیجه ناامیدی از آینده را به دنبال دارد بنابراین مسئولان باید اقدامات و عملکردهای خود را برای مردم به خصوص جوانان بیان کنند.

حجت الاسلام کرمانی نتایج و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خصوص در حوزه های علمی و فن‌آوری بسیار مهم و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب توصیف و تصریح کرد: درست است در برخی عرصه‌ها مثل اقتصاد مشکلاتی وجود دارد ولی این به معنای گل و بلبل بودن وضعیت رفاهی مردم قبل از انقلاب نیست که دشمنان با سیاه نمایی به دنبال ایجاد ناامیدی در جامعه هستند.

امام جمعه انار: ۱۸۰ میلیارد تومان برای برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی شهرستان انار اختصاص داده شده است
حجه الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان انار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک روز پدر و ولادت امیر المومنین گفت: در ماه رجب به دو دلیل اعتکاف می‌کنیم
اول آن‌که ماه  خداست که خدا امتیازاتی داده است، هرکس یک روز روزه بگیرد از نهر رجب در بهشت خواهد خورد.
وی ادامه داد: دلیل دوم این است که روزه گرفتن در این ماه عظمت دارد، امام صادق علیه‌السلام فرمود«هرکس به اعتکاف رود و سه روز ایام البیض را روزه بگیرد در پایان مانند فرزندی است که تازه از مادر متولد شده است».
خطیب جمعه شهرستان انار در ادامه با اشاره به چهل و چهارمین بهار انقلاب و با شکوه برگزار شدن برنامه های دهه فجر گفت:به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در شهرستان انار  هیجده کمیته برای برگزاری برنامه‌های عمرانی ،فرهنگی واجتماعی شکل گرفته شده است که قریب به ۱۸۰ میلیارد تومان برای برنامه‌های افتتاح و کلنگ زنی اختصاص داده شده است.

امام جمعه رابر: دوران جوانی امیرالمؤمنین علیه‌السلام  بهترین الگو برای نسل جوان است
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن تبریک روز پدر و ولادت با سعادت سید مظلومان عالم حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفت: از برجسته‌ترین صفات امیرالمؤمنین در پیشبرد جبهه حق، چشم پوشی از خود و قربانی کردن نفس خویش در برابر تقدیر الهی است.

وی، ایمان علنی و آشکار، معتقد به اسلام ، شجاعت در پذیرش حق، وفاداری تمام عیار به اسلام از برجسته‌ترین صفات امیرالمؤمنین علیه‌السلام برشمرد و افزود: دوران جوانی امیرالمؤمنین علیه‌السلام  بهترین الگو برای نسل جوان است او به عنوان عنصری فداکار و باهوش در همه میدان‌ها بود.

 خطیب جمعه رابر گفت: حلال مشکلات در راه اسلام امام علی علیه‌السلام بود، رمز موفقیت امیرالمؤمنین فانی در خدا بود و همه وجود امیرالمؤمنین رضایت پروردگار دو عالم، تواضع و جهاد در راه خدا و تبلیغ دین بود.

وی افزود: کلام دلنشین امیرالمومنین علیه‌السلام که می‌فرماید: از آن روزی که خداوند نبی بزرگوار به پیامبری مبعوث کردند لحظه‌ای راحت و آسایشی ندیدم، خدا را بر این نعمت شکر می‌کنم.

حجت الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: شیعیان امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بیاموزیم وفاداری به دین اسلام، نظام، ولایت، قرآن و این  مسئولیت پذیر و وفادار باشیم و امیدوارم بتوانیم در خط و فکر و ولایت علی حرکت کنیم. 

وی با اشاره به آغاز مراسم اعتکاف همزمان با آغاز ولادت امیرالمؤمنین گفت: اعتکاف برای این است دل‌های افسرده ما با حضرت دلارام آرام بگیرد و این استرس، افسردگی و دلهره‌ای که ما را افسرده کرده به آرامش برساند، اعتکاف  یک نوع خلوت و بندگی در مقابل ذات اقدس الهی است.

امام جمعه رابر راز عظمت حضرت زینب سلام الله علیها را بصیرت و معیت با امام زمان خویش برشمرد و اظهار کرد: صبر در کار برای رضای خدا، احساس مسئولیت و گاهی رنج و زحمت در زنده نگه داشتن خون شهدا کمتر از خون شهیدان نیست، اگر خون شهید زنده نگه داشته شد، علت رنج زحمتی زینب سلام الله علیها در کربلا به دوش کشید.

امام جمعه نرماشیر:دشمن با تحریف واقعیت‌ها به دنبال تصرف ذهن جوانان است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر منصفی، امام‌ جمعه نرماشیر، امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی، به سخنی از پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: هر کس تقوا داشته باشد عالم در اختیار او قرار می‌گیرد.

وی ضمن تبریک ولادت امام علی(ع) افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده است: اگر درختان قلم و دریاها مرکب و جنیان شماره‌گر و انسان‌ها نویسنده باشند نمی‌توانند فضائل علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) را شماره کنند.

امام جمعه نرماشیر با بیان اینکه در فضائل امام علی(ع) دو نکته حائز اهمیت است، اظهار کرد: اینکه معصومین به ویژه پیامبر(ص) یادآوری می‌کنند که فضائل علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) بی‌انتهاست برای این است که متوجه شویم که ایشان بدل و جایگزین ندارد و منحصر به فرد است.

وی افزود: اینکه چرا خدای متعال همه کمالات را در وجود علی(ع) قرار داده است برای این است که خداوند هدف و غایت خلقت انسان و جوامع انسانی را عبودیت و استقرار نظام توحیدی معرفی می‌کند و برای خوشبختی انسان‌ها نیاز به شایسته سالاری و حاکمیت مؤمنان راستین است و برای تحقق عبودیت و توحید در جامعه برترین و اصلی‌ترین چیزی که بشر را به سعادت می‌رساند پیروی از علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) است.

حجت‌الاسلام منصفی در خطبه دوم به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، اگر متولیان کوچکترین بی‌توجهی نسبت به آمارها داشته باشند نه تنها ‌به اعتماد مردم بلکه به مسیر راه برنامه‌ها نیز ضربه می‌زنند.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام اعتکاف و بیان اینکه بهترین راه برای عبادت، خلوت با خداست، افزود: دشمنان شکست خورده در تمامی میدان‌ها و صحنه‌های مقابله با جمهوری اسلامی، امروز بر روی جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها تمرکز کردند و با جعل روایت‌ها و تحریف واقعیت‌ها به دنبال تصرف ذهن‌ها و دلهای جوانان هستند.

امام جمعه نرماشیر گفت: دشمن به گونه‌ای روایت می‌کند که مردم ایران نسبت به دیگر کشورها و ملت‌ها در سخت‌ترین وضعیت به سر می‌برند لذا وظیفه امروز نیروهای انقلابی روایت درست و به هنگام از اصل انقلاب است. یکی از سؤالات جوانان در مورد علت انقلاب اسلامی است که باید به آن پاسخ داده شود.

وی وابستگی تمام‌ عیار رژیم پهلوی به غرب به ویژه آمریکا را یکی از دلایل انقلاب مردم برشمرد و تصریح کرد: مردم هیچ اختیاری نداشتند و حتی شاه هم در بسیاری از موارد اختیاری نداشت و بیگانگان برای او تصمیم می‌گرفتند. همچنین فساد و دین ستیزی حاکمان وقت که قدرت را در عیاشی می‌دیدند از دیگر علل وقوع انقلاب اسلامی است.

انتهای خبر/پسند https://armanekerman.ir/vdccsiqs02bq108.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین