تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۲۵
۰
plusresetminus
وزیر ارشاد گفت: تالار شهر کرمان با مهارت دانش بنیانی، تخصص و توان جوانان ایرانی طراحی و اجرا شد.
تالار فرهنگ و هنر کرمان با وجود تمام خباثت‌ها طراحی، ساخته و افتتاح شد
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ تالار هنر و فرهنگ استان کرمان بعد از گذشت دو دهه با حضور وزیر ارشاد افتتاح شد.

محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در مراسم افتتاحیه تالار فرهنگ و هنر کرمان ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام و گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: یکی از شعارهای اصلی و مهم ما در دولت مردمی سیزدهم، موضوع عدالت و در حوزه فرهنگ، عدالت فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تمام تلاش دولت بر این امر استوار شده که در گوشه و کنار ایران سرافراز بستر و زمینه رشد و تعالی برای علاقمندان در عرصه  فرهنگ و هنر را فراهم کند.

وی با تاکید بر کاستی‌های که دولت با آن روبه رو بوده است، گفت:  علی رغم همه مشکلات و کمبودهایی که دولت از ابتدای شروع به کار با آن روبه رو بوده، توانستیم بخش مهمی از پروژه های فرهنگی و هنری را در مناطق مختلف کشور به اتمام برسانیم که در ی این یکسال یا افتتاح و یا به مرحله بهره‌‌برداری در سال آینده آماده می‌شوند.

اسماعیلی افزود: طرح‌های که در کشور در حال به اتمام رسیدن هستند، پروژه‌های معمولی و عادی نبوده‌اند زیرا با مهارت دانش بنیانی و تخصص و توان جوانان ایرانی طراحی و اجرا شده‌اند که تالار فرهنگ و هنر کرمان یکی از آنهاست و به لحاظ فنی و معماری جزو مجموعه‌های منحصر به فرد در کل کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اذعان کرد: امروزمفتخریم به اینکه مجموعه‌ای در کرمان افتتاح شده که هیچ نظیری در ماقبل خود ندارد؛ مجموعه‌ای با سالن‌های مجهز، معماری منحصر به فرد و مایه افتخار همه کرمانی‌ها و ایرانی‌ها است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌های مهم در وهله اول متوجه جوانان این مرز و بوم است زیرا نشان می‌دهد در بخش‌های مختلف دارای چه استعدادهایی هستیم بنابراین باید باور کنیم که ایران اسلامی با قوت مسیر پیشرفت و آبادانی را طی می‌کند.

اسماعیلی با بیان این مطلب که دشمنی ها با ایران بدترین و خبث ترین نوع است ، گفت: ایران اسلامی در مسیر پیشرفت است و دشمن این رشد و موفقیت را بر نمی تابد، دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی از نوع عادی نیست، زیرا در مقابل تحرکاتی که دشمن نشان می‌دهد ، کاملا مشخص است که فضای نظام بین الملل هم تا امروز چنین دشمنی و عداوتی را تجربه نکرده و ندیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: دشمن با تحریم‌ها، صف آرایی‌ها، بمباران تحریف و تروریسم رسانه‌ای که شب و روز تلاش می کند تا مردم را نا امید کند و تمام دستاوردهای انقلاب را در چشم مردم ناچیز جلوه دهد.

وی تاکید کرد: دشمن با پررنگ نشان دادن نارسائی‌ها و با دروغ و تحریف تلاش می‌کند تا در صفوف منسجم مردم ایران ایجاد انشقاق کند، این هجم از دروغ پردازی و جنگ رسانه‌ای بی‌سابقه است، امروز تمام سپاه کفر، شرک، نفاق،  قدرت‌های غربی، عبری و عربی مرتجع جمع شده اند تا اجازه نورافشانی به جمهوری اسلامی و نهضت امام راحل  را در که د رمسیر توسعه طی می کند را ندهند، اما این نور الهی است که خاموش نمی شود.

اسماعیلی با بیان این که ما در یک مصاف نابرابر با تمام جبهه کفر و عناد قرار گرفته‌ایم، اذعان کرد:در این وضعیت تحریم‌های بانکی، نفتی، اشخاص، گروه‌های خدمات رسان و نهادهای مردمی چون سپاه و بسیج، اما ما توانسته‌ایم مجموعه‌های کم نظیری را افتتاح کنیم.

وی به افتتاح تالار بی‌نظر فرهنگ و هنر کرمان اشاره کرد و گفت: این کار اگر همه متغیرهای مزاحم راه هم نداشت، به اندازه کافی درخشان بود اما با وجود کارشکنی‌ها و تحریم‌های فلج کننده، عظمت چنین کارهایی بیش از گذشته به چشم می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد تصریح کرد: امروز کشور در حال گذار از یک پیچ تاریخی است و جوانان کشور سرفراز و متخصص مشغول آبادانی هستند، انشاءالله با صفوف دشمن شکن، عزم‌های آهنین و اراده همه مردم ایران این مسیر طی شدنی و قله های موفقیت یکی پس از دیگری فتح شدنی است.

وی ادامه داد: مبنای تلاش دولت بر این است  تا در همه بخش‌ها با خدمت رسانی مشکلات را پشت سر بگذارد، امسال در حوزه فرهنگ و هنر سال ویژه‌ای را تجربه کردیم و جشنواره‌های مهم فجر انقلاب یکی پس از دیگری با حضور پررنگ و امیدآفرین اهالی فرهنگ و هنر در حال برگزاری است.

اسماعیلی ادامه داد: کرمان با بناهای فاخر خود در آینده میزبان فعالیت‌های فرهنگی و هنری مهمی خواهد بود و حتما موافق ماندگاری جشنواره موسیقی محلی در این استان هستم و در سال آینده در چند نقطه از کشور این جشنواره را برگزار می‌کنیم و یکی از مناطق اصلی  آن کرمان است، ضمن اینکه دبیرخانه جشنواره‌های فرهنگی هنر در حوزه مقاومت را با همکاری اهالی فرهنگ در کرمان برقرار خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد در پایان خاطر نشان کرد:: از تمامی ایده‌های نو و فعالیت‌های خلاقانه در ابعاد مختلف حوزه‌های فرهنگ و هنر در وزارتخانه حمایت می‌کنیم تا مسیر خلق هنر هموارتر شود.

انتهای خبر/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchxinzq23nxkd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین