تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۵:۵۶
۰
plusresetminus
تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور گفت: انقلاب اسلامی با طرح ایدئولوژی اسلام به عنوان حل‌المسائل تمام مشکلات فردی و اجتماعی به دنیا معرفی شد.
انقلاب ایران «اسلام» را به عنوان الگوی بشریت در عصر حاکمیت سکولاریسم معرفی کرد


مهدی تقوی رفسنجانی، در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دهه فجر یادآور بصیرت ملت منسجم، خداجو و ولایت مدار ایران است که توانستند با بهره‌گیری از تعالیم دین مبین اسلام و تحت هدایت رهبری دوراندیش و شجاع، در رویارویی با استبداد شاهنشاهی، فصل جدیدی از حیات سیاسی و فرهنگی خود را آغاز کرده و موجب احیای دین و معارف اسلامی درسرزمین کهن ایران اسلامی شود.

اهمیت تبیین ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور و استادیار دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان با تاکید براینکه انقلاب اسلامی نعمت بزرگ خداوند به ملت ایران است، ابراز کرد: امام راحل همواره از مردم می‌خواستند تا قدر این هدیه بزرگ الهی را بدانند چرا که اگر نعمات پروردگار را نشناسیم،بیان نکنیم و تصور کنیم که آنها به راحتی به دست آمده، پس این نعمت را به راحتی از دست خواهیم داد.

وی با اشاره به اهمیت تبیین ویژگی‌های منحصر به فرد انقلاب اسلامی که آن را از سایر انقلاب‌های جهان ممتاز می‌کند، اذعان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر بحث جهاد تبیین به عنوان امری فوری و قطعی به این دلیل است که نگفتن‌ها و کتمان کردن‌ها، از سویی عرصه را برای دشمن در راستای تخریب انقلاب اسلامی فراهم نموده و از سوی دیگر دل مومنین را خالی می‌کند.

تقوی عنوان کرد: برجستگان عالم سیاست و تئوری پردازان زمانی که با حادثه عظیم انقلاب اسلامی روبرو می‌شوند، در مقابل این حقیقت بزرگ سر تعظیم فرود می‌آورند و با بررسی رمز و رازهای آن، اعتراف می‌کنند انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها متمایز است.


انقلاب اسلامی ایران برایدئولوژی‌های مطرح جهان خط بطلان کشید

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که این اتفاق در آستانه قرن بیستم و در سال 1979 در حالی رخ داد که دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی آمریکا و شوروی در حال جنگ و شاخ و شانه کشیدن برای هم بودند و به جز این دو کشور، کسی حتی جرات نفس کشیدن نداشت و سایر کشورها باید خود را در یکی از دو اردوگاه شرق یا غرب جای می‌دادند.

تقوی افزود: در این شرایط کسی تصور نمی‌کرد ایدئولوژی ثالثی مطرح شود که دو ایدئولوژی بزرگ جهان یعنی مارکسیست و سرمایه داری را به چالش بکشد؛  بنابراین اولین و بزرگترین اتفاقی که با پیروزی انقلاب افتاد، این بود که انقلاب اسلامی با طرح ایدئولوژی اسلام به عنوان حل المسائل تمام مشکلات فردی و اجتماعی، به دنیا نشان داد ایدئولوژی‌های بشری راه به جایی نخواهند برد.

استادیار دانشگاه ولیعصر (عج)رفسنجان بیان کرد: امروز همگان افول و زوال آمریکا را با چشم خود می‌بینند و شاهدیم که بطلان ایدئولوژی مارکسیسم بر دنیا اثبات شده و صدای شکستن استخوان‌های لیبرال دموکراسی به گوش می‌رسد؛ به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، امروز الگوی حکومت دینی به عنوان جایگزین ایدئولوژی‌های مطرح جهان موردتوجه همگان قرار گرفته است.  

معرفی اسلام به عنوان حل المسائل مشکلات دنیا توسط انقلاب اسلامی ایران

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی نه غربی، ابهت دو ابر قدرت جهان را درهم کوبید و الگوی جایگزین را معرفی کرد، اظهار کرد: 44 سال از وقوع این انقلاب گذشته و روزبه روز، حقانیت این الگو و درستی آموزه‌های دین مقدس اسلام برای دنیا بیشتر اثبات می‌شود؛ بی‌جهت نیست که دشمنان نسبت به ایران اسلامی کینه به دل گرفته‌اند و تمام تلاش خود را برای ساقط کردن نظام به کار می‌گیرند.

تقوی ابراز کرد: مؤلفه دیگری که انقلاب ما را ممتاز و بی‌مانند کرد، این بود  که سال 57 کسی انتظار وقوع انقلابی در ایران را نداشت؛ در سال 56 هیئتی از کارشناسان آمریکایی که برای بررسی اوضاع ایران وارد کشور شدند، در گزارش ارسالی خود به آمریکا اعلام کردند که ایران، جزیره ثبات منطقه است و به سردمداران آمریکایی قول دادند حداقل تا ده سال آینده اتفاقی در ایران رخ نمی‌دهد و رژیم پهلوی کماکان برسر کار است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در کمتر از یک سال پس از این گزارش به پیروزی رسید و این در حالی بود که رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا و تا بن دندان مسلح به سلاح‌های پیشرفته بود اما نتوانست در مقابل اراده مردم دوام بیاورد و این درس بزرگی به حکومت‌های مستبد دنیاست که بدانند حکومت تنها با پشتوانه مردمی و حمایت ملت‌ها می‌تواند پایدار بماند.

معرفی اسلام به عنوان الگویی تمام عیار در بحبوحه حاکمیت سکولاریسم

تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه به ویژگی دیگر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قرن بیستم قرن حاکمیت سکولاریسم و جدایی دین از سیاست است که جامعه شناسان معتقد بودند روز به روز از رنگ و لعاب دین در جامعه کاسته می‌شود و صدای پایان عمر دین و مذهب به گوش می‌رسد.

وی افزود: در بحبوحه حاکمیت سکولاریسم در دنیای معاصر، انقلابی به پا می‌شود که نه تنها دین را کنار نمی‌گذارد بلکه اسلام را الگوی تمام عیاری برای بشریت و تعالی در کلمه الله معرفی می کند؛ در زمانه‌ای که کسی فکر نمی‌کرد دین احیا شود، شخصی چون امام خمینی (ره) دین را به عنوان حل المسائل مشکلات دنیا مطرح و اثبات می‌کند.
 

وظیفه امروز تمام ایرانیان جهاد تبیین و امیدبخشی است

استادیار دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان درخصوص وظایف مردم ایران برای حفظ انقلاب اسلامی عنوان کرد: اولین وظیفه ما، جهاد تبیین و بیان دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف مادی و معنوی است.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگر در این عرصه، امیدآفرینی در میان ملت و جوانان است؛ همان‌طور که در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم، دشمن تلاش داشت تا امید را از جامعه ما بگیرد، بنابراین در کنار امید، باید در جوانان نسبت به آینده انقلاب اسلامی که طبق وعده قرآن و رهبر انقلاب، بسیار  درخشان است، شور واشتیاق ایجاد کنیم.


دولت انقلابی را در رسیدن به اهداف یاری کنیم

تقوی تصریح کرد: وظیفه تک تک ما مطالبه از دولت انقلابی برای حل مشکلات مردم  و محرومین است که با مسائل اقتصادی دست و پنجه نرم کرده و صبورانه مقاومت می‌کنند؛ همچنین باید به دولت در پیش بردن کارها کمک کنیم و ضمن دعوت یکدیگر به صبر و حق، چشم بینا و آگاه داشته باشیم و هشدارهای لازم را به مسئولین بدهیم.

فتنه های بزرگتری در راه است

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فتنه‌های اخیر فتنه اشراف زادگان علیه مستضعفین بود، خاطرنشان کرد: در حوادث اخیر علی‌رغم اینکه دشمن تمام نیروهای خود وارد صحنه کرد، شکست خورد و مردم با آشوبگران همکاری نکردند؛ اما با رصدهای انجام شده، می‌دانیم که برنامه‌ریزی‌ها و فتنه‌های بزرگتری برای جدا کردن مومنین از ولایت در راه است که باید با چشمان بینا مسائل را رصد کرده و بار دیگر دشمنان را ناامید کنیم.

انتهای خبر/طهماسبی https://armanekerman.ir/vdceew8zxjh8xei.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین