تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
۰
plusresetminus
رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت خبر داد:

افزایش ۲.۴ برابری مکان‌های اعتکاف امسال نسبت به قبل از کرونا

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جیرفت گفت: برگزاری مراسم اعتکاف از ۶ مراسم قبل از کرونا به ۱۴ مراسم افزایش یافته است.
افزایش ۲.۴ برابری مکان‌های اعتکاف امسال نسبت به قبل از کرونا
حجت الاسلام و المسلمین حسین محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی «راه آرمان» ضمن اشاره به اثرات معنوی سُنت اعتکاف، گفت: برنامه‌های اعتکاف در شهرستان جیرفت در سه بخش عمومی، دانشجویی و دانش آموزی درحال برگزاری است.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت درخصوص همکاری‌های مردمی، دانشگاه و آموزش و پرورش، بیان کرد: دانشگاه‌ها، اداره آموزش و پرورش و همچنین اقشار مختلف مردم برای اجرای برنامه اعتکاف دانشجویی، دانش آموزی و عمومی، مشارکت و همکاری لازم را دارند که در نتیجه برای ۱۳ نقطه، جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف برنامه‌ریزی شده است.
 
حجت الاسلام محمدی درباره مکان‌های برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهر جیرفت اظهار کرد: اجرای برنامه اعتکاف عمومی برای خواهران در مسجد جامع و برادران در مسجد امام علی (ع) درحال برگزاری است.
 
وی افزود: باتوجه به هماهنگی با دانشگاه آزاد و اداره آموزش و پرورش، معتکفین دانشجو در مسجد باقرالعلوم سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت، پسران دانش‌آموز معتکف، در مسجد امام حسن عسکری (ع) و دختران دانش‌آموز معتکف، در مسجد پیامبر اعظم (ص) مشغول به راز و نیاز با خدا هستند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی به تقاضای مردم ساکن در روستا و بخش‌های تابعه شهرستان جیرفت اشاره کرد و گفت: مراسم اعتکاف قبل از کرونا در ۶ مکان برگزار می‌شد و اکنون برای پاسخ‌گویی مناسب به درخواست‌های مردمی روستا و بخش‌های تابعه، مراسم معنوی اعتکاف در بلوک، اسماعیلی، باغبابوئیه، دولت آباد، علی آباد عمران، دولت آباد اسفندقه، چمک اسفندقه، طوهان و طرج درحال برگزاری است.
 
وی افراد حاضر در اعتکاف را قریب به دو هزار نفر اعلام کرد و افزود: وظیفه پشتیبانی اجرایی برای خدمت‌رسانی به معتکفین، با هیئت امنای مساجد میزبان است و پشتیبانی محتوایی و فرهنگی این مراسم‌ها با همکاری هیات مذهبی، هیئت امنای مساجد و با محوریت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت است.
 
حجت الاسلام محمدی به ظرفیت کم‌نظیر مُبَلّغ‌های جیرفتی اشاره کرد و گفت: برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف از مبلغین توانمند جیرفت جهت غنای فرهنگی مذهبی اعتکاف استفاده شده است.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcg3x9qwak9wt4.rpra.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما