تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۳
۱
plusresetminus
مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان استان:

شمال استان کرمان نیازمند ۱۰ هزار نیروی مهارتی است

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان کرمان گفت: در شمال استان نیاز به ۱۰ هزار نیروی مهارتی در رشته‌های مختلف است که برغم درخواست بنگاه‌ها موجود نیست.
شمال استان کرمان نیازمند ۱۰ هزار نیروی مهارتی است

به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان» مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی در استان کرمان امروز در نشستی مشترک مهمترین دستاورد‌های خود را برای اصحاب رسانه مطرح کردند.

جهانگیری مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان در نشست شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه مسئله‌ای که به شدت استان کرمان از آن رنج می‌برد، فقر مهارتی و در سایه قرار گرفتن مهارت به جای مدرک تحصیلی است آن چیزی که جامعه امروز به آن اهمیت می‌دهد مدرک تحصیلی است ولی چیزی که جامعه الان به شدت به آن نیاز دارد بحث مهارت است یکی از بزرگترین مشکلات کشور بحث اشتغال و بیکاری است که خود بیکاری هم باعث معضلات دیگر در جامعه می‌شود.

وی افزود: اصناف و بنگاه‌های اقتصادی ما به شدت به نیروی کار نیاز دارند و از آن طرف هم ما با آمار بیکاری در جامعه مواجه هستیم حل این تناقض بحث مهارت است ما در استان کرمان به سمت صنعتی شدن پیش می‌رویم و اکنون در استان بنگاه‌های اقتصادی نیاز به نیروی مهارتی در رشته‌های خاص دارند و در شمال استان نیاز به ۱۰ هزار نیروی مهارتی در رشته‌های مختلف است که برغم درخواست بنگاه‌ها موجود نیست.

مدیرکل فنی وحرفه ای استان کرمان  ادامه داد: نیاز استان کرمان به افراد ماهر را برای خانواده‌ها بیان کنید که خانواده‌ها به جای اینکه با صرف هزینه‌های گزاف، وقت و انرژی برای شرکت کردن فرزندشان در کنکور های سخت می‌کنند و به آنچه که دلخواه‌شان هم هست نمی‌رسند بیایند و در بحث مهارت برای فرزندانشان سرمایه‌گذاری خوبی انجام دهند و فنی و حرفه ای هم در خدمت آن‌ها است.

جهانگیری تصریح کرد: در بحث دیگر هم افرادی که حاضر هستند در بحث آموزش سرمایه‌گذاری کنند ما این آمادگی را داریم در بحث واگذاری کارگاه‌هایمان به شکل‌های مختلف به همان اندازه که سرمایه‌گذاری می‌کنند در کنار آن‌ها قرار بگیریم و دولت به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز زیاد جامعه در خصوص مهارت آموزی باشد ما نیاز داریم که بخش خصوصی وارد شود نیازمند همکاری بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در کنار فنی و حرفه‌ای هستیم.

مدیر شعب بانک رفاه استان کرمان: برخی شعب بانک رفاه استان زیان‌ده هستند


محمدصادق اتحادی مدیر شعب بانک رفاه استان کرمان نیز در این نشست گفت: منابع ما در سال جاری تا پایان دی ماه ۸۱ هزار میلیارد ریال و مطالبات ۱۱۳۱ میلیارد ریال بوده است.

 وی افزود: برخی شعب بانک رفاه در استان زیان‌ ده است، و مصارف بانک رفاه در استان کرمان امسال به ۵۲ هزار میلیارد ریال رسیده و ۹۰۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۷ درصد رشد مصارف را داشتیم.

اتحادی بیان کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، بانک رفاه سال گذشته و امسال بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال امضای تفاهمنامه و مشارکت در کارهای زیربنایی در استان داشته و احداث دو مدرسه در روستای سعیدی و سعادت آباد، کمک‌های مومنانه، لایروبی قنوات در شهداد و ... از جمله این موارد است.

مدیر امور شعب بانک رفاه کارگران در استان کرمان با اشاره به طرح های حرکت، ربیع رفاه و فرا رفاه گفت: در طرح فرا رفاه همه خدمات به صورت غیرحضوری از بستر این سامانه ارائه می شود و بسیاری از امکانات، افتتاح حساب، پراخت تسهیلات خرد و ... انجام خواهد شد و تعداد مراجعین به بانک از ابتدای سال آینده کاهش می‌یابد.

همچنین وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان هم گفت: در بحث هزینه و درمان نیاز به حمایت داریم و در بحث‌های حمایتی در تامین منابع با مشکل مواجه شدیم.

 
بلند نظر مدیر صندوق کار آفرینی امید کرمان هم اعلام کرد: امسال سه هزار و دویست میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت کرده است و ۳۱۰ صندوق خرد روستایی سهم استان است که در زمینه تسهیلات اشتغالزایی فعالیت می‌کنند.

همچنین شیخ شعاعی مدیریت تامین اجتماعی استان هم گفت: ۲ هزار میلیارد تومان کار فرمایان استان مطالبه دارند.

و‌ی از کارافرینان خواست با شرایط ویژه اقساطی این مطالبه را پرداخت کند و از اصحاب رسانه خواستار فرهنگسازی شد.


انتهای خبر/ حاتمی 
https://armanekerman.ir/vdca0un6i49ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین