تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۷
۰
plusresetminus
رییس اداره تبلیغات اسلامی سیرجان:

هزار و۹۰۰ نفر در دیار دارالحسین معتکف شدند

رییس اداره تبلیغات اسلامی سیرجان گفت: امسال بالغ بر هزار و ۹۰۰‌ نفر از مردم دیار دارالحسین در ۱۳ مسجد سیرجان‌ معتکف شدند.
هزار و۹۰۰ نفر در دیار دارالحسین معتکف شدند
حجت الاسلام سعید شهابی رییس اداره تبلیغات اسلامی سیرجان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف رجبیه هر‌سال همزمان با سالروز ولادت حضرت علی(ع) در ۱۳‌رجب آغاز می‌شود و به مدت سه‌روز ادامه‌دارد، اظهار کرد: این مراسم ازصبح روز‌ شنبه در ۱۳ مسجد شهرستان‌ سیرجان آغاز‌شده است.

وی اذعان کرد: شعار‌ امسال اعتکاف‌ عمومی «معنویت‌ آسمانی، بصیرت سلیمانی» و شعار اعتکاف‌ دانش‌آموزی «خلوت آسمانی در مُلک سلیمانی» است.

حجت الاسلام والمسلمین شهابی با اشاره به استقبال خوب مردم به ویژه جوانان از اعتکاف رجبیه عنوان کرد: امسال بالغ‌ بر هزار و۹۰۰ نفر در مناطق مختلف دیار دارالحسین معتکف شدند.

وی حضور جوانان و نوجوانان را یکی از مهمترین جلوه‌های غرور آفرین این مراسم دینی در شهرستان سیرجان دانست و گفت: در سطح شهرستان ۳ مسجد اختصاصی اعتکاف نوجوانانه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شهابی به تشریح برنامه‌های اعتکاف در مساجد شهرستان پرداخت و گفت: علاوه بر روزه‌داری، بیان احکام، پاسخ به سئوالات و شبهات و جلسات بصیرتی و معرفتی، برنامه‌های جمعی نظیر برگزاری کرسی‌های تلاوت نور، بیان احکام، اقامه نماز‌ جماعت و جلسات پرسش و پاسخ در مورد اصول اعتقادات نیز برگزار شده است.

انتهای‌خبر/سعید https://armanekerman.ir/vdcdjx0fjyt0so6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما