تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۹
۰
plusresetminus
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق:

نیروی هوایی ارتش در مسیر بازدارندگی پیش‌قدم است

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق گفت: نیروی هوایی ارتش در مسیر بازدارندگی پیش‌قدم است.
نیروی هوایی ارتش در مسیر بازدارندگی پیش‌قدم است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش جنوب‌شرق؛ سرتیپ دوم امیر غلامعلیان در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین علیدادی امام جمعه کرمان به‌مناسبت ۱۹بهمن ماه سالروز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و همزمانی با ۱۹ بهمن، روز بیعت تاریخی همافران ارتش با حضرت امام در سال ۱۳۵۷، قرار داریم.

ارشد نظامی اجا در جنوبشرق کشور ادامه داد: امام راحل در سخنرانی سال ۱۳۵۸، سه عامل را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دخیل دانستند، که اراده و معیشت خداوند، خواست مردم و پشتیبانی و پیوستن ارتش به بدنه انقلاب این سه عامل، سند افتخار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران ماندگار است.

امیر غلامعلیان عنوان کرد: امروز خوشبختانه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، گام‌های بسیار شکوفایی را برای بحث اقتدار و بازدارندگی خود برداشته است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش جنوب شرق اظهار کرد: یکی از نیروهایی که در مسیر اقتدار و بازدارندگی پیش‌قدم است نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که علیرغم اینکه  یک نیروی تجهیزات محور است؛ اما بدون اتکا به دنیای خارج و کاملاً متکی به تفکرات درونی خود و نسل جوان، امروز به مراحل بالای خودکفایی رسیده است.

وی تصریح کر: امروز شما هیچ تجهیزاتی را در نیرو هوایی نمی بینید که اتکا به بیرون داشته باشد، هواپیمایی که در داخل ساخته می‌شود نظیر هواپیمای صاعقه و پیشرفت هایی که در ترکیب عملیاتی و فاز عملیاتی هواپیماهای ما انجام می‌شود همه نشان‌دهنده یک قدرت درونی و اتکا به درون در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در ادامه ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و بیان اینکه در ۱۹ بهمن سال ۵۷ ارتش به اسلام پیوست و مقدمه و بستر جمهوری اسلامی را فراهم کرد، گفت:جایگاه روحی و روانی که ارتش برای پیروزی انقلاب به‌وجود آورد بی‌نظیر، ستودنی و تاریخی است و جایگزین ندارد و بیعت همافران با امام خمینی(ره) امیدهای همه کسانی که در مقابل انقلاب بودند را نا امید کرد و همه یکی پس از دیگری کشور را ترک کردند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی گفت: بعد از حضرات معصومین(ع)، هیچ انقلابی با رویکرد و نگاه انقلابی اسلامی در جهان وجود ندارد.

وی ادامه داد: همه هم و غم انقلاب اسلامی دفاع از ارزش‌ها، عدالت و انسانیت است و این انقلاب خود را موظف دانست احکام الهی را در کشور ساری و جاری کند. انقلاب‌های بسیاری در دنیا به اسم دفاع از محرومان، انسان و یا دفاع از یک جریان خاص شکل گرفته اما هیچ انقلابی جز انقلاب اسلامی برای اجرای احکام الهی در جامعه تلاش نکرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انقلاب اسلامی این افتخار را دارد که انقلابی کاملاً اعتقادی و ارزشی است، افزود: از آنجا که بدنه ارتش مسلمان و مقید به احکام دینی است؛ لذا می‌بینیم که ارتش نه تنها از ۱۹ بهمن ماه ۵۷ بلکه پیش‌تر از آن نیز خود را در خدمت انقلاب برای ایجاد نظام اسلامی در آینده می‌دانست. لذا اگر مروری بر رفتار‌های ارتش با کسانی که به‌دنبال پیروزی انقلاب بودند داشته باشیم، مشاهده می‌کنیم که در ارتش و خانواده آنها کسانی بودند که از انقلاب دفاع و برای پیروزی انقلاب کار می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان ۱۹ بهمن‌ماه را سند رسمی دفاع ارتش از انقلاب خواند و اظهار کرد: این بیعت در شرایطی رقم خورد که هنوز پیروزی انقلاب شکل نگرفته بود لذا ارتش جهاد بسیار بزرگی کرد و از آن روز که به‌صورت رسمی از امام راحل حمایت کرد تا پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن تنها ۳ روز گذشت و روند پیروزی بسیار سرعت گرفت.

حجت‌الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با بیان اینکه بیعت همافران با امام خمینی(ره) امیدهای همه کسانی که در مقابل انقلاب بودند را نا امید کرد و همه یکی پس از دیگری کشور را ترک کردند، گفت: جایگاه ارتش و جایگاه روحی و روانی که ارتش برای پیروزی انقلاب به‌وجود آورد بی‌نظیر، ستودنی و تاریخی است و جایگزین ندارد.

وی تصریح کرد: با پیروزی انقلاب توطئه‌ها و تهدیدهای متعدد در حالی شروع شد که هنوز نیروهای مسلح دیگر ایجاد نشده بودند و ارتش یک تنه در برابر این توطئه‌ها ایستاد و از انقلاب دفاع و آن را حفظ کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به نقش مهم ارتش، نیروهای مسلح و گروه‌های مردم در دوران دفاع مقدس و دفاع از کشور، گفت: نقش ارتش هم در ۸ سال دفاع مقدس و هم پس از آن و تلاش‌های مجاهدانه ارتش بر کسی پوشیده نیست و امروز در جایگاهی قدرتمند و توانمند قرار دارد.

وی دو مأموریت دفاع از ارزش‌ها و حراست از انقلاب و حمایت از توده‌های مردم را دو مأموریت مهم ارتش برشمرد و افزود: ارتش همواره در خط مقدم کمک به مردم قرار دارد و نیرویی آماده و منسجم است که وارد میدان شده و همه چیز را به نفع کشور و مردم تمام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان تصریح کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از مقتدرترین و مؤمن‌ترین نیروها در جهان است و با جهتی کاملاً درست، منطقی، مؤمنانه و همراه با فطرت و اعتقاد در حال فعالیت است.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcfv0dyyw6dmta.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین