تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۵
۰
plusresetminus
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان :

بیش‌ از ۹۳ درصد اشتغال تعهد شده کرمان محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: بیش از ۹۳ درصد اشتغال تعهد شده محقق شده که امید می رود بیش از ۱۰۰ درصد تعهد محقق شود.
بیش‌ از ۹۳ درصد اشتغال تعهد شده کرمان محقق شد
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از ایرنا؛ مجتبی مصباح در رابطه با میزان تحقق تعهد اشتغال استان کرمان افزود: ۵۵ هزار و ۵۴۷ شغل جدید از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در زمینه ایجاد اشتغال در سامانه رصد اشتغال با مشخصات کامل ثبت شده که در این مسیر دارای رتبه پنجم کشوری در تعداد ثبت اشتغال هستیم.

وی ادامه داد: بیشتر دستگاه‌های متولی و متعهد ایجاد اشتغال کرمان بیش‌ از ۷۰ درصد از تعهد خود را محقق کرده‌اند اما بیشترین میزان ثبت اشتغال در این استان مربوط به صنعت و معدن، کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی است.

بیشترین تعداد اشتغال
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: بردسیر، نرماشیر و بافت در رتبه بندی شهرستان‌ها از نظر درصد تحقق اشتغال در صدر جدول بوده اما بیشترین تعداد اشتغال ایجاد شده را شهرستان‌های سیرجان با ۹ هزار و ۷۳۴ مورد، کرمان با هفت هزارو ۲۹۸ و رفسنجان با پنج هزار و ۱۲۲ مورد به خود اختصاص داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه از نظر بخشی بیشترین تعداد اشتغال در حوزه خدمات به ثبت رسیده و بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری در رتبه‌های بعدی قرار دارند، بیان کرد: میزان نرخ بیکاری استان در سال جاری به نسبت سال گذشته بیش از سه درصد کاهش داشته و از ۱۱.۲ به ۸.۲ درصد رسیده است.

نظارت‌های اعمال شده بر سامانه رصد اشتغال
مصباح با اشاره به نظارت‌های اعمال شده بر سامانه رصد اشتغال در استان کرمان، گفت: یکی از وظایف این اداره کل پایش اشتغال ایجاد شده است که این مهم در سه فرایند صحت سنجی پیامکی، تلفنی و نظارت میدانی با بهره گیری از توان اجرایی مراکز مشاوره کارآفرین در حال انجام بوده و کرمان از معدود استان‌هایی است که در این زمینه پیشرو است و در این مسیر با وجود گذشت مدت کوتاهی از اجرای طرح پایش تاکنون یک هزار و ۵۴۳ طرح مورد بررسی و بازدید قرار گرفته است.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcb85b8grhbfzp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین