تاریخ انتشار :جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۴
۰
plusresetminus
امام جمعه ریگان گفت: هرکس برای امنیت ایران و از بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگ اندازی کند، رسوا می‌شود.
حرکت امام حسین(ع) الگوی مقاومت و ایستادگی است نه مذاکره با چشمان بسته
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد، مشروح خطبه‌ها را در گزارش زیر می‌خوانید؛

امام جمعه شهرستان بم؛ لباس پاسداری در قامت سردار سلیمانی است، قدر این لباس مقدس را بدانیم

حجت الاسلام والمسلمین قاسم دانشی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی‌ گفت: ولادت امام حسین علیه السلام، بزرگ پاسدار اسلام و روز پاسدار  را به همه این عزیزان که مایه افتخار می باشند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه بم اظهار کرد: لباس پاسداری مقدس و مبارک است، سپاه عزیز در صحنه‌های مختلف با این لباس خدمت‌گذار مردم بوده است.

وی، در ادامه خطبه دوم ابراز کرد: این مردم عاشق انقلاب هستند و در صحنه عمل این عشق به ولایت و نظام را نشان دادند.

خطیب جمعه بم گفت: رئیس جمهور محترم خود، اقرار به اشراف از بازار و معیشت مردم داشته‌اند ،مردم توقع دارند نتیجه اشراف از اوضاع بازار را در زندگی خود ببینند.

دانشی در پایان خاطر نشان کرد: هماهنگی قوا در طول انقلاب بی@نظیر است ،این هماهنگی باید با اقدام قاطع و انقلابی در رفع مشکلات مردم به‌کار گرفته شود .
 

امام جمعه شهرستان ریگان: مجلس خبرگان رهبری نماد هم آمیختگی جمهوریت و اسلامیت است


حجت الاسلام حبیب رضا زاده در خطبه های این هفته نمازجمعه شهرستان ریگان اظهار کرد: مجلس خبرگان رهبری نماد حقیقی مردم سالاری دینی است.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به دیدار اعضای خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری و عنوان کرد: مجلس خبرگان رهبری مجلسی بسیار رفیع وبسیار مهم ونماد هم آمیختگی جمهوریت و اسلامیت است.

وی با اشاره به میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار، بیان کرد: امام حسین علیه السلام، مظهر ایثار و مقاومت در مقابل استکبار و طاغوت زمان است.

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد: از او و نهضت و قیامش می‌آموزیم راه حل مسئله با طاغوتیان زمان مقاومت و ایستادگی است نه مذاکره با چشمان بسته و باید این نکته مهم را از زندگی امام سرلوحه زندگی مان کنیم.

امام جمعه ریگان بیان کرد: هرکس برای امنیت ایران واز بین بردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سنگ اندازی می‌کند رسوا خواهد شد.

رضا زاده در خاتمه افزود :مردم ایران از دستگاه قضا وصدور حکم محکم برای جنایات سرکرده گروه تروریستی تندر حمایت می‌کنند.



امام جمعه شهرستان کرمان: خلقت انسان آمیخته به سختی‌ها است


حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در ایراد خطبه‌های اول نمازجمعه کرمان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، بیان کرد: رعایت تقوا اثرات زیادی در زندگی آدمی دارد و با رعایت تقوای الهی می‌توان بر جراحت گناهان مرهم گذاشت؛ تقوا پاک‌کننده پلیدی‌های روح است.

نماینده ولی فقیه درکرمان با بیان اینکه در طبیعت و ذات این دنیا مشکلات و ناملایمات وجود دارد و آدمی از آغاز خلقت با این مشکلات و سختی‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: این مشکلات از قبل از تولد تا پایان زندگی با ما همراه است و اینکه بخواهیم در این دنیا مشکلات وجود نداشته باشد، خواسته به‌جایی نیست.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه زندگی انبیا و اولیا که گل سر سبد خلقت هستند نیز آمیخته به مشکلات است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید خلقت انسان آمیخته به سختی‌ها است و تا به ملاقات خدا برسیم این رنج و سختی وجود دارد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه انسان با تحمل این رنج‌ها و سختی‌ها رشد کرده و تربیت می‌شود، ادامه داد: در تحمل این سختی‌ها مردم دو دسته هستند عده‌ای پیروز هستند و به خاطر ایمان و اعتقادات خود مانند کوه ناملایمات و سختی‌ها را تحمل کرده و مقابل سختی‌ها می‌ایستند و این افراد موقعی که حسابرسی می‌شوند شاد و خوشحال هستند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به حدیثی از رسول‌الله (ص) گفت: کسانی که می‌خواهند از صحنه حسابرسی شاد بیرون بیایند سه ویژگی دارند؛ زمانی که به قدرت و جایگاه می‌رسند، گذشت می‌کنند، با دیگران متقابل به مثل نمی‌کنند و نسبت به کسانی که به آنها ظلم کرده‌اند عفو و بخشش دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه مردم به اندازه فهم و درک و علمشان در محضر خدا محاکمه می‌شوند، افزود: عده‌ای تسلیم مشیت خدا می‌شوند که این افراد در قیامت رستگار هستند.

امام جمعه شهرستان کرمان: نگاه عادلانه به واقعیات ایران، یک تحلیل انقلابی ست

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: بزرگ نمایی نکنیم و واقعیت‌ها را دیده و چشم بر ضعف‌ها نبندیم و از طرفی پیشرفت‌ها را  نیز نادیده نگیریم؛ باید نگاه عادلانه داشت این تحلیل انقلابی است‌.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌های دوم نمازجمعه این هفته کرمان ،گفت: امام حسین علیه السلام پاسداری بود که برای محافظت از دین اسلام همه چیز را در طبق اخلاص گذاشت.

وی افزود:  سپاه پاسداران شهدای زیادی تقدیم کرده و برای دفاع از ارزش‌ها مرز‌های اعتقادی و دینی جایی ندارد و دفاع شما از ارزش‌های دینی سند بزرگی است که در دفاع از حقانیت تان در اختیار دارید.

علیدادی سلیمانی  تاکید کرد:جانبازان بخشی از جان خود را فدا کرده و بخشی از جان خود را نگه داشتند تا اینکه حجتی برای ما باشد.

خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمایشات بزرگی در این روزها داشتند یکی تحلیل انقلابی است باید پیشرفت‌ها را در کنار ضعف‌ها دید که معدل پیشرفت کشور را باید در حوزه‌های مختلف ورتبه ها دید و باید جدی برای رفع ضعف‌ها  کارکرد.

وی بیان کرد: بزرگ نمایی نکنیم و واقعیت‌ها را دیده و چشم بر ضعف‌ها نبندیم و از طرفی پیشرفت‌ها را  نیز نادیده نگیریم؛ باید نگاه عادلانه داشت این تحلیل انقلابی است‌.

علیدادی سلیمانی افزود: مقام معظم رهبری گفتند باید در امور به قدرت ملی نگاه کرد، بحث خودی را مطرح کردند که برداشت های متفاوت از آن شد، ولی خودی کسانی هستند که معتقد به ایمان و حرکت عظیم انقلاب پایبند بوده وبه دستورات انقلاب معتقدند و در عرصه‌های مختلف جان فدا هستند و در همه صحنه‌های انقلاب حضور دارند؛ اینها خودی هستند و این پرچم باید به دست  صاحب اصلی اش برسد.

امام جمعه موقت جازموریان: پاسداران در همه میدان‌ها تا پای جان حاضر بوده‌اند


حجت الاسلام والمسلمین محمد پیروزی‌نیا امام جمعه موقت جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، ابراز کرد: خداوند خانواده حضرت ابراهیم (ع) را مورد امتحانات متعددی از جمله ذبح فرزندش اسماعیل قرار داده اما امتحانات امام حسین (ع) از آن امتحانات بالاتر و سخت تر بود.

حجت الاسلام پیروزی نیا خاطرنشان کرد: مقام و منزلت امام حسین(ع) چنان بلند مرتبه است که همه انبيا عظام نسبت به مقام ایشان غبطه می‌خورند چرا که همه دارابی خود را فدای اسلام کرد.

خطیب موقت نماز جمعه جازموریان ضمن تشکر از پاسداران انقلاب‌ اسلامی، تصریح کرد: هر جا نیاز به همکاری بوده پاسداران با تمام توان ایستاده‌اند به طوری که رشادت‌های آن‌ها در خارج از کشور و در عرصه بین الملل نیز مشهود است.

وی به روز تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: علمی که در آن تزکیه نباشد معنا ندارد برای کسی که عالم باشد اما تزکیه نشود آن علم فایده ندارد بلکه مضر است و قرآن کلام خدا بدان اشاره کرده است.

حجت الاسلام پیروزی نیا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: مطلبی که مقام معظم رهبری هميشه بدان تاکیده کرده جهاد تبیین است و نکته مهمی دیگری که بدان اشاره کردند ایجاد یاس و نا‌امیدی توسط دشمنان اسلام است که ایران اسلامی را هدف قرار گرفته اند.

امام جمعه رفسنجان: تورم و گرانی مشکل جدی مردم است/ معیشت خانواده‌ها در تهدید است


حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: حضور هوشمندانه و اقدام بهنگام مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان از اعتقاد و باور مردم برای انقلاب اسلامی است، اینها حرف مردم بود آیا آشوبگران شنیدند؟

امام جمعه رفسنجان افزود: مسئولان باید با همت جانانه مشکلات سرراه مردم را حل نمایند، یکی از مشکلات جدی تورم و گرانی است، معیشت خانواده‌ها در تهدید است.

عسکری خاطرنشان کرد: گران‌فروشی را باید مسئولان محلی با نظارت بیشتر مراقبت کنند، توجه جدی کنند و مجلسی‌ها وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: تدبیرهای اشتباه باعث افزایش قیمت‌ها  شده، مردم نباید تاوان این تدبیرهای اشتباه را بدهند ، مردم حمایت کردند مسئولان هم باید عاقلانه و عالمانه رفتار کنند.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: مردم باید ببینند امنیت آنها ارتقا پیدا کردند، سرقت‌ها و ناهنجاری‌های اخلاقی مردم را آزار می‌دهد، قانون باید تمام و کمال اجرا شود.

وی در پایان بیان کرد: از استاندار تشکر می کنم که در تصمیمات خود نظر مسئولان شهرستان را جویا می‌شوند، مسئولان شهری صلاح شهر خود را بهتر می‌دانند.
 

امام جمعه جیرفت گفت: هدف دشمن از رشد صعودی بازار ارز، طلا و گرانی‌های اخیر، جنگ اقتصادی با مردم ایران است


حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم در خطبه‌های نمازجمعه ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، تبریک اعیاد شعبانیه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با فرمان رسمی امام راحل تشکیل شد و ایشان فرمودند «من هم آرزویم این است که پاسدار باشم و سپاه است که انقلاب را حفظ کرده و اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»

امام جمعه جیرفت درخصوص اعدام جمشید شارمهد، اظهار کرد: از دستگاه قضایی تشکر کرده و رسانه‌های آمریکایی روی اعدام سرکرده گروه تروریستی تندر تمرکز کرده‌اند و این گروه تروریستی، سابقه برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها بمبگذاری، رعب و وحشت مردم را در پرونده دارد.

میثم تارم با اشاره به سفر رییس جمهور آمریکا به اکراین، مطرح کرد: این سفر برای ادامه جنگ بین روسیه و اوکراین است زیرا رونق کارخانه‌های اسلحه‌سازی آمریکا در ادامه جنگ است درحالی که عامل ایجاد جنگ نیز آمریکا است و ایران خواهان صلح و آشتی بین روسیه و اوکراین است و اقداماتی را هم انجام داده است.

وی به روند صعودی رشد بازار ارز، طلا و گرانی‌ها اخیر اشاره کرد و گفت: شواهد میدانی نشان می‌دهد دشمن، دنبال جنگ اقتصادی برای این ملت و نظام است تا باعث ناراضایتی مردم از نظام شود و مردم را از مقدسات دور نگه بدارد و وظیفه مسئولان رصد حرکات دشمن است و برنامه ریزی مناسب برای مقابله با آن است و بانک مرکزی باید اقتدار لازم برای تثبیت ارز را داشته باشد.

امام جمعه جیرفت تاکید کرد: از مسئولان درخواست تامین آب آشامیدنی شهرک سپاه را داریم که ساکنان این شهرک، سپاهیان و جانبازان هستند و اگر تخلفی در ساخت و سازها صورت گرفته باید با مسئولین متخلف آن زمان برخورد کرد و الان باید خدمات دولتی به آنها داده شود.

امام جمعه بردسیر: اسلام مدیون پاسداری امام حسین علیه السلام است


حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه گفت: نامگذاری روز پاسدار واقعی ترین نامگذاری است زیرا اسلام مدیون پاسداری امام حسین علیه السلام است.

امام جمعه بردسیر افزود: پاسداران عزیز ما در همه عرصه‌های مقاومت و جهاد خوب درخشیدند و مدال افتخار پاسدار و سپاه را با هم به گردن دارند که البته مسئولیت آن‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

وی به روز جانباز نیز اشاره کرد و گفت: بعضی از جانبازان مقامی به مراتب بالاتر از شهدا دارند و خانواده های آن ها سختی های زیادی را متحمل شدند که اجرشان نزد خدا محفوظ است.

خطیب جمعه بردسیر روز امور تربیتی را یادگار شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: یکی از ضروریات دائمی و مهم جامعه تربیت و تزکیه است، زیرا علم بدون اخلاق سبب فساد می‌شود.

امام جمعه بردسیر از کمبود معلمان پرورشی در مدارس گلایه کرد و افزود: وظیفه همه والدین، معلمان، مدیران و همه متولیان امر اهمیت ویژه به بحث به تربیت نسل آینده است.

وی بیان کرد: در کشور ما کنار همه پیشرفت‌ها ضعف‌های محسوس و نامحسوسی وجود دارد که باید با یک تحلیل انقلابی نقاط ضعف و قوت را در کنار هم درست ببینیم نه درشت ببینیم.

حجت الاسلام کرمانی در پایان به موضع گیری رسانه های معاند در اعتراض به اعدام جمشید شارمهد اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها به اسم حقوق بشر مدافع فردی هستند که با اقرار خودش و مستندات موجود ۲۳ اقدام تروریستی داشته که ۵ مورد آن موفق بوده است.

امام جمعه شهرستان فهرج: دستگاه قضا در صدور حکم اعدام «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر قاطعیت نشان داد


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن ماه شعبان بیان کرد: شعبان، ماه پیوستن به عباد‌الرحمن است.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: پیام مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال، حمایت کامل از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بود.

آقاملایی همچنین به دیدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی با مردم آذربایجان اشاره و اظهار کرد: بیانات حضرت آقا در این دیدار نمونه یک تحلیل کاربردی و پاسخگو در زمینه مسائل روز است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه فهرج در ادامه زاویه دید رهبر انقلاب در قضیه فلسطین را جالب و قابل تأمل دانست و افزود: اگر در قضیه‌ی فلسطین از روز اول، دولت‌های اسلامی محکم می‌ایستادند و مقاومت می‌کردند، قطعا امروز وضع منطقه‌ی غرب آسیا، وضع دیگری بود و ما قدرتمند‌تر و متحدتر بودیم.

وی با قدردانی از قاطعیت دستگاه قضا در صدور حکم اعدام «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی تندر گفت: شهادت ۱۴ تن و مجروحیت ۳۰۰ تن در بمب‌گذاری حسینیه شهدا شیراز، انفجار در کفش‌داری حرم مطهر امام خمینی (ره)، افشای اطلاعات موشکی سپاه، انفجار دکل صداوسیمای فارس، بمب‌گذاری در حوزه علمیه آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) و ... بخشی از اعمال شیطانی این فرد است.


امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج : برای تربیت نسل انقلابی آینده برنامه نداشته باشیم متضرر خواهیم شد


حجت الاسلام رضا احمدی در خطبه های نماز جمعه شهرستان قلعه‌گنج ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت چ ادامه داد: امروز بشریت و جهان اسلام و شیعیان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی راهی جز عمل کردن به سیره عملی اهل بیت علیه‌السلام  را ندارند.

امام جمعه شهرستان قلعه‌گنج به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تحلیل کاربردی و پاسخگو در زمینه مسائل روز که ما بصورت انقلابی تحلیل کنیم یا بصورت ارتجاعی و ناامیدانه! ،آنچه مهم است نوع نگاه به ضعف‌ها  و نقاط قوت است وظیفه امروز ما  مسئولین امید‌آفرینی و مسئولیت‌پذیری است.

وی به مطلب دیگر در خصوص بعثت اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل عقب‌ماندگی و ضعف‌های جهان اسلام فاصله گرفتن از بعثت و گنجینه‌ها ، درس‌ها و پیام‌های آن است، مسئله مهم بعدی مسئله فلسطین است، مسئله فلسطین از ضعف‌های بزرگ و زخم‌های مهم امت اسلام است چرا که ظلم به فلسطین ظلم به همه جهان اسلام است.

حجت الاسلام احمدی نیک به هشتم اسفند روز امور تربیتی و آغاز هفته تربیت اسلامی اشاره کرد وگفت :موضوع تربیت نسل های آینده(کودکان و نوجوانان) در تراز انقلاب اسلامی یکی از مهمترین ماموریت‌های نیروی فرهنگی است بنابراین همه ما باید به کمک هم بیاییم و در راس زمینه دغدغه و احساس مسئولیت داشته باشیم و برای آینده و تربیت نسل انقلابی برنامه داشته باشیم  والا متضرر خواهیم شد.

امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب: تشدید جنگ اقتصادی دشمن باعث التهاب در بازار ارز شده است


حجت الاسلام یوسف راوند امام جمعه موقت رودبار جنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته به تجزیه و تحلیل التهاب در بازار ارز پرداخت و با بیان اینکه شاهد التهاب و بی ثباتی سنگین و روز به افزایش در بازار ارز هستیم و شناخت صحیح و درست ابعاد مساله ضروری است، گفت: قیمت دلار در نوزده ماه از فعالیت دولت تقریباً ثابت بود و حتی در زمستان سال قبل که دشمن طراحی افزایش دوبرابری یعنی شصت هزار تومانی دلار را کرده بود اما اتفاق نیفتاد و بعد از آن نیز در زمان اجرای طرح عادلانه سازی یارانه و حذف ارز ترجیحی نیز به بازار شوک وارد نکرد و یا در پاییز که برخی شهرهای کشور ۱۰۰ روز درگیر اغتشاشات بود، چنین چیزی اتفاق نیفتاد در حالی که هر یک از این مسائل می توانست در قیمت ارز التهاب آفرین باشد.

وی با طرح این سوال که چرا بعد از آرام شدن کشور و پایان اغتشاشات ناگهان در دی ماه و بهمن ماه شاهد افزایش قیمت ارز و طلا و حتی گوشت قرمز هستیم، گفت: شواهد نشانگر این است که با صحنه گردانی عوامل داخلی و خارجی کشور درگیر کودتای اقتصادی است.


راوند با گرامیداشت سوم شعبان سالروز ولادت حضرت امام حسین (ع) و با بیان اینکه امام حسین (ع) بزرگ پاسدار اسلام و ارزش‌های اسلامی است که با قیام خود و نهضت خونین کربلا از اسلام دفاع کرد و موجب بقای اسلام شد و سرنوشت اسلام به قیام و فداکاری او وابسته بود، روز پاسدار را هم تبریک گفت و افزود: پاسداری از انقلاب افتخار است  پاسداری فقط جنبه نظامی ندارد بلکه یک فرهنگ است و در فعالیت در عرصه های عقیدتی، سیاسی و فداکاری و مردمی بودن، کار جهادی و آماده به کار از دیگر ابعاد پاسداری است.



امام جمعه موقت رودبار جنوب  ضمن تبریک چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیان کرد: بصیرت، صلابت ایمان و همراهی با امام زمان خود، از شاخصه های مهم حضرت عباس (ع) است و صلابت ایمان همان پویایی، تحرک، نشاط و کارآمدی و اثربخشی در میدان های مختلف است.

حجت الاسلام راوند اظهار کرد: حضور جوانان در مقابل رژیم منحوس و وحشی از هنر‌های انقلاب اسلامی در تربیت نسل جوان است.

وی به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره کرد و افزود: فلسطین خط مقدم و خاکریز جهان اسلام است آغاز شکسته شدن بیداری اسلامی است و جبهه مقاومت اجازه شکست این خاکریز را به رژیم صهیونیستی نخواهد داد.

امام جمعه شهرستان بافت: اگر پاسداران نبودند این انقلاب بارها و بار‌ها شکست می‌خورد


حجت‌الاسلام محمد محمدزاده نیز با اشاره به فضایل پیامبر(ص) اظهار داشت: مقام معظم‌‌‌‌‌رهبری‌ در دیدار با مردم آذربایجان یک تحلیل بسیار ارزشمند داشتند ضمن پیشرفت‌ها و دستاوردها؛ دارای ضعف‌هایی هم هستیم در کنار ضعف‌ها پیشرفت‌ها و دستاورد‌ها را ببینیم انسان امیدوار خواهد شد اما اگر فقط به ضعف‌ها پرداخته شود ناامیدی ترویج خواهد شد. 

 وی تصریح کرد: ثمره سوء‌ مدیریت 10 سال اخیر وضعیت معیشت فعلی است و دشمن هم تمام توان خود را بکار گرفته؛ عزم دولت هم بر این است که منویات مقام معظم رهبری در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی و معیشتی را عملیاتی نماید و ما هم امیدواریم که مشکلات حل خواهد شد. 

 محمدزاده خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید امتحان شوند خدای سال 1401 همان خدای سال 1361 است مشکلات وجود دارد اما کنار اسلام ماندن دارای سختی‌هایی است اما پیروزی الهی نزدیک است و باید از لحاظ اقتصادی بیشتر تلاش کنیم و در این مسیر از ایمان الهی و احادیث معصومین علیهم السلام و منویات ولی امر مسلمین بهره بگیریم.

خطيب جمعه بافت با اشاره به حادثه سقوط هلی‌کوپتر در شهرستان گفت :عده ای از مسئولینی که به شهرستان آمدند تا مشکلات ما را از نزدیک ببینند و بروند آن‌ها را حال کنند دچار حادثه شدند که منجربه جان‌باختن مشاور وزیر محترم شد آقا اسماعیل احمدی یک پاسدار و یک جهادگر ‌است که تمام عمر خود را در جهاد و خدمت به محرومین صرف کرد. 

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک روز پاسدار افزود : اگر پاسداران نبودند این انقلاب بارها و بار‌ها شکست می‌خورد؛ پاسداران انقلاب اسلامی یعنی آن کسانی که وقتی نیاز هست از این انقلاب دفاع شود در خط مقدم آن پاسداران حضور داشتند.

امام جمعه موقت شهرستان رابر: باید نگاه انقلابی به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی کرد


حجت الاسلام والمسلمین محمد دوست محمدی در خطبه‌ها‌ی عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تبریک اعیاد شعبانیه، با اشاره به سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قهرمان آذربایجان گفت: حضرت آیت الله الامام خامنه‌ای (مدظله) بخشی از پیشرفت‌های نظام اسلامی در طول ۴۴سال فرمودند: اینکه گفتیم پیشرفت کردیم آیا در کنار این پیشرفت‌ها ضعف نداریم.

امام جمعه موقت رابر ادامه داد: کمبود‌های زیادی داریم بعضی کمبود‌ها و ضعف‌ها را مردم احساس می‌کند، گرانی، تورم ، کاهش ارزش پول ملی هست منتها می‌توان به دو گونه نگاه کنید، نگاه انقلابی به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دوست محمدی افزود: دستاوردهای مثل؛ دانش بومی هسته ای، نانو تکنولوژی، سازنده ماهواره  وفضا پیما، قدرت موشکی ساخت انواع موشک کروز و انواع پهپادها، خیلی پیشرفت‌های بومی دیگر بفهمیم ما توانش  را داریم، بگوییم با همان همتی که دستاوردها را به دست آوردیم، این ضعف‌ها را جبران می‌کنیم این همان نوع نگاه انقلابی است که مقام معظم رهبری به آن سفارش کردند.

امام جمعه موقت رابر گفت: امید است بیانات و منویات امام انقلاب اسلامی ره توشه خطیرمان در حرکت آگاهانه و امیدوارانه به سمت آینده روشن ملت سرافراز ایران شود.

وی، با اشاره به تبلیغات منفی رسانه های معاند با محوریت مظلوم نمایی «جمشید شارمهد»، ضمن تقدیر از قاطعیت دستگاه قضا در صدور اعدام مفسد فی الارض گفت: بمب گذاری در حسینیه شهدای شیراز در سال ۸۷ که منجر به شهادت ۱۴تن و مجروحیت ۳۰۰نفرشد، انفجار در کفشداری در حرم مطهر حضرت امام (ره)، آتش سوزی در هتل جهان تهران در هنگام ساخت، بمب گذاری در حوزه علمیه آیت الله گلپایگانی، انفجار دکل صدا و سیمای فارس، انفجار بمب صوتی در شهرستان آبدانان ایلام ، آتش سوزی در پالایشگاه شهرستان شاهرود، افشای اطلاعاتی موشکی سپاه  این ها از اعمال شیطانی «جمشید شارمهد» است.
 
امام جمعه موقت رابر، با اشاره به فهرست برنامه ریزی های که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان به هدف نرسید، گفت: برنامه ریزی بمب گذاری در مصلای رشت، برنامه ریزی برای ترور استاندار گیلان، برنامه ریزی بمب گذاری نمایشگاه کتاب، قصد انجام عملیات تروریستی در مجلس شورای اسلامی، قصد بمب گذاری در امام زاده شاه فیض شیراز، قصد ترور  آیت الله حائری شیرازی امام جمعه وقت شیراز انجام نداد، اینها اعمال شیطانی که رسانه های بیگانه از او حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر این شخص را مفسد فی الارض ننامیم؛ پس چه بنامیم، انشاءالله قوه قضائیه این حکم را صادر کند.
 


امام جمعه شهرستان انار:پاسدار در مسیر حسین (علیه السلام) است / نمونه بارز آن سردار سرافراز اسلام پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی است


حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه بیان کرد: امروز روز پاسدار است، چون پاسدار در مسیر حسین (علیه السلام) است،  پاسداران نشان دادند در خط ولایت شدند، جایی که بحران اجتماعی باشد پاسداران در خط مقدم‌اند،  مثل حسین علیه اسلام  پاسداران مدافع امنیت و ولایت هستند و روحیه امر به معروف و نهی از منکر را صادر کردند و نمونه بارز آن سردار سرافراز اسلام پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی است. 


علیدادی سلیمانی با اشاره به این روایت بیان کرد : به پیغمبر می‌گفتند شما قیافه پیغمبری ندارید پیغمبر می‌فرمود قیافه نوکری که دارم، این ماه پیام آور رحمت و عطوفت است. 

وی در ادامه با اشاره به عفو رهبری در رابطه با اغتشاش‌گران اظهار کرد: شما عفو پدرانه حضرت آقا را نگاه کنید،درمورداغتشاشگران، که حضرت آقا در برابر آدم‌های قاصرو جاهل چه برخوردی داشتند، این است دین ما، انقلاب ما، مکتب ما پس اگر بخواهیم در این ماه شعبان المعظم به پیغمبر خودمان نزدیک شویم باید در برابر جاهلان کوتاه بیاییم.
 


امام جمعه شهرستان نرماشیر: سپاه خدمتگزار جامعه است


حجت الاسلام علی اکبر منصفی در خطبه های این هفته ضمن تبریک اعیاد شعبانيه گفت: سپاه در همه عرصه ها برای خدمت رسانی ورود کرده است .

وی افزود: سبزپوشان سپاه در همه حوادث جز اولین افرادی هستند که برای خدمت رسانی حاضر می‌شوند.

علی اکبر منصفی گفت: دشمن از قدرت سپاه پاسداران ترسیده است و سپاه اقتدار کشور است.

خطیب جمعه نرماشیر بیان کرد: جوانان بسیجی پایه‌های استوار انقلاب هستند و این جوانان بودن که جنگ هشت ساله را به دفاع مقدس تبدیل کردند.

منصفی افزود: حضور مردم در مراسمات ملی آب سردی بود بر نقشه‌های دشمن ،این مردم بودند که با حضورشان کشور عزیز ما را مقتدرتر کردند.


امام جمعه شهرستان فاریاب: مبنای انقلاب اسلامی ایران هم عقلانیت است


خطیب نماز جمعه فاریاب با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز عید مبعث بیان کرد: امام خامنه ای فرمودن:بعثت، بزرگترین هدیه و نعمت الهی برای بشر است، نتیجه بعثت برای بشر چه بوده است، توحید،قبل از بعثت پیامبر اکرم (ص)، مردم بُت‌پرست و بنده غیر از خدا بودند، همه مشکلات بشر، به دلیل بندگیِ غیر از خداست، بنده خدا ظلم و جنایت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام  محمد گروهی به بیان دیگر ویژگی‌های بعثت پرداخت و  افزود: تزکیه، داروی رهابخش بشر از انواع فسادهاست، تعلیم کتاب، یعنی این زندگیِ ما، باید یک زندگی خدایی و با هدایت خداوند باشد، حکمت، یعنی جامعه را با عقلانیت اداره کرد، یعنی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) جامعه و حکومتی را تشکیل دادند که با عقلانیت اداره می‌شد، مبنای انقلاب اسلامی ایران هم عقلانیت است.

امام جمعه فاریاب به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری و تحلیل ایشان از قوت و ضعف‌های انقلاب اشاره و ابراز کرد:این انقلاب،قوت دارد؛ضعف هم دارد و ضعف‌ها الی ماشاءالله زیاد است، بعد از بدست آوردن قوت، ضعف‌ها را باید برطرف کرد.

وی بیان کرد:شما یک کشور پیشرفته پیدا کنید که ضعف نداشته باشد و ضعف هایش بیشتر از ما نباشد،ضعف‌های آمریکا و اروپا را ببینید، فراگیری فقر فراگیری امراض و بیماری، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی، ضعف‌های بزرگی است که باید به آنها اشاره کرد. 


وی گفت: در تحلیل ضعف ها، باید《تحلیل انقلابی》کرد،یعنی به این مردم اُمیدوار باشید، ما صفر بودیم ولی امروز به یک نمره قابل قبول رسیدیم.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdci5razpt1apv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین