تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۲
۱
plusresetminus
تنها مدرسه نمونه شهرستان بردسیر در دل بیابان واقع شده و علاوه بر نداشتن سرویس ایاب و ذهاب، فضاسازی مناسبی هم ندارد و دانش‌آموزان نخبه این شهرستان در شرایط نامطلوبی تحصیل می‌کنند.
تحصیل دانش‌آموزان نمونه بردسیر در شرایط نامطلوب
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از خبرگزاری فارس از بردسیر، این شهرستان در ۶۵ کیلومتری شهر کرمان واقع شده است. بردسیر دارای یک مدرسه نمونه است که دور از شهر ساخته شده و دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

دانش‌آموزانی که علاقه و استعداد رشته‌های نظری را دارند و آینده‌سازان شهر هستند، نگران از آینده خود به‌دنبال تحصیل در مدرسه‌ای با شرایط و امکانات خوب هستند، اما مدرسه‌ای در چند کیلومتری بردسیر در بیابانی که اگر طوفانی شود از شدت گرد و غبار مدرسه را تعطیل می‌کنند، احداث شده است.

گلایه اولیا از نبود سرویس/ توان پرداخت هزینه سرویس شخصی نداریم
 اولیا می‌گویند: مینی‌بوس‌ها برای رفت‌وآمد دانش‌آموزان سرویس قبول نکرده‌اند و همه سرویس کارخانه‌های اطراف بردسیرند. خودروهای سواری هم که می‌گویند نرخ مصوب برایشان صرفه اقتصادی ندارد و از طرفی خانواده‌ها توان پرداخت هزینه بیشتر ندارند.  آنها از مسؤولان توقع دارند در مورد فضای مدرسه هم فکری شود و فضای پرشور و نشاطی در آن ایجاد شود.

به مدرسه رفتیم، مدرسه‌ای که هرچند کادر آن برایش زحمت بسیار می‌کشند و مدیرش را می‌بینیم که دلسوزانه در حیات مدرسه به درد دل دانش‌آموزانش گوش می‌دهد و تا جایی که بتواند مشکلات راحل می‌کند، اما انگار مدرسه بی‌روح شده درختانی که در بیابان به زور نفس می‌کشند و فضای افسرده‌ای بر مدرسه حاکم شده است. یکی از دانش‌آموزان  از نبود سرویس گلایه کرد و گفت: به‌دلیل نداشتن بضاعت مالی مجبورم روزانه یک ساعت برای رفتن به خانه پیاده‌روی کنم.

اما در خصوص مشکلات مدرسه و مطالبات والدین و دانش‌آموزان با مدیر آموزش پرورش گفت‌وگویی انجام دادیم.

اعتبارات آموزش و پرورش کافی نیست
رضا پرتونیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد گله‌مندی اولیا از مشکلات مدرسه نمونه امام علی(ع)  اظهار کرد: این مدرسه سال‌های پیش ساخته شده است و باتوجه به شبانه‌روزی بودن، نیاز داشتن به خوابگاه از یک سو و کمبود فضاهای آموزشی از سوی دیگر  ناچار به استفاده از همین مکان هستیم.

وی ادامه داد: شاید فضای موجود در شأن دانش‌آموزان نمونه و نخبه بردسیر نباشد و باید مدرسه فضاسازی، زیباسازی و  آسفالت شود تا مدرسه‌ای با نشاط داشته باشیم که دانش‌آموزان از نظر روحی و روانی شاداب و پرانرژی تحصیل کنند.

پرتونیا اضافه کرد: اما از آنجا که منابع آموزش و پرورش محدود است و اولویت‌های دیگری هم مثل تعمیرات موتورخانه‌ها و راه‌اندازی شوفاژها باتوجه به سردسیربودن شهرستان وجود داشته است، نتوانستیم فضای خوبی برای مدرسه ایجاد کنیم.

 وی عنوان کرد: امسال برای تعویض پمپ‌ها و بهینه‌سازی موتورخانه همین مدرسه قریب به ۱۵۰ میلیون تومان از سوی نوسازی مدارس هزینه شده است.

صنایع به کمک مدرسه بیایند یک سؤوال بدون جواب در این سال‌ها مانده است؛ قبلا هیچ کدام از صنایع در بردسیر وجود نداشته است و کرمان به بردسیر نگاه ویژه‌ای داشت چراکه می‌دانستند منابعی برای بردسیر نیست، هرجا که صنایع حضور دارند طبق قانون باید پیوست فرهنگی داشته باشند و در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی به کمک آموزش و پرورش بیایند و در شهرستان‌هایی که همجوار صنایع هستند کمک‌های خوبی  به آموزش و پرورش شده است.

 اما انگار بردسیر از این قاعده مستثنی است که تاکنون نگاهی به آن نشده است.
آموزش و پرورش به‌ تنهایی نمی‌تواند و دیگران باید به کمک آموزش و پرورش قلب تپنده آینده کشور و آینده‌سازان کشور بیایند.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdciwpaz3t1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین