تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۵
۰
plusresetminus
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرد:

افزایش بیماران مبتلا به کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی در کرمان

کرمان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی در کرمان نسبت به دو هفته قبل بیشتر شده است.
افزایش بیماران مبتلا به کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی در کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه‌آرمان» به نقل از ایسنا دکتر سعید صحبتی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما با بیماری‌های تنفسی روبرو می‌شویم، لذا اکنون شاهد بیماری‌های تنفسی در کرمان هستیم.
 
او گفت: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کرونا، آنفلوآنزا و سرماخوردگی در کرمان نسبت به دو هفته قبل بیشتر شده و با توجه به اینکه علائم این سه بیماری شبیه هم است و چون بیماران سرپایی برای انجام تست تشخیصی کرونا به مراکز مربوطه مراجعه نمی کنند اما تقریبا بیماران بعد از پنج یا شش روز بهبود می‌یابند.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان در هفته قبل(هفته دوم اسفندماه) ۴۵ نفر بود، این درحالی است که این آمار در هفته اول اسفندماه ۲۷ و هفته قبل تر از آن(هفته آخر بهمن ماه) ۱۱ نفر بوده است.

او با اشاره به شیب تند تعداد موارد مبتلا به کرونا در استان و کشور اظهار کرد: در هفته جاری شاهد تغییر رنگ برخی از شهرهای کشور هستیم و کاملا مشخص است که درگیر یک زیرگونه اُمیکرون شده‌ایم.

صحبتی با بیان این مطلب که تعداد بیماران سرپایی نیز افزایش یافته است، گفت: با توجه به فرارسیدن عید نوروز و دید و بازدید و مسافرت‌ها اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، احتمال وخیم‌تر شدن وضعیت وجود دارد.

او با ابراز تاسف از جان باختن چهار نفر از هم‌استانی‌هایمان در هفته گذشته به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ عنوان کرد: در هفته‌های قبل میزان فوتی‌های استان کرمان بین صفر تا دو بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با توصیه به اینکه افرادی که دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند حتما اقدام به دریافت آن کنند، گفت: با توجه به گذشت زمان طولانی از تزریق واکسن کرونا دیگر اثربخشی آن تمام شده لذا هر کس دُز سوم و چهارم را نزده، حتما اقدام کند.

او بر لزوم زدن ماسک در مکان‌های شلوغ و بسته تاکید و تصریح کرد: مردم ضمن رعایت فاصله فیزیکی در ایام نوروز از در آغوش گرفتن یکدیگر خودداری کنند.

انتهای خبر/
https://armanekerman.ir/vdcd9s0fsyt0sz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین