تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۲
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت تشریح کرد:

عصر ظهور امام زمان(عج) و تحقق عدالت

امام جمعه جیرفت گفت: هدف همه انبیا الهی، برقراری عدالت بود و کسی که هدف همه انبیا الهی را محقق خواهد کرد، امام زمان (عج) است.
عصر ظهور امام زمان(عج) و تحقق عدالت
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی «راه آرمان» از جیرفت، دیشب حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم در جشن میلاد امام زمان (عج) در مسجد ولیعصر (عج) محله سرجاز جیرفت، با اشاره به سوره مبارکه «والعصر» گفت: خداوند متعال در این سوره به «عصر» سوگند خورده است درمورد اینکه منظور از «عصر» چی هست، بین مفسرین اختلاف نظر وجود دارد.
 
امام جمعه جیرفت افزود: بعضی از مفسران قرآن، گفته‌اند منظور از «عصر»، دوران بعثت پیامبر اسلام (ص) است و برخی «عصر» را به تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) در شهر مدینه نسبت داده‌اند و تعدادی هم به «روزگار» و «زمانه» تفسیر کردند.
 
حجت الاسلام میثم تارم در توضیح نظر مفسرانی که واژه «عصر» در سوره «والعصر» را به ایام ظهور امام زمان (عج) تعبیر کردند، بیان کرد: دوران ظهور امام زمان (عج)، عصر شکوفایی خرد و دانایی بشر است و پیشرفت بشریت تا قبل از ظهور، ۲ درصد بوده و ۲۵ درصد شکوفایی و پیشرفت، بنا هست در زمان ظهور محقق شود.
 
وی خاطرنشان کرد: عصر ظهور امام زمان (عج)، عصر برقراری عدالت است و هدف همه انبیاء الهی، برقراری عدالت بود و کسی که هدف همه انبیاء الهی را محقق خواهد کرد، امام زمان (عج) است.


 
حجت الاسلام تارم تاکید کرد: آمدن ۱۲۴ هزار پیغمبر، مقدمه دوران عصر ظهور امام زمان (عج) است زیرا این دوران، عصر کمال علم و معرفت و همچنین گسترش عدالت و وحدت بشریت زیر سایه حکومت امام معصوم است.
 
امام جمعه جیرفت در توضیح ادامه سوره مبارکه «والعصر» گفت: در دومین آیه از این سوره، می‌خوانیم که انسان مداوم درحال ضرر است و خسران، بدان معناست که انسان، اصل سرمایه‌اش را از دست بدهد.
 
حجت الاسلام تارم افزود: سومین آیه از سوره مبارکه «والعصر» برای انسان‌هایی که ایمان راسخ و قوی به همراه عمل صالح دارند، استثنا قائل شده است و کسی که عمل صالح در کنار ایمان در پرونده‌اش دارد، از دنیا سود می‌برد و یکی از مصادیق عمل صالح این است که مومنان یکدیگر را به صبر و شکیبایی دعوت کنند.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcfxmdyxw6dmya.igiw.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما