تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
همراه با شهدای دیار کریمان؛

متن وصیت‌نامه شهید مهدی زندی‌نیا

متن کامل وصیت‌نامه شهید مهدی زندی‌نیا را در این مطلب بخوانید.
متن وصیت‌نامه شهید مهدی زندی‌نیا
وصیت‌نامه اینجانب مهدی زندی‌نیا فرزند یوسف در کمال صحت و سلامت و آرامش خاطر

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ  لَقَدْ جَاءَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ  ,والحمد لله رب العالمین

با درود و سلام به آقا امام زمان (عج) و نایب برحقش امام امت و درود و سلام به نائب رهبری حضرت آیت الله منتظری و عرض ارادت نسبت به خانواده معظم شهدا اسرا و مفقودین و با سلام به مردم مقاوم صبور فداکار و انقلابی و در صحنه چند کلمه ای نه از باب نصیحت بلکه وصیت می‌نمایم.

عزیزان، سروران و نور چشمان انقلاب اسلامی حاصل و دست رنج تمامی انبیا و اوصیا و صالحین و صادقین و امامان و شهدا و اسرا و مفقودین است که هم اکنون در نزد ما به امانت گذاشته شده است تا چگونه آن را پاس داریم و حفاظتش نماییم.

ما در مقطع بسیار حساس و خطرناکی از زمان قرار گرفته‌ایم. عصر حاضر عصر بیداری و هوشیاری ملت‌هاست عصر از بند گسستن است و از یوغ استعمارگران به در آمدن و از شر استثمارکنندگان و عصر به زیر کشیدن گردن‌کشان و زورمندان و روآوردن مستضعفین و ضعیف نگاه داشته‌شدگان است. و در این انقلاب شما مردم ایران جلودار هستید و الگو و اسوه برای دیگر مردمان. تمام مستضعفین دنیا چشم به انقلاب شما دوخته‌اند و نظاره گر اعمال شما هستند تا نتیجه مبارزه شما را ببینند و در صورت موفقیت شما آنها هم حرکت کنند و به شما بپیوندند و انقلاب شما مقدمه انقلاب مصلح جهانی امام زمان(عج) خواهد شد انشاالله و شما مردم زمینه ساز آن حکومت خواهید گردید.

مطلبی در اینجا حائز اهمیت است این است که ما بایستی پا از دریچه تنگ ظواهر بیرون بنهیم و پرتو دید خود را خیلی آنطرف تر بر واقعیات بیندازیم و ظاهربین نباشیم. دید ما محدود به چهاردیواری اطرافمان نباشد نگرش عمیق داشته باشیم سطحی‌نگر نباشیم فکر ما محدود به اطرافمان نباشد بلکه به ماورای آن نظر اندازیم و واقعیات را در آنجا جستجو کنیم و زمانی که خدای ناکرده فکر و ذهن ما محدود نشد آن‌وقت خیلی زود سرخورده می‌شویم و خیلی زود از انقلاب و اسلام می‌بریم و به صف بی‌تفاوتان و یا خدای ناکرده ضدانقلاب می‌پیوندیم.

به عنوان مثال یک فرد کوته‌بین انقلاب و اسلام را در همین محدوده زندگی اطرافش جستجو می‌کند اگر مایحتاج زندگی‌اش فراهم باشد می‌گوید انقلاب خوب است در غیر این صورت خبر، اداره جات را سمبل دولت اسلامی می‌داند و اگر کارشکنی از ناحیه آنان از ناحیه آنان دید به دولت بد می‌گوید نه به آن اداره و یا کارمند ن اداره و یا فلان روحانی فرصت‌طلب را به سودجویی کرده و بعد از انقلاب زندگی مرفهی برای خود ساخته است علم کرده با آن روحانیت معظم را می‌کوبد و بدبخت تر از آن کسی است که به خاطر این موضوع از اسلام روی‌گردان می‌شود که این نهایت کوته‌فکری و بدبختی است و یا فلان پاسدار خاطی را علم کرده از سپاه انتقاد می‌کند و فلان مرد ریش دار و یا زن محجب را علم کرده حزب الهی را می کوبد. و از این قبیل…

اما کسی که نگرش عمیق داشته باشد آنطرف قضایا را هم می تواند ببیند اما واقعیت چیست؟ واقعیت این است رسوبات حاصل از تمدن شاهنشاهی هنوز در عمق جان همه ما نهفته است و زمان طولانی می‌خواهد که کاملا پاک گردد. ارزش‌های انسانی در رژیم طاغوت ضد ارزش بودند و بالعکس اعمالی از قبیل کلاه‌برداری، دزدی، کم کاری، فحشا، بی حجابی، موسیقی، استهزا دیگران، غیبت، تهمت، بهتان، جمع آوری ثروت، پشت میزنشینی, تجددگرایی و … اینها همه ارزش‌های رژیم طاغوت بودند که از آغاز تولد همه ما تا پیروزی انقلاب […] آنها توسط رادیو، تلویزیون، سینما، تاتر روزنامه ها و مجلات تبلیغ وسیع می‌شد و بیشتر از طریق رسانه‌ها آنها را در عمق جان مردم ما می نهادند و این ها به این زودی از بین نمی‌روند.

درست است که محیط پاک شده و ارزش‌های انسانی رخ نموده و شناخته شده‌اند ولی رسوبات زمان جاهلیت اثر خود را می‌گذارد و شیاطین هم به طرق دیگر برخی از آنها را چهره مذهبی داده و مجددا به اجتماع عرضه داشته‌اند  از قبیل کم‌حجابی، نوارهای سرود کوچه بازاری، تجدد از نوع حزب الهی و از این قبیل و آمریکا و دیگر استعمارگران نیز از این دریجه می‌خواهند وارد شوند و با شیوع فساد در اجتماع زمینه بازگشت خودشان را فراهم نمایند.

واقعیت دیگر این است که اداره‌جات طاغوت دست نخورده باقی مانده و نمی توان تمام افراد آنها را بازنشسته کرد و نیروی مومن جایگزین ساخت و مومنین فعلا در جبهه مشغول نبردند روی همین اصل بر حسب دلایلی وضع بسیار بدی را پیدا کرده‌اند تنها وزیران در مرکز و بعضی مدیرکل‌ها و رئیس‌های اداره‌جات در استان و شهرستان‌ها عوض شده اند ولی کارمند همان کارمند سابق است و شما می‌دانید که در زمان طاغوت چه کسانی آرزوی رفتن به اداره‌ها را دارند بنابراین نباید تعجب کنید که در آنها کارشکنی و کم‌کاری وجود دارد و از طرف دیگر انتصاب به دولت می‌دهند.

بهترین مبارزه‌ای که ضدانقلاب در حال حاضر می تواند بکند ناراضی کردن مردم از طریق ادارات و ارگانهاست فقط ارگانهای انقلاب شدیدتر از اداره‌هاست و گناه کم کاری در آنها بیشترو بیشترو فقط هشیاری مردم می تواند جلوی آنها را بگیرد ولی متاسفانه می بینیم که مردم ما نه تنها عکس العمل مناسبی نشان نمی‌دهند بلکه تسلیم محض شده و بی تفاوتی اختیار کرده‌اند و این گناهی بس بزرگ است نهایت ان به گفته حضرت علی(ع) حاک شدن بی‌خردان و ناصالحان بر سر مردم است که داریم امروزه می‌بینیم.
اگر در اعصار و قرون گذشته نیز همینطور بوده است مردم همیشه چوب بی‌تفاوتی خود را می خورند و گناه را نباید به گردن دولت و انقلاب بیندازند.

مسئله دیگر این است که تصور شما از دولت همان دولت طاغوت است که زور و قدرتی دارد. ساواک و ارتش دارد و حکومت زور می‌گوید. خیر دولت در حال حاضر شما مردم هستید اگر شما مردم در صحنه و حامی دولت نباشید عمر دولت و انقلاب به یکروز نخواه کشید و به خاطر اتکا به همین نیروی لایزال است که با وجود آنکه رهبران انقلاب ترور شدند انقلاب محکمتر از همیشه ایستاده است شما تحقیق کنید در انقلاب‌های دیگر یک‌دهم ترفندهایی را که آمریکا برای ما پیاده کرد برای بقیه انقلاب‌ها پیاده نکرده و آنها را ساقط کرده و یا یکباره در دامن بلوک شرق انداخته است.

در شرایط کنونی زور، قدرت، سازمان امنیت، ارتش همه و همه در شما مردم جمع است و شماها هستید که باید سرنوشت خودتان را خود بدست بگیرید و برای نگاه داشتن آن زحمت بکشید و سرمایه از جان و مال و آبرو بگذارید. بنابراین وقتی می‌بینید در فلان اداره کم کاری می‌شود و جوابتان را نمی‌دهند و غیره بخاطر بی تفاوتی خود شما مردم است و بس  اگر به این وضع ادامه بدهید چیزی جز حاکم شدن ناصالحان بر شما نخواهد بود. شما باید توضیح بخواهید از کارمند، رئیس و مسئولین شهر و آنها را وادار کنید که قانون خدا، شهر نجف آباد اصفهان را الگو قرار دهید و به آنها اقتدا کنید خلاصه ختم کلام اینکه بی‌تفاوتی سرانجامی جز نکبت و بدبختی نخواهد داشت و هیچ عذر و بهاه ای در پیشگاه خدا و شهیدان نخواهید داشت.

پدر و مادر عزیز و ارجمندم از خداوند متعال برای شما طلب آمرزش می‌کنم و می‌خواهم که شماها را ببخشد. شماها هم مرا ببخشید من فرزند خوبی برای شما نبودم و اگر گاهی اوقات جسارتی کردم و سخن درشتی گفتم از روی نادانی و جهل بوده شما به بزرگواری خودتان بر من ندیده بگیرید خداوند بخشنده است و بخشش را دوست دارد در طول مدت زندگی‌ام زحمات زیادی برایم کشیده‌اید خصوصا در طول مدت جنگ خداوند انشاالله از همه شما قبول کند.

از شما می خواهم که بعد از من بی‌تابی نکنید بدانید که من براهی رفتم که امام حسین(ع) رفت. سخن منحرفان را گوش ندهید کلام خدا را بشنوید در سوره آل عمران آیه 145 وَمَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ كِتَابًا مُؤَجَّلًا وَمَنْ يُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَنْ يُرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا وَ سَنَجْزِي الشَّاكِرِينَ هیچ کس جز به فرمان خدا نخواهد مرد و اجل هر کس در لوح قضای الهی به وقت معین ثبت است و هر کس برای یافتن متاع دنیا کوشش کند از دنیا بهره مندش کنیم و هر که برای ثواب ابدی آخرت سعی نماید از نعمت آخرت برخوردارش گردانیم و البته خداوند سپاسگزاران را جزای خواهد داد.

بنابراین چه غم که در این وادی مرگ ما فرا رسد و چه سعادتی بالاتر از این می تواند وجود داشته باشد اما ببینید قرآن چه می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَعِينُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ وَلَا تَقُولُوا لِمَن يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ  بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَكِن لَّا تَشْعُرُونَ 154 وَلَنَبْلُوَنَّكُم بِشَيْءٍ مِّنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ 155 الَّذِينَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِيبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 156 أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ صَلَوَاتٌ مِّن رَّبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ  وَ أُولَئِكَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ و در جای دیگر می فرماید: وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ شما مسلمانان نه هرگز در کار دین سستی کنید و نه از لذت غنیمت و متاع دنیا اندوهناک شوید زیرا شما فاتح و نیرومندترین مردم و بلندمرتبه ترین ملل دنیا هستید اگر در ایمان ثابت قدم باشید.

همسر عزیزم تو در لحظات تلخ و شیرین زندگی همراه من بودی تو که در طول این زندگی مشترک کوتاه دوشادوش من بودی و  وضع نابسامان زندگی را تحمل کردی بدان که تو حتما در ثواب جهاد من شریک خواهی بود و من در آن جهان منتظر تو خواهم بود تا آنجا با هم باشیم.

فرزندانمان را بدست تو و تو را به خدا می سپارم در تربیت آنها کوشا باش و به سعید عزیزم راه امام حسین(ع) و به زهره کوچولو راه زینب سلام الله علیها بیاموز. زندگی هر چند سخت و طاقت فرسا باشد بالاخره پایان دارد و تمام خواهد شد اگر بتوانی مصائب و مشکلات را (البته با اتکا به خداوند) بعد از من همینطور که وقتی با هم بودیم تحمل کنی و گلایه و شکایت نکنی. خداوند اجر عظیمی به تو خواهد داد. درست است که مشکل و سخت است ولی می‌گذرد و تمام می‌شود من امیدوارم که در حیات جاوید هم در کنار هم باشیم و با هم از نعمات خداوند کریم استفاده بکنیم. فقط تو را سفارش می کنم به نماز اول وقت و نماز شب که سعی کن حتما بجای بیاوری مراسم روضه آقا اباعبدالله را فراموش نکن. مراسم دعای کمیل و ندبه و زیارت عاشورا همینطور وقتی فرزندانمان بزرگ شدند سعی کن با خودت به اینگونه مراسم ببری و عادتشان بدهی.

در مورد فرزندانم به همه اعلان می کنیم که هیچ کس حق ندارد محبت بیش از حد معمول قبل به آنها بنماید. از شما خواهش می‌نمایم که ملاحظه بی‌خود نکنید. من راضی نیستم که کسی محبت زیاد در حد افراط به آنها بکند شما را به خدا کار را بیش از این بر مادر بیچارتان سخت نکنید و در جایی که مسئله تادیب باشد آنها را تنبیه کنید من راضی هستم.

فرزندان من از آغاز تولد به آنصورت وجود پدر را در کنار خود احساس نکرده‌اند و برخورد من با آنها مشکل دو تا بچه یتیم بوده است و عادت ندارند به محبت پدر بنابراین مسئله فعلا برای آنها زیاد مشکل نیست و وقتی بزرگتر شوند خداوند ولی آنهاست که بهترین ولی و یاور است و من از این بابت غصه‌ای ندارم.

دیگر اینکه راضی نیستم که برای من بیشتر از 40 روز عزا بگیرید. روز چهلم همگی از عزا بیرون بیایید و نظافت کنید شما اگر می خواهید احترامی برای من قائل بشوید سعی کنید که معصیت خدا را نکنید این بهترین بزرگداشت و لطف و احترام است.

اما سخنی چند با همرزمان: سلام بر شما مجاهدان و صف‌شکنان جبهه توحید، امور خداوند و پیامبر و ائمه معصومین بر شما باد.
شما که یاور دین و خدا هستید شما که دست از دنیا شسته‌اید و حیات باقی را بر زندگی فانی ترجیح دادید. شما که بدون هیچ توقع و چشم داشتی از میدان‌های جنگ با کفار بعثی پیکار می کنید و شما که از وارثان خون امام حسین(ع) و شهیدان کربلای ایران هستید. ما هم به خواست خدا چون دیگر یاران بار سفر بسته‌ایم و انشاالله به نزد دوست خواهیم رفت اما شما می‌مانید و شما هستید که وارث خون شهیدان می‌باشید پس چند وصیت از ما بشنوید و انشاالله بکار بندید.

تقوا، تقوا را سرلوحه امور قرار دهید تا همچون من ذلیل و بدبخت در حسرت آن جان ندهید هیچ سرمایه ای در عالم باقی جز تقوا و پرهیز از گناه که سرانجام آن به صفات الهی و انسانی ترین و تبری از صفات رذیله و حیوانی به کار شما نیاید.

امام، امام را تنها نگذارید این وارث و فرزند امام حسین(ع) و مصلح بشریت قرن بیستم. ما زندگی مان را، انسانیتمان را، افتخار شهادتمان را مدیون امام هستیم. او بود که به ما درس انسانیت داد او بود که دین جد بزرگوارش را زنده کرد. او بود که راه را از چاه باز شناساند او بود که به ما عزت داد، آبرو و حیثیت داد، شرف داد، درس مردانگی و آزاد زیستن و رهایی از بند شیاطین و طاغوت ها و همچنین داد. همیشه گوش به فرمان اوباشید. تنها هشیاری شماست که می تواند کید حسودان و دشمنانش را خنثی نماید. تعصبی ندارد که عالمی حتی مرجعی از روی حسادت در برابرش قد علم کند.  شیطان تمام نیرویش را روی این طبقه مصرف می‌کند اگر عالمی را بفریبد عالمی را گمراه ساخته است فقط هشیاری شماست که میدان رشد به آن جرثومه های فساد را ندهد همچنین بعد از حضرت امام حضرت آیت الله العظمی منتظری و بعد از ایشان هر کس را مجلس خبرگان به عنوان ولی فقیه معرفی می‌کند.

وحدت، وحدت را فراموش نکنید و وحدت تنها سلاحی بود که ما علیه شاه داشتیم اکنون علیه عراق و آمریکا داریم. دشمن سرمایه گذاری کلانی برای شکستن و از بین بردن این سلاح کرده و می کند فقط باید هشیار بود مواظب بود در صحنه بود مراقب اوضاع و احوال بود و توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد همیشه این جمله را به‌خاطر داشته باشید که انقلاب ایران مفت بدست نیامده است که اکنون هم مفت از دست برود بلکه بهای سنگینی برای آن پرداخت شده است.

همیشه جنگ را گرم نگه دارید که حیثیت و شرف ما در گرو آن است اگر خدای ناکرده سستی و کاهلی بکنید و دشمن را در لحظاتی که خسته و فرتوت کرده اید رها سازید خیانت عظیمی به خون شهدا روا داشته‌اید.

مرگ حق است و در هر صورت خواهد آمد پس چرا با ذلت و خواری باشد چه بهتر که با شرف و افتخار باشد سخن آخر اینکه تاریخ بهترین شاهد و گواه بر شکست ملت‌هایی است که راه را از چاه بازشناختند و در سراب دو دلی و تردید میدان ماندند و رهبر دلسوز خود را نشناختند. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. 64/9/27


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdciupazpt1apz2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین