تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۲
۰
plusresetminus
رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک:

ماهی قرمز را از مراكز معتبر تهيه کنید

مجید اسدی: ماهی قرمز را از مراكز معتبر و تحت نظارت و كنترل دامپزشكی تهيه کنید.
ماهی قرمز را از مراكز معتبر تهيه کنید
به گزارش راه آرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک، مجید اسدی گفت: همزمان با فرا رسیدن عید نوروز و به رسم سنن باستانی، مردم علاقمند به تهیه و خرید ماهی قرمز می‌شوند که بر همین اساس با رعایت برخی توصیه‌های بهداشتی ساده، می‌توان از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و ماهی پیشگیری کرد.
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک با تأکید بر اینکه مردم، ماهی قرمز را از مراكز معتبر و تحت نظارت و كنترل دامپزشكی تهيه کنید گفت: ماهی قرمز سالم، دارای ظاهر و تحرك مناسب و شنای متعادل است.
 
وی افزود: شهروندان از خريد ماهی‌هایی كه دارای علايمی همچون باله‌های به صورت تاخورده و جمع شده در آمده، وجود لكه‌ها پنبه مانند اطراف دهان يا سطح بدن، وجود زخم يا لكه‌های سفيد متمايل به خاكستری يا قرمز روی سطح بدن دارند خودداری کنند.
 
وی بیان کرد: ماهی بی قرار بوده و بدون آنكه در يكجا قرار گيرد پيوسته بدن خود را به اطراف می‌مالد، چشم‌های به صورت يك طرفه يا دو طرفه بيرون زده و پولك‌های ريخته شده باشد از جمله نشان های ماهی ناسالم است.
 
مجید اسدی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید ماهی قرمز، از تماس مستقیم و حفاظت نشده دست با ماهی و آب ظرف ماهی خودداری کنند و در صورت تماس با ماهی و یا آب ظرف، بلافاصله نسبت به شستشوی دست‌ها با آب و صابون و یا استفاده از ضد عفونی کننده‌های مناسب اقدام شود.

انتهای پیام/ شهربابک 
https://armanekerman.ir/vdce7x8zojh8xzi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما