تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
۰
plusresetminus
با همکاری کمیته امداد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان رخ داد:

برگزاری اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، اشتغال و محرومیت زدایی در بخش جازموریان

مدیرکل کمیته امداد از برگزاری اولین کنفرانس ملی مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.
برگزاری اولین کنفرانس ملی کارآفرینی، اشتغال و محرومیت زدایی در بخش جازموریان

به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» پیش از ظهر امروز اولین همایش ملی مدیریت و کارآفرینی در مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ناصر عسکری نژاد، مدیر کل کمیته امداد استان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و جمعی از فرمانداران و بخشداران و مسئولان دستگاه های اجرایی جنوب استان در جازموریان برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان در این همایش یکی از رسالت های کاری مجموعه کمیته امداد را بحث محرومیت زدایی دانست و گفت: این نهاد به عنوان یک دولت کوچک تلاش می‌کند در تمام عرصه‌ها به صورت میدانی در کنار مردم باشد و مشکلات آنها را پیگیری کند.
 
وی ادامه داد: یکی از مواردی که کمیته امداد در بحث توانمندسازی مددجویان به دنبال آن است بحث اشتغال پایدار با درآمد ثابت برای مددجویان و محرومان است.

عسکری‌نژاد افزود: این نهاد در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال‌ آفرین" بنا بر این شد در مجموعه امداد نیز مشاغلی که ایجاد می شود تولید محور بر مبنای دانش بنیان و دانش محور باشد و در این زمینه تفاهم نامه هایی با سازمان های مختلف از جمله دانشگاه آزاد منعقد کرده ایم که در قالب این تفاهم نامه بحث استفاده از توانایی های علمی و ظرفیت های پژوهشی دانشگاه آزاد در جهت اشتغال آفرینی و دانش بنیان بودن کارهای اشتغالزایی کمیته امداد است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته سه رویداد کارآفرینی برگزار کردیم که در قالب این رویداد هزار نفر از دانشجویان و نخبگان تحت حمایت ایده هایی را به دبیرخانه این رویداد  ارسال کردند که خروجی خوبی داشت که نمونه آن اختراعاتی از فرزندان مددجویان تحت حمایت بود.

وی ادامه داد: در این رویداد بنا داریم از ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد در بحث کارآفرینی استفاده کنیم و بنا داریم دانش کارآفرینی را به کار بگیریم و از این ظرفیت استفاده کنیم برای اینکه بتوانیم طرح‌های اشتغالزایی را به شکل بهتری برگزار کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان تاکید کرد: در این همایش مسیر کار علمی و دانش بنیان بودن شغل توسط دانشگاه آزاد از طریق مقالاتی که در این زمینه به دبیرخانه همایش ارسال شده مشخص می‌شود و کمیته امداد به عنوان نهادی که بحث اصلی محرومیت‌زدایی را بر عهده دارد این مسیر مشخص شده علمی را دنبال می‌کند تا انشاالله بتوانیم در این منطقه شاهد برچیده شدن محرومیت باشیم.

عسکری‌نژاد در ادامه به خدمات انجام شده در شهرستان رودبار جنوب و بخش جازموریان در سال جاری اشاره و بیان کرد: ۹۸۰۰ خانوار با ۱۳ هزار و ۹۳۰ نفر در شهرستان رودبار جنوب تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که ۴۶۰۰ نفر در بخش جازموریان تحت حمایت این نهاد هستند.

وی ادامه داد: هم چنین امسال ۸۱۰ طرح اشتغال با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان در شهرستان رودبار جنوب توسط این نهاد اجرا شده که ۳۵۰ مورد آن با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مربوط به بخش جازموریان است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در ادامه از احداث ۵۵۰ واحد مسکونی در سال جاری در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: ۲۰۰ مورد از این واحد های مسکونی در بخش جازموریان احداث شده است.

عسکری‌نژاد افزود: هم چنین در راستای صیانت از نهاد خانواده طی سال جاری ۷۷۵ مورد جهیزیه به زوج‌های جوان تحت حمایت در شهرستان رودبار جنوب پرداخت شده است که ۳۱۵ مورد مربوط به بخش جازموریان بوده است.


وی از حمایت این نهاد از ۱۱۱۵ دانش آموز، ۴۴۴ نفر دانشجو در شهرستان رودبار جنوب خبر داد و بیان کرد: این‌ها نمونه‌ای از خدمات کمیته امداد است که در راستای رسالت اصلی خود که امید آفرینی، و خدمت به مردم محروم است انجام شده و این را جزء افتخارات خود می‌دانیم.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان در پایان ضمن تقدیر از همراهی و همکاری خوب خیران با این نهاد گفت: ۱۲۰۹ یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد رودبار جنوب قرار دارند که توسط۱۳۵۱ حامی خیر حمایت می‌شوند.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این همایش نمایشگاهی از دستاوردهای مددجویان جنوب استان در بحث اشتغال به نمایش گذاشته شده بود.

انتهای خبر/د.طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdch-xnz-23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین