تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۵
۰
plusresetminus
مدیرکل تعزیرات استان کرمان گفت: اگر واحدهای صنفی اقدام به فروش مواد محترقه غیرقانونی کنند، براساس قانون قاچاق با آنها برخورد می‌شود.
برخورد با عرضه‌کنندگان مواد محترقه غیرقانونی براساس قانون قاچاق
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» به نقل از ایسنا ارسلان میری شامگاه گذشته در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان کرمان درخصوص آغاز به کار گشت های تعزیرات حکومتی ویژه نوروز و رمضان ۱۴۰۲ اظهار کرد: این گشت ها از هشتم اسفندماه شروع به کار کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در صورت مشاهده تخلف، روسای شعب تعزیرات حکومتی در محل حاضر و با متخلف برخورد می کنند و اگر نیاز به پلمب و نصب پارچه نیز باشد، این اقدام را حتما انجام می‌دهند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان این مطلب که روزانه در شهر کرمان سه گشت مشترک به امر نظارت بر بازار می پردازند، اظهار کرد: این طرح به مدت دو ماه (هشتم اسفندماه تا چهارم اردیبهشت ماه) در سراسر استان ادامه خواهد داشت و با محتکران و گرانفروشان برخورد می‌شود.

وی ساعات فعالیت گشت های ویژه ایام نوروز و ماه رمضان را در روزهای اداری از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰:۳۰ و در روزهای تعطیل از ۹ تا ۱۳ اعلام کرد و افزود: اولویت بررسی های ما بر کالاهای اساسی سبد خانوار از جمله مواد لبنی، گوشت، کیف، کفش، پوشاک و ... است. همچنین بر نحوه خدمات قالیشویی ها، خشکشویی ها و ... نظارت می‌شود.

میری بر لزوم ارائه فاکتور توسط واحدهای صنفی به مشتریان تاکید کرد و ادامه داد: اگر فردی بیش از ۱۰ هزار تومان خرید انجام دهد، باید فاکتور خرید به مشتری تحویل داده شود.

وی بیان کرد: به دنبال درج نرخ های مصوب خدمات بهداشتی درمانی در مطب پزشکان، رادیولوژی ها، آزمایشگاه ها و ... هستیم و در حال رایزنی با روسای دانشگاه ها در این زمینه هستیم تا بیمار از استانداردهای ویزیت و مدت زمانی که پزشک باید برای ویزیت و مشاوره بیماران زمان بگذارد، آگاه باشد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان ادامه داد: ما مرجع رسیدگی به عدم استفاده از دستگاه کارت‌خوان در مطب ها نیستیم، هرچند این کار خلاف قانون است.

میری افزود: باید داروخانه ها، داروها را براساس قیمت مصوب درج شده وزارت بهداشت به مردم دهند.

وی با تاکید براینکه سازمان جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به تکالیف قانونی خود عمل کنند، در ادامه به چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: اگر واحدهای صنفی اقدام به فروش مواد محترقه غیرقانونی کنند، براساس قانون قاچاق با آنها برخورد می‌شود و از روز گذشته تاکنون بیش از سه واحد صنفی که ترقه غیرمجاز عرضه می کردند، جمع آوری و براساس قانون قاچاق با آنها برخورد خواهد شد.

میری از اعمال حداکثر مجازات برای واحدهای صنفی که تخلف عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و عدم ارائه فاکتور را مرتکب شوند، خبر داد و اظهار کرد: واحدهای صنفی که تخلف زیادی دارند و به قانون پایبند نیستند در ایام عید نوروز پلمب می‌شوند و بازار عید از آنها گرفته می‌شود.

وی درباره اعلام برخی از مغازه ها مبنی بر نبود انواع مواد شوینده گفت: براساس اعلام سازمان صمت و اتاق اصناف، هیچگونه کمبودی در این کالاها نیست اما برخی دارند شیطنت می کنند و به دنبال ایجاد کاهش کاذب در بازار هستند تا به اهداف شوم خود در بحث گرانی برسند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان افزود: به اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف در این باره متذکر شدیم و موظفشان کردیم تا شرکت های پخش یا تولیدی هایی که به صورت قطره چکانی کالا تحویل می دهند یا تحویل نمی دهند را به ما معرفی کنند تا به عنوان احتکار و گران فروشی با آنها برخورد شود و تا این لحظه موردی در خصوص کمبود مواد شوینده به ما گزارش نشده است.

وی در ادامه از پلمب چند واحد صنفی در استان کرمان به دلیل تخلف بهداشتی خبر داد و تصریح کرد: برای حفظ و صیانت سلامت مردم این واحدها پلمب شده اند که یکی از این واحدها که تولید کنتاکی داشت به دلیل استفاده از مرغ تاریخ مصرف گذشته پلمب شده است؛ باید دامپزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی بر سلامت مواد خوراکی بیشتر نظارت داشته باشند زیرا به سبب وجود برخی سودجویان گاهی اوقات کالاهای تاریخ مصرف گذشته دوباره به چرخه توزیع آورده می‌شود.

میری با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد از اشتیاق مردم برای خرید در این روزها، تاکید کرد: برحسب قانون و تاکیدات رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، ملزم به عدم استفاده از ارفاقات قانونی برای متخلفین شده ایم لذا هیچگونه ملاحظه ای با متخلفین در این ایام صورت نخواهد گرفت.

وی درباره نحوه برقراری ارتباط مردم در زمینه گزارش تخلفات اظهار کرد: سامانه اینترنتی ۱۳۵ و سامانه تلفنی ۱۲۴ برای ارسال سریع شکایات مردمی هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: اگر مغازه داری، انصاف را رعایت کند در این ایام به مردم معرفی و تشویق خواهد شد.
انتهای خبر/  https://armanekerman.ir/vdcfcmdy0w6dmya.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین