تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۸
۰
plusresetminus
نماینده مردم کرمان و راور گفت: سازمان انرژی اتمی اعلام آمادگی کرده است تا در قالب یک شرکت اکتشافی با حضور شرکت‌های بزرگ معدنی فعال سازی پهنه‌ها را جلو ببرند.
سازمان انرژی اتمی پهنه‌های معدنی راور را قرق کرده است/ امضای تفاهمنامه تامین برق فولاد راور
به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان راور عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، احداث کارخانه ذوب فولاد سازی راور در بازه زمانی یک سال ونیم انجام شده که این یک رکورد محسوب می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور افزود: این پروژه آماده انجام تست سرد و گرم است و ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۳۰۰ اشتغال مستقیم برای شهرستان ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی بیان کرد: سه موضوع درخصوص فولاد راور پیگیری می شود که موضوع اول برق این پروژه است و جمع بندی این بود به صورت خط اختصاصی انجام و تفاهمنامه امضاء شد تا هرچه سریع تر تامین برق ۱۹ مگاواتی برای این پروژه را داشته باشیم.

وی افزود: توسعه صنعتی در راور تنها مختص فولاد نیست و در موارد دیگر نیاز به توسعه زیرساخت ها داریم و تامین آب، برق، گاز و … لازمه توسعه صنعتی است و نیاز به طرح جامع برق داریم و راور به زودی یکی از قطب های صنعتی شمال استان کرمان خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تامین خوراک و مواد اولیه طرح بریکت سازی مجموعه فولاد راور به زغالسنگ نیاز دارد که در همین راستا در جلسه شورای معادن درخواست مطرح و مصوب شد و قرار است ظرفیت معدنی زغال شهرستان در اختیار شرکت فولاد راو قرار بگیرد تا برای خوراک خودشان استحصال انجام بدهند و برآورد این است ۱۰۰ نفر اشتغال در این بخش ایجاد می شود و علاوه بر تامین نیاز، می توانند زغال را به واحدهای دیگر ارائه کندد زیرا اکنون زغالسنگ از ظرفیت بسیار بالای صادراتی برخوردار است.

وی افزود: موضوع دیگر کارخانه فولاد راور بحث تامین مالی است که مقرر شد در کمیسیون اقتصادی برای اخذ تسهیلات به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تامین منابع مالی برای طرح های توسعه فولاد راور از طریق بانک‌های عامل پیگیری شود.

پورابراهیمی با اشاره به اجرای پروژه دیگر این شرکت افزود؛ تولید لوله های بدون درز یکی دیگر از طرح های توسعه کارخانه فولاد راور است و در آینده نزدیک نهایی می شود که ظرفیت خیلی خوبی برای صادرات دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: تعهد ما در منطقه راور توسعه فعالیت های اقتصادی و صنعتی برای حل مشکل اشتغال جوانان و مشکلات معیشتی مردم بوده و به نظر بنده مسئله ای مهم تر از این نیست.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه اگر مشکل معیشت مردم را حل نکنیم، به هدفگذاری آرمان های انقلابی نمی رسیم، تصریح کرد: مردم نشان دادند علی رغم همه هجمه ها، پای انقلاب و نظام هستند. ضمن اینکه بخش عمده ای از حوادث اخیر کشور نیز به بحث اشتغال و اقتصادی بر می‌گشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه راور یکی از شهرستان های برتر در بحث اجرای نیروگاه های خورشیدی خانگی(کوچک مقیاس) است، افزود: جلسه ای با مدیرعامل برق شمال استان داشتیم تا محدودیت ها و موانع سر راه توسعه ظرفیت برق خورشیدی را به حداقل برسانیم زیرا درآمد خوبی برای خانوارها و استفاده از ظرفیت انرژی های پاک است.

پورابراهیمی با اشاره به موضوعات ورزشی شهرستان راور افزود: چمن فعلی ورزشگاه شهرستان راور نیازمند ترمیم و بازسازی است که این موضوع در حال پیگیری است.

وی افزود: با توافقی که با خیرین داشتیم طی مدت سه ما آینده چمن مصنوعی در مجاورت چمن طبیعی مجموعه شهید شبستری شهرستان راور نصب و آماده استفاده مردم این شهرستان خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری زمین به مردم از سوی بنیاد مسکن گفت: توسعه روستایی برای ما حائز اهمیت است، به دلیل ماندگاری جمعیت و امیدواریم متقاضیان سریع تر بتوانند از تسهیلات روستائی بهره مند شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در جلسه ای که حدود یک ماه قبل با وزیر ارشاد در کرمان برگزار شد، دستور حل مشکلات نیروی انسانی و زیرساخت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را صادر کرد و به زودی نیروی انسانی این اداره فعال می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به امهال وام کشاورزان شمال استان کرمان اظهار کرد: براساس پیگیری های انجام شده کشاورزان تا پایان امسال مهلت دارند برای این موضوع به بانک مراجعه کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با سازمان انرژی اتمی و سازمان محیط زیست برای آزادسازی پهنه های معدنی شهرستان راور افزود: سازمان محیط زیست آماده است موضوعات مرتبط با ایجاد تفاهمنامه برای بهره برداری از معادن را با سازمان صمت استان انجام دهد.

پورابراهیمی افزود: انرژی اتمی پهنه های معدنی راور را قرق کرده با رئیس سازمان صحبت کردیم و اعلام آمادگی کردند در قالب یک شرکت اکتشافی و حضور شرکت های بزرگ معدنی کار را جلو ببرند و همه مواردی که نیاز به فعال سازی دارد در قالب قرارداد با این دو سازمان پیش برود.

وی در پایان افزود: بخشی از اعتبارت محور کرمان راور دیهوک آمده و بخش دیگر در حال انجام است و امیدواریم تااواسط سال آینده بخش عمده محور کرمان – راور انجام شود و بخشی از محور راور – دیهوک در حوزه استان کرمان نیست و باید دوستان در سطح ملی همکاری کنند.

بنابراین گزارش، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدای راور به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با خانواده شهید تویسرکانی، حضور در جمع مردم مسجد آیت الله میلانی و دیدار با مردم و پیگیری مشکلات، بازدید از مجموعه ورزشی شهید شبستری، نشست با شهردار و شورای شهر راور و بازدید از روند ساخت مجموعه لاستیک راور از دیگر برنامه های دکتر پورابراهیمی در این شهرستان بود.

انتهای خبر/ د.طهماسبی https://armanekerman.ir/vdch6xnzk23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین