تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۵
۰
plusresetminus
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان:

ماهی را از خودروهای عبوری نخرید

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند.
ماهی را از خودروهای عبوری نخرید
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه ارمان، صدیقه کاظمی نیا صبح امروز در جمع اصحاب رسانه به توضیح طرح تشدید کنترل و نظارت نوروزی و ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: در این ایام ۸۷ بازرس در قالب ۳۳ اکیپ ثابت و ۳۲ اکیپ سیار در سطح کل شهرستان‌های کرمان از نیمه اسفند تا پایان ماه رمضان(پنجم اردیبهشت‌ماه)در دو شیفت در حال نظارت  بر سلامت فرآورده های دام و طیور خواهند بود.

وی با توصیه بر اینکه ماهی قرمز برای سفره هفت سین تهیه نکنید، اظهار کرد: اگر قصد خرید ماهی قرمز دارید حتما از ایستگاه‌های مجازی که شهرداری تعیین کرده خریداری نمایید.

 کاظمی‌نیا با تاکید بر این‌که از تماس مستقیم دست با آب و ماهی خودداری شود، تشریح کرد: از خریداری هر موجود دیگر اعم از لاکپشت گوش قرمز، سنگاپوری، حلزون و ... خودداری کنید.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: در پایان نوروز جهت پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از رها سازی ماهی‌ها در منابع آبی طبیعی و معابر اجتناب و برای این کار به مکان های مشخص شده از سوی شهرداری (استخرهای موجود در پارک‌ های شهر) مراجعه کنید.

سرپرست اداره کی دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: فرآورده‌‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه و از خودروهای عبوری خریداری نکنید.

وی افزود: عمدتا خودروهای عبوری که ماهی می‌فروشند، ماهی‌های فاسد یا حرام به فروش می‌رسانند لذا از مکان‌های که روی آنها مهر بهداشتی ندارد، خرید نکنید.

کاظمی‌نیا تصریح کرد: ناظرين بهداشتی در مکان‌های مشخص برای ذبح دام مستقر هستند و توصیه می‌کنیم که دام را در کشتارگاه ذبح کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی بیان کرد: برچسب آبی برای دام نر و برچسب زرد برای دام ماده استفاده می‌شود همچنین برای مرغ بسته بندی نیز رتبه بندی شده است به این‌گونه که مرغ‌ رتبه a+نوار سبز، رتبهa نوار آبی و b دارای نوار نارنجی است.

وی در توضیح تشخیص ماهی سالم گفت: ماهی باید دارای چشم براق، روشن، آب شش‌ها نباید چسبیده باشد، اگر با انگشت روی آن فشار دهید حالت ارتجاعی دارد و ماهی بوی علف‌های دریایی بدهد.

کاظمی‌نیا بیان کرد: ۱۲ کشتارگاه صنعتی طیور در سطح استان داریم و یک کشتارگاه در شهر کرمان در دست راه اندازی است اما جنوب کرمان دارای کشتارگاه طیور نیست.

سرپرست اداره کل دامپزشکی کرمان ادامه داد: ۱۴ کشتارگاه دام در استان داریم و یک کشتارگاه صنعتی در جاده باغین در دست احداث است که به دلیل تحریم‌ها هنوز راه اندازی نشده است.

وی تاکید کرد: جهت به‌سازی و نوسازی کشتارگاه‌های استان به همکاری شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های مربوطه نیاز داریم.

کاظمی‌نیا د خصوص توزیع شیر فله‌ در سطح شهر نیز گفت: مصرف این نوع شیر پیشنهاد نمی‌شود اگر‌چه فرهنگ مصرف مردم با شیر سنتی عجین است از این رو خواستاریم تا مردم از مراکزی که دارای گواهی صنف هستند شیر خریداری کنند. https://armanekerman.ir/vdcjytevtuqet8z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین