تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
۰
plusresetminus
فرمانده انتظامی استان کرمان خبر داد:

همکاری گروه‌های جهادی در ایام نوروز با پلیس راهور

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:امسال شاهد اقدامات مجاهدانه گروه‌های جهادی نیز خواهیم بود که در ایام تعطیلات در طول جاده‌ها برای حفظ جان مردم حضور پیدا می‌کنند.
همکاری گروه‌های جهادی در ایام نوروز با پلیس راهور
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نوروزی در تعطیلات عید باستانی نوروز گفت: هدف اصلی این طرح کاهش و کنترل ترافیک است در حقیقت پلیس راهور سربازان خط مقدم این طرح هستند. 

وی با اشاره به این‌که گروه‌های جهادی و موکب‌ها با تمام توان در کنار پلیس راهور حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: امسال شاهد اقدامات مجاهدانه گروه‌های جهادی نیز خواهیم بود که در ایام تعطیلات در طول جاده‌ها برای حفظ جان مردم حضور پیدا می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود سفرهای مردمی در ایام نوروز و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان تداوم داشته باشد، توصیح داد:  کنترل هوشمند رفتار رانندگان در دستور جدی پلیس است از این رو به راننده پرخطری که حرکات نامتعارف، سرعت بالا و سبقت غیرمجاز داشته باشد حتما با ارسال پیامک هشدار داده می‌شود و در غیر این‌صورت خوردو  تا پایان تعطیلات متوقف می‌شود.

سردار ناظری افزود: با خودروهای شوتی به شدت برخورد خواهیم کرد، نیروهای انتظامی ابتدای ورودی های شرق استان، شهرستان انار و بطور کلی در ۲۴ ورودی و خروجی استان حضور دارند، این طرح با کمک پلیس راهور و بازرسان اتباع اجرا و اجازه تردد به این خودرو ها داده نمی‌شود همچنین ماشین‌های متخلف معروف به شوتی تا 6 ماه در توقیف خواهند ماند.

وی پیشگیری از سرقت و برخورد با سارقین را  دومین گام طرح نوروزی در جهت امنیت اموال مردم دانست و گفت: بسیاری از منازل و مغازه ها در تعطیلی مورد توجه سارقین است از این رو برای تامین امنیت مردم از گشت‌های رضویون بسیج به صورت محسوس استفاده خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه جمع‌آوری معتادان متجاهر در حال انجام است، افزود: پلیس در رزمایشی که داشته تعداد زیادی از متهمین و مجرمین فراری را در استان دستگیر کرده است و از مردم درخواست داریم اجناس قیمتی را در داخل خانه نگهداری نکنند و حتماً به صندوق امانات در بانک‌ها بسپارند.

سردار ناظری با بیان این‌که بیشترین همت نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری است، توضیح داد:  برای رسیدن به این هدف از ۴۹۰ واحد گشتی با ۶۷۰  پلیس افتخاری  استفاده می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که نصب دزدگیر و عوامل بازدارنده کمک کننده پیشگیری از سرقت است همچنین مردم افراد مشکوک را به پلیس گزارش کنند، تشریح کرد: شماره تلفن‌های ۲۱۸۳۰۰۰ و ۲۱۸۳۰۰۱ و سامانه۱۱۰ آماده پاسخگویی مردم و دریافت گزارشات مردمی است.

فرمانده انتظامی کرمان گفت: جابه‌جایی اثاثیه منزل در ایام نوروز ممنوع است از این رو برای این‌کار باید با کلانتری محل هماهنگ شود.

سردار ناظری اظهار کرد: استان کرمان رتبه دوم کشف مواد مخدر در کشور را داراست که بیش از ۸۰ تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است. 
 
وی افزود: بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان انواع کالای قاچاق در استان کشف و بیش از دو هزار و ۷۰۰ خودرو شوتی در استان در سال جاری توقیف شده است.
 
فرمانده انتظامی کرمان با اشاره به چهارشنبه‌سوری تاکید کرد: در سطح استان هیچ برنامه‌ای رسمی اجرا نخواهد شد از طرفی خواستاریم تا خانواده‌ها بر رفتار فرزندانشان ،نظارت داشته باشند.
 
وی ادامه داد: برخورد با واحدهای صنفی متخلف جهت فروش مواد محترقه غیرمجاز، همچنین صاحبان صفحات فضای مجازی جهت فروش و آموزش ساخت مواد محترقه و کلاهبرداران انجام خواهد شد.
 
در فضای مجازی سه اقدام انجام می شد یکی خرید فروش مواد محترقه، کلاهبرداران در این فضا که درگاه جعلی مالی درست می‌کنند و کسانی‌که با ساخت صفحات در فضای مجازی آموزش ناقص ساخت مواد منفجره آسیب به افراد می زنند.
وی با بیان اینکه هر فردی که در عمل مجرمانه چهارشنبه سوری و آسیب زدن به مردم دستگیر شود تا پایان نوروز آزاد نخواهد شد و خودرویی هم که در این رابطه توقیف شود در پارکینگ می‌ماند، گفت: تاکنون بیش از 120 هزار قطعه مواد محترقه قاچاق در سطح استان کرمان کشف شده است.
انتهای خبر/پسند
https://armanekerman.ir/vdccx1qse2bq1i8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین