تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۰
۰
plusresetminus
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به حوادث کشور در پاییز گفت: مدیریت میدان به‌خوبی در استان کرمان انجام شد.
مدیریت میدان خوبی در اغتشاشات اخیر در استان کرمان انجام شد
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری راه آرمان؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان شب گذشته در شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: در سال جدید ربع قرن پیشگیری از وقوع جرم را گرامی خواهیم داشت.
 
وی در ادامه افزود: رئیس قوه قضائیه انسانی با تجربه است که تمامی مسائل قوه را با دقت و ریزبینی ویژه رسیدگی می‌کند و اطلاع جامعی از شرح وظایف هر یک از معاونت داشته و از این رو حرکت رو به تعالی قوه قضائیه را در حوزه‌های مختلف از جمله اتقان آراء شاهد هستیم.

پورخاقان با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه آمارگرایی را تعدیل کرده، افزود: قوه قضائیه به هیچ عنوان دنبال آمارگرایی نبوده و به دنبال کشف حقیقت است و براین اساس، پایه‌های کاری برای هر بخش مشخص می‌شود و عملکردها  نیز براساس این شاخص‌های تعیین شده، مورد نظارت و سنجش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع کاهش اطاله دادرسی، تاکید کرد: ایشان فرموده‌اند اطاله دادرسی ظلم در حق اصحاب دعوا است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به این مطلب که رسیدگی بدون دقت به پرونده‌ها ضرر و ظلم به اصحاب دعوی است، تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه بر اتقان آراء و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها تاکید دارد و این اصل در برنامههای پیش رو به صورت ویژه مدنظر است.

وی در ادامه با حوادث پاییز امسال در کشور اظهار کرد: مدیریت میدان به خوبی در استان کرمان انجام شده که اقدامات ریاست کل دادگستری، مجموعه قضایی استان و نیروهای نظامی و انتظامی جای تقدیر دارد.  

پورخاقان از اعمال عفو معیاری اخیر با نگاه مدبرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و با تدبیر و پیشنهاد ریاست قوه قضائیه تقدیر کرد و ادامه داد: اعتقاد دارم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، رهبری مقتدر و مظلوم هستند، زیرا یک سخنرانی ایشان دنیا را به لرزه می‌اندازد و تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را برملا می‌کند و ایشان از این باب مظلوم هستند که فرمایشات معظم له در کشور به نحوی که شایسته است، اجرایی نمی‌شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور ادامه داد: اگر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی عمل کرده بودیم، نباید به جایی می‌رسید که رهبری موضوع جهاد تبیین را مطرح کنند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند که باید با هرگونه تخلف و جرم با قاطعیت و براساس قانون برخورد شود.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در ادامه بر تلاش همگان برای اصلاح قوانین به منظور رفع مشکلات موجود تاکید کرد.

پورخاقان در ادامه تصریح کرد: کم بودن جرم در بین نیروهای مسلح افتخار ماست.

وی در بخش دیگری از سخنانش از ۴۰ سال خدمت حجت الاسلام رضایی تقدیر کرد و ادامه داد: ایشان از نیروهای ولایی و انقلابی هستند و همواره برای دفاع از ولایت آماده بوده و حجت الاسلام علی توکلی، ریاست جدید سازمان قضایی استان کرمان نیز از نیروهای مجرب قضایی هستند که منشا خدمات خیری در این استان خواهند بود.

انتهای خبر/م
https://armanekerman.ir/vdcdfs0f9yt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما