تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
۰
plusresetminus
امام جمعه جیرفت گفت: حاج قاسم سلیمانی با شهادتش، «ذخیره انقلاب بودن عشایر» را بهتر معنا کرد.
شهادت حاج قاسم «ذخایر بودن عشایر برای انقلاب» را معنا کرد
به گزارش  سرویس اقتصادی «راه آرمان» از جیرفت، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سازمان عشایری جنوب کرمان که در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد،

حجت الاسلام میثم تارم با اشاره به منویات امام راحل مبنی بر «ذخیره بودن عشایر برای انقلاب» و اینکه خدمت به عشایر، توفیق می‌خواهد، گفت: با شهادت حاج قاسم سلیمانی، معنای فرمایش امام راحل را بهتر درک کردیم زیرا سردار دل‌ها جزو عشایر بودند و با شهادتش، خون تازه‌ای به انقلاب دمیده شده است.
 
امام جمعه جیرفت ضمن تبریک سال جدید و ماه مبارک رمضان، افزود: امسال عید در عید داریم و مسلمان کسی است که هر سالش نسبت به سال قبل بهتر باشد و بایستی در حال پیشرفت باشد.


 
احمد احمدپور امنیت غذایی را اولویت اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد و گفت: در جهان نیز امنیت غذایی، جزو اولویت‌های اول یا دوم است و کشورهای تولیدکننده غذا، مورد احترام هستند زیرا با معیشت مردم کار دارند.
 
رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان افزود: ایران بایستی با خرد جمعی و اقتدار غذایی، در آسیا پیشرو باشد و جنوب کرمان با داشتن سلامت و استمرار در تولید محصولات کشاورزی، نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.
 
احمدپور از جنوب کرمان بعنوان کوچ پذیرترین منطقه در کشور نام برد و گفت: تامین مواد پروتئینی یکی از دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بایستی نسبت به تامین نهاده‌های مورد نیاز دامداران اقدام شود.


 
ذبیح الله اعظمی با اشاره به اینکه در سال آینده بودجه بخش محیط زیست رشد خوبی دارد، گفت: متاسفانه وضعیت بودجه بخش کشاورزی در سال آینده، خوب نیست ولی برای اولین دفعه، در بودجه سال آینده ردیف بودجه آب شُرب عشایر تصویب شده است.
 
نماینده مردم شریف شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حذف ارز ۴۲۰۰، یکی از چالش‌های سال آینده، تامین نهاده‌های بخش کشاورزی است.
 
اعظمی استان‌های فارس و کرمان را عشایری نام‌گذاری کرد و گفت: یکی از مشکلات عشایر، سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و عشایری است که بلدوزر و لودر برای کار در آنها وجود ندارد.
 
انتهای خبر/ فاریابی
https://armanekerman.ir/vdcjitevouqet8z.fsfu.html
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما