تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۹
۰
plusresetminus
خطیب جمعه رودبار گفت: ایران اسلامی با صبر راهبردی از اصول خود کوتاه نیامد و همین مسئله عربستان را پای میز مذاکره آرود.
صبر راهبردی ایران، عربستان را پای میز مذاکره آورد/ یکی از تحولات چشمگیر منطقه وضعیت وخیم اسرائیل است
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ آیین عبادی-سیاسی نمازجمعه این هفته در سراسر استان کرمان برگزار شد.


امام جمعه شهرستان کرمان:رژیم جعلی روبه اوفول و جبهه مقاومت روزبه‌روز مستحکم تر می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی خطیب جمعه امروز کرمان در مصلی امام علی(ع) این شهر برگزار شد، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوا گفت: دنیا مزرعه آخرت است و نتیجه اعمال ما هم در این دنیا و هم در آخرت به سوی ما باز خواهد گشت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه اعمال خوب سعادت را به دنبال خواهد داشت گفت: انسان‌هایی که غرق در دنیا شده‌اند آخرت خود را بر باد خواهند داد، باید شکرگزار نعمت‌های خداوند باشیم همچنین به فکر تربیت صحیح فرزندان خود نیز باشیم.

وی با اشاره به اینکه وجود فرزند صالح باعث می‌شود که به انسان نیز ثواب و خیر و برکات از جانب وی برسد، گفت: باید مراقب رفتار فرزندان خود باشیم چراکه در قبال آن‌ها مسئول هستیم.

خطیب جمعه امروز کرمان با بیان اینکه اعمال صالح تاثیر زیادی در سرنوشت ما دارد، گفت: انجام عمل صالح در این دنیا سعادت ما در قیامت را دنبال دارد و باعث محو گناهان از پرونده اعمال ما می‌شوند.

امام جمعه کرمان گفت: آن‌ها که برای ایران دل‌شان  می‌تپید و گرایش مذهبی هم نداشتند در کنار جبهه مذهبی صدای واقفی سر دادند آن هم ملی شدن صنعت نفت بوده است.

وی افزود: امسال آغاز دو بهار را باهم داریم؛ اول عبارت از بهاری که مبدا شروع سال جدید است و سال جدید را برای ما به ارمغان می‌آورد و دیگری بهاری که بهار قرآن است و آغازگر ماه ضیافت الهی است.

خطیب جمعه کرمان گفت: هر کدام فرصت‌هایی برای ما مهیا می‌کند آنجا که تحول در طبیعت است فرصتی برای خانه تکانی طبق رسم دیرینه بخصوص ایرانی‌ها در ایام عید نوروز خانه تکانی جدی دارند.

وی تصریح کرد: با بهار طبیعت فرصتی برای سرکشی به اقوام و صله ارحام بوده و فرصت بزرگی‌ست که کدورت‌ها و اختلافات را از بین برد و هم‌دلی را تقویت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: فرصتی برای تجدید روحیه برای یک سال و رفع خستگی و استراحت است.

وی بیان کرد: فرصتی است برای سیاحت و گردش در دل طبیعت و پی بردن به عظمت خلقت و تفکر در آن و ده‌ها فرصت دیگر اما بهار دوم بسیار با ارزش و مهم است که بهار قرآن و بهار دل‌ها و تمکین در مقابل خالق و ماه ضیافت خدا  است که  فرصتی‌ست برای مقابله با گناه و فرصتی برای توبه و برگشت خطا و اشتباه و معصیت است.
حجت الاسلام والمسلمین عیلدادی سلیمانی تاکید کرد:  فرصتی برای انتخاب راه درست و چند راهی‌ها؛ فرصتی برای مهار منطق شهوات و میل‌هایی است که انسانیت مارا به خطر می‌اندازد.

امام جمعه کرمان افزود: تحولات چشمگیری را در دنیا شاهدیم و یکی از این تحولات وضعیت وخیم جعلی اسرائیل است.

وی افزود: اختلافات داخلی در آن جدی‌ست و آمدن  مردم در کف خیابان رژیم جعلی و برخورد‌های خشونت آمیز با آنها در دست کار است و  در جبهه مقابل آنها انسجام و مقاومت را در فلسطینیان می‌بینید.

نماینده ولی فقیه در کرمان بیان کرد: این وضعیتی که در جبهه مقاومت می‌بینید علامت‌های بسیار خوشحال کننده دارد و تحولاتی که در جبهه دشمن می‌بینید هر روز سستر و ما امید کننده‌تر می‌کند.

وی افزود:  با یک نگاه در دنیایی که زندگی می‌کنیم، مشهود است که فصل جدیدی به روی کشور ما باز شده است که همسایه‌های ما یکی پس از دیگری در کنار ما قرار بگیرند و در مقابل جبهه‌ای قرار بگیرند که در حال مبارزه است علامت‌های خوبی را می بینیم.


امام جمعه شهرستان کهنوج: توافق ایران و عربستان مهمترین حادثه سیاسی در جهان بود

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه کهنوج در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن اشاره به نزدیک شدن به سال نو و ماه میهمانی الهی گفت: این دو بهار، بهار طبیعت همراه با بهار معنویت  امسال را  به فال نیک می گیریم.
امام جمعه کهنوج با اشاره به توافق ایران و عربستان خاطر نشان کرد: این توافق یک حادثه مهم سیاسی بود که در روز های پایانی سال اتفاق افتاد.
خطیب جمعه کهنوج ضمن تشریح اینکه در این چند روز تحلیل های زیادی بین موافقان و مخالفان مطرح شد عنوان کرد: نکته اول این است که در این رویداد سه طرف اصلی وجود دارد که هرکدام منافع خود را دنبال می کند.
وی افزود: حذف کشور چین، ایران و عربستان به نوعی به این توافق نیاز دارد هر کدام با منافع ملی خود به این توافق  ورود پیدا کرده اند اما آنچه که باید حتماً گفته شود این از نحوه نشستن پشت میز مذاکره ایران با طرف مقابل فرق دارد.
امام جمعه کهنوج با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با صبر راهبردی خودش و بدون کوتاه آمدن از مواضع خودش با مشورت از، هم پیمانان خودش به این عرصه ورود پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: عربستان در حالی به این توافق داده است که بعد از صرف هزینه های میلیارد دلاری به هدف خود برسد.
خطیب جمعه کهنوج اظهار کرد: نباشد که مثل توافقات برجام ماه اول شروع کنیم بعد از ان به عهد و تعهداتشان عمل نکنند.
 حجت الاسلام نجنو ضمن تاکید بر اینکه دشمنان ما بر عهدی است که باید با احتیاط و مراقبت پیش رفت اذعان کرد:  بیشترین خسارت  در این شرایط، دست بر رژیم  صهیونیست و آمریکای جنایتکار و هم مخالف آن و بر اندازان وا مانده در داخل و خارج شده است.


امام جمعه رودبار جنوب:ملی شدن صنعت نفت نتیجه نهضت و  قیام مردم بود نه اراده غرب‌گرایان

حجت الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در خطبه های نماز جمعه این هفته به جریان مسمومیت دانش‌ آموزان اشاره کرد و افزود: دشمن جنگ‌های چند وجهی را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته است.

امام جمعه رودبار جنوب بیان کرد: دشمن در جنگ چند وجهی عزیز‌ترین قشر جامعه  یعنی دانش‌آموزان را هدف گرفته است، که بخشی از این جنایت شناسایی شده است و به اشد مجازات خواهند رسید.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه این انقلاب امانتی در دست ما است، اظهار کرد: دشمنان  با جمعیت بسیار برای شکستن مقاومت ما برنامه‌ریزی می‌کنند که اگر غافل نباشیم به کمک خداوند پیروز خواهیم شد.

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: ایران اسلامی با صبر راهبردی خود از اصول خود کوتاه نیامد و همین مسئله موجب شد تا عربستان به پای میز مذاکره بیاید.

حجت الاسلام افشارمنش به ۲۶ اسفند ماه سالروز صنعت ملی شدن نفت اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ معاصر ایران همواره نفت این کشور مورد طمع غرب بوده است، پس از جنگ جهانی انگلیس تلاش کرد با قرار‌داد‌هایی بر دامنه استعمار نفتی خود بیافزاید که با مخالفت مردم آگاه و برخی از نمایندگان مجلس بخصوص آیت‌الله کاشانی مواجه شد.

امام جمعه رودبار جنوب گفت: سرانجام نفت ایران در زمان نخست وزیری دولت مصدق ملی شد و ملی شدن صنعت نفت نتیجه نهضت و  قیام مردم نه اراده غرب‌گرایان بود.
 

خطیب جمعه شهرستان ریگان: توافق ایران و عربستان نتیجه هماهنگی مطلوب دیپلماسی و میدان است

حجت الاسلام حبیب رضازاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان ریگان اشاره داشت به توافق ایران و عربستان و اظهار کرد:  با توافق ایران و عربستان،‌ آمریکا و اسرائیل سیلی محکمی خوردند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه ایران قدرتمندتر از گذشته می‌شود، افزود: این توافق نتیجه هماهنگی مطلوب بین دیپلماسی و میدان است.

وی با بیان اینکه بیشترین ضرر در این توافق مربوط به آمریکایی ها و صهیونیستی‌ها است، تصریح کرد: البته باید تعهدات‌ عربستانی‌ها در این توافق راستی آزمایی شود.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه ما مخالف شادی کردن در عید نوروز نیستیم، عنوان کرد: نوروز که می رسد نباید بهانه‌ای برای اوباشی و لاابالی گری بعضی‌ها باشد.

حجت الاسلام قاسم دانشی امام جمعه بم در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت عموم نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: مقاومت و دیپلماسی فعال دولت و ملت باعث شد، کشورهای منطقه به برقراری رابطه با ایران افتخار کنند.

امام جمعه ریگان اظهار کرد:توافق ایران و عربستان برای دشمنان موجب خشم شد ضمن اینکه حجاب از قوانین الهی است و برای مقابله با بی‌حجابی و بدحجابی باید یک نهضت بزرگ و عمومی ایجاد شود ، تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرایی شود.


امام جمعه جازموریان: توافق ایران و عربستان نوید بخش حکمرانی جبهه مقاومت در دنیا است


حجت الاسلام والمسلمین صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به این که شاید برخی چشم دیدن موفقیت یک جامعه را نداشته باشند، ابراز کرد: دشمن به دنبال تقابل و ملیت گرایی است بنابراین باید مردم به خصوص جوانان از این تقابل دوری کنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به تقارن ماه رمضان با عید نوروز، عنوان کرد: از شهردار خواهشمندیم فضاسازی شهر را متناسب با این ۲ بهار انجام دهند.

خطیب جمعه جازموریان ضمن گرامیداشت سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران، خاطرنشان کرد: پرچمداری روحانیت و مردم و همچنین تلاش های دکتر مصدق نقش بسزایی در ملی شدن نفت ایران داشت.

وی با اشاره به توافق ایران و عربستان، تصریح کرد: این توافقی جامع بین ایران، چین و عربستان بود البته این توافق نیاز به ذوق زدگی ندارد اما از سوی دیگر نباید بی اهمیت جلوه داده شود.

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: آنچه در این توافق مهم است، ارزیابی سیاست های عربستان می باشد که همه چیز را مشخص خواهد کرد و از همه مهمتر این توافق یک نوید مهم داشت و آن هم حکمرانی مقاومت در دنیا است.

امام جمعه شهر نگار: دشمن با وارونه نشان دادن واقعیات به دنبال از بین بردن ارزش‌هاست

حجت‌الاسلام حشمت الله عباسپور امام جمعه جدید شهر نگار ضمن تقدیر از حضور مردم و مسئولان تاکید کرد: نماز جمعه نماز وحدت‌آفرین است بنابراین تفرقه و اختلاف در نماز جمعه راهی ندارد.

وی افزود: امروز دشمن در جنگ نرم رسانه‌ای با هدف وارونه نشان دادن واقعیت‌ها به دنبال از بین بردن ارزش‌ها و نظام است اما وحدت و بصیرت مردم مانع دشمن است و ان‌شاءالله به زودی این حکومت به حکومت جهانی مهدوی پیوند می‌خورد.

حجت‌الاسلام عباسپور از زحمات امام جمعه فقید نگار قدردانی و برای شادی روح او طلب مغفرت کرد و گفت: این حضور شما در نماز جمعه باقیات صالحاتی است که از تلاش‌های حجت الاسلام مهری در این شهر باقی مانده است.

امام جمعه نگار از مردم خواست تا از فرصت باقیمانده ماه شعبان بهره ببرند و خود را مهیای ماه میهمانی خدا ماه پرخیر و برکت رمضان کنند.

شایان ذکر است که طی حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان حجت‌الاسلام حشمت الله عباسپور به عنوان امام جمعه جدید شهر نگار منصوب شد.

امام جمعه شهرستان جیرفت: توافق ایران و عربستان، برد ایران و باخت  اسرائیل شد


حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت در خطبه‌های نمازجمعه جیرفت ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید ماه مبارک رمضان و توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: بهترین مرکز رشد اخلاقی، اجتماعی و دینی، مسجد است و انتخاب دوست از بین مسجدی‌ها، جزو مُحسنات به مسجد رفتن است و حضور در مسجد، سازندگی به دنبال دارد.

امام جمعه جیرفت افزود: انتظار آن است که در جمعه آخر سال جاری، با نگاه به گذشته، به حسابرسی اعمال‌مان بپردازیم و ضمن جبران خطاها، برای تقویت اعمال خیر برنامه‌ریزی کنیم و سال جدید با آغاز ماه مبارک رمضان همراه است و عید نوروز ایرانی، مورد تایید ائمه اطهار (ع) است و ماه رمضان، آغاز سال عُرفا است.

خطیب نمازجمعه جیرفت بیان کرد: بایستی حداکثر استفاده از ماه رمضان، خصوصاً روزه گرفتن را داشته باشیم و مسئولان برای مسافرانی که روزه نیستند برنامه‌ریزی کنند تا در جایی مناسب قرار گرفته و تظاهر به روزه خواری نشود.

وی درخصوص توافق ایران و عربستان با میانجی‌گری چین، گفت: قطع ارتباط بین ایران و عربستان، توسط عربستان انجام شد و در مسئله حمله به سفارت عربستان در ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی نداشت و عربستان، انتظار پیروزی سریع در جنگ با یمن را داشت که اکنون آثار پیروزی یمنی‌ها، مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام تارم اظهار کرد: عربستان و جهان به این درک رسیدند که چین، تاثیرگذار آینده و قدرت اول اقتصادی جهان است و قدرت از آمریکا درحال انتقال به چین است از طرفی سعودی‌ها برای آمریکا و غرب، بذل و بخشش کردند ولی آمریکا و غرب به تعهدات‌شان به عربستان، عمل نکردند.

امام جمعه جیرفت افزود: این توافق به ضرر اسرائیل است ولی برای ایران و دولت سیدابراهیم رییسی، پیروزی محسوب می‌شود و اسرائیل، در حال اضمحال از داخل است و طرح ۲۰ ساله خاورمیانه بزرگ هم اجرایی نشد و ان‌شاءالله زودتر از ۲۵ سالی که رهبری تعیین کردند، شاهد از بین رفتن اسراییل خواهیم بود.

خطیب جمعه شهرستان فاریاب: پیروزی بزرگ برای دولت سیزدهم در توافق ایران و عربستان

عباس گروهی امام جمعه فاریاب به توافق ایران و عربستان اشاره و بیان کرد: این روزها شاهد توافق ایران و عربستان با وساطت چین هستیم؛که این اتفاق به عنوان یک پیروزی بزرگ برای دولت سیزدهم،به حساب می آید.
وی افزود: آن چیزی که قابل توجه است،این است که آیا این توافق به نفع ایران یا عربستان است و یا به نفع چین است؟اگر بخواهیم یک تحلیل جامع،کامل و یک قضاوت منصفانه و شفاف که به دور از شتاب زدگی،ذوق زدگی و جنجال های سیاسی باشد، داشته باشیم، واقعیت این است که هر سه کشور از این توافق سود می‌برند.

خطیب نماز جمعه فاریاب اظهار کرد:جمهوری اسلامی ایران،در شرایطی با عربستان توافق می‌کند که در موضع قدرت است؛ ایران از جهت دفاعی و حضور در پیمان های بین‌المللی و ارتباط با همسایگان، جایگاه کم نظیری پیدا کرده است؛ پس در حال حاضر شرایط برای تقویت قدرت داخلی و منطقه‌ای ایران، فراهم است.

وی گفت: عربستان، نه در داخل وضع خوبی دارد و نه در خارج، همه دنیا شاهد اوج‌گیری اختلافات داخلی در عربستان هستند؛ و از نظر خارجی هم درگیر جنگ با یمن است، از طرف دیگر مخالفت‌های آمریکا و دیگر مخالفان منطقه با آل سعود، مزید بر مشکلات عربستان شده است.

حجت الاسلام گروهی ابراز کرد:چین برای جلوگیری از سیطره آمریکا، لازم است در حیاط خلوت آمریکا حضور پیدا کند؛ تا از این طریق باعث تضعیف حضور منطقه ای آمریکا شود و در قامت یک قدرت بین المللی و فعال در عرصه سیاسی، ظاهر شود،پس نتیجه می گیریم که هر سه کشور، به نوعی به این توافق نیاز دارند.

امام جمعه فاریاب در ادامه بیان کرد: توافق ایران و عربستان،به ضرر بعضی از کشورهاست،بدون شک این توافق به ضرر آمریکا، رژیم صهیونیستی، مخالفان داخلی و دشمنان خارجی می‌شود.

وی به سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق اشاره کرد و گفت:وزیر دفاع آمریکا، چند هدف را دنبال می کند،با توجه به اینکه چند پایگاه نظامی آمریکا در عراق است؛لذا آمریکایی ها تلاش می کنند که یک حضور پُررنگ و طولانی در عراق داشته باشند.

خطیب جمعه فاریاب افزود: البته گروه های مقاومت در عراق نسبت به این سفر واکنش نشان دادند و خواستار اخراج آمریکایی‌ها از عراق شدند. هدف دیگر سفر وزیر دفاع آمریکا به عراق،این است که هفته‌های اخیر دیدارهایی بین مقامات ایران و عراق برگزار شده است که این مسأله باعث نگرانی آنها شده است؛ لذا آمریکا به دنبال جدا کردن بغداد از تهران است که بتواند جا پای خود را در منطقه محکم کند.

امام جمعه شهرستان فهرج: عمل به شعار سال رهبر انقلاب، سبب تحریم دشمن در آینده می شود


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با اشاره به تقارن بهار طبیعت با ماه رمضان گفت: همزمانی بهار طبیعت و بهار فطرت، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش؛ چرا که انسان در این دو بهار می‌تواند سرتاسر آفاق و حتی انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

وی با تأکید بر حرمت نگه داشتن ماه رمضان، خواستار راه‌اندازی پویش شهر ما روزه دار است، انجام دید و بازدید در فاصله زمانی افطار تا سحر، برپایی سفره‌های افطاری در ایستگاه‌های نوروزی، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و‌ موکب پخش افطار برای روزه‌داران، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و ... در طول ماه رمضان شد.

آقاملایی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ بنام «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» اظهار کرد: انتخاب این نام از سوی ولی امر مسلمین جهان، نشان از دیدگاه وسیع رهبری به تولید بر محور دانش و فناوری دارد.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: اگر ما بتوانیم به شعار سال مقام عظمای ولایت عمل کنیم آن کسی که در آینده تحریم خواهد کرد دشمن نیست بلکه ما هستیم.

وی با تاکید بر تشریح عملکرد یکساله دستگاه های مختلف گفت: هر دستگاهی از طریق فضای مجازی عملکرد خود را در زمینه تحقق شعار سال مقام عظمای ولایت بیان کنند تا مردم از عملکرد آنها آگاه باشند.

آقاملایی با اشاره به توافق اخیر ایران و عربستان خاطرنشان کرد: توافق این دو کشور یعنی جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت به فرماندهی مقام عظمای ولایت و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) درست حرکت می کنند و با قدرت به سمت پیشرفت و پیروزی قدم برمی‌دارند.

امام جمعه فهرج تصریح کرد: جهان آینده، جهان عاری از صهیونیست، استکبار جهانی و آمریکای جهانخوار است و ما به فضل الهی پرچم به موعود میسپاریم و تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری خواهیم کرد.


‏امام جمعه شهرستان بافت: بدون آیت‌الله کاشانی مسئلهٔ ملی‌شدن صنعت نفت به‌هیچ‌وجه پا نمی‌گرفت

 حجت‌الاسلام محمد محمدزاده خطیب نمازجمعه شهرستان بافت ضمن سفارش به تقوای الهی بیان داشت: از منظر آیات و روایات هم فصل بهار و هم ‏ماه مبارک ‏رمضان، مدرسه و مکتب توحید و معرفت‌اند و هرکسی دل‌وجان خود را در حال و هوای این دو ‏بهار قرار ‏بدهد، از فیوضات آن بهره‌مند خواهد شد. ‏

وی در ادامه به مناسبت روز ملی‌شدن صنعت نفت ایران (۱۳۲۹) بیان داشت: دوره تاریخی ‏ملی‌شدن صنعت نفت ایران در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با تصویب قانون ملی‌شدن نفت به اوج رسید و با کودتای ‏‏۲۸ مرداد ۱۳۳۲ پایان گرفت و اگر علما نبودند و انگیزهٔ دینی نبود، قطعاً نهضت ملی‌شدن صنعت نفت ‏پیش نمی‌رفت؛ این را همه بدانند، در مقدمهٔ این ‌نهضت آیت‌الله کاشانی بود، زیرا قضیهٔ ملی‌شدن ‏صنعت نفت هم باز روحانیون بودند که جلو افتادند، اگر مرحوم آیت اللَّه کاشانی نبود، مطمئن باشید که مسئلهٔ ملی‌شدن صنعت نفت به‌هیچ‌وجه در این کشور پا نمی‌گرفت. ‏

‏خطیب جمعه بافت تصریح کرد: برای درک حقیقت عید، باید دغدغه «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» داشت و برای تحول ‏به وضعیت ‏احسن الحال باید برای تغییر برنامه‌ریزی کرد و برای برنامه‌ریزی موفق، باید از محاسبه و ‏خودارزیابی شروع ‏کرد. ‏

محمدزاده خاطرنشان کرد: این روزها كه بازار خریدهای نوروزی داغ است و همه در تكاپو برای فراهم‌کردن ‏مقدمات برگزاری این آیین كهن برجای‌مانده از نیاكان هستند خانواده‌های بی‌بضاعتی كه نیازمند فشردن ‏دست پر مهر شهروندان هستند كه می‌توان با كمك به آنها هرچه بیشتر حس همدلی و همبستگی را در ‏جامعه افزایش داد، عید، نوروز زمانی معنا می‌یابد كه همه با هم همچون یك خانواده بزرگ خوشحال ‏باشیم. ‏

 امام جمعه شهرستان قلعه گنج: بزرگترین بازنده توافق ایران و عربستان رژیم صهیونسیتی است

حجت الاسلام احمدی نیک 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت را یاد آور شد و به مشکل وابستگی کشور به نفت اشاره کرد و یکی از راه‌های برون رفت از این معضل و درد اقتصادی کاهش وابستگی به نفت‌و عمل کردن به الزامات اقتصاد مقاومتی دانست.

امام جمعه شهرستان قلعه گنج به توافق اخیر ایران و عربستان که نقل محافل شده اشاره کرد و گفت: کشورهای ایران، عربستان و چین هر کدام به نوعی نیازمند این توافق بودند و هر کدام با نگاه به منافع ملی خود به توافق ورود پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی نیک خاطر نشان کرد: البته در تحلیل این رویداد باید بدون بزرگنمایی و زوق زدگی مواجه شد، واقعیت قضیه این است که در طول ماه های آینده و با مراقبت دولت باید تعهدات عربستان راستی آزمایی شود و متناسب با اقدامات دولت عربستان مسیر حرکت طی گردد

امام جمعه موقت رابر: پیمان‌های بین المللی دولت سیزدهم ایران را به قدرت برتر بدل کرد

حجت الاسلام والمسلمین حسن شمس الدینی در آخرین خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه سال ۱۴۰۱ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی پیشاپیش با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن و معنویت و با اشاره به آیه ۳۵سوره نور و تقارن این دو بهار گفت: از لحاظ آیات و روایات هم فصل بهار و ماه مبارک رمضان مکتب توحید و معرفت است، بنابراین از فیوضات این دو بهار بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه بهترین آرزو و دعای ابتدای تحویل سال در دعای ماه مبارک رمضان بیان شده، افزود: سوم فروردین اولین روز ماه مبارک رمضان است، بنابراین مردم و مسئولین نهایت سعی و تلاش خود را انجام دهند که حرمت ماه رمضان شکسته نشود و امسال شهر ما روزه دار است.

امام جمعه موقت رابر با اشاره به توافق بین ایران و عربستان در هفته گذشته با وساطت چینی ها عنوان کرد: ضلع اول ایران عزیز است مسئولین وقتی پای توافق نشستند ایران دست برتر بود اتفاقات و اغتشاشات تمام جبهه استکبار یک فضای مجازی سنگینی علیه کشور ما راه انداختند و نتوانستند به اهداف شوم سیاسی خود برسند.
وی ادامه داد: ایران از لحاظ دفاعی جایگاه بی نظیری دارد و پیمان های بین المللی دولت سیزدهم ایران قدرت برتر و دست برتر در این مذاکرات می‌باشد، هزینه سرسام آور حکومت عربستان و شکست ائتلاف عربستان و همچنین چین برای به چالش کشانده سیطره آمریکا پای توافق نشستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شمس الدینی اظهار کرد: هر سه کشور نیاز به این توافق داشتند هر کدام دنبال منافع خودشان پای توافق آمدند، این توافق مهم برای نظام پیروزی سیاسی برای دولت است.

وی با بیان اینکه امروز قدرت حرف اول را می زند افزود: اگر تجهیزات نظامی نباشد دیپلمات ما هم نمی‌توانند کاری انجام دهند تجهیزات نظامی این توافق به نتیجه رسید.

امام جمعه موقت رابر گفت: در تحلیل رویداد نباید بزرگ نمایی و ذوق زدگی خرج داد، عربستان سعودی باید راستی آزمایی شود بیشترین خسارت و زیان را آمریکایی‌ها و اسرائیل‌ها و براندازهای داخلی و خارجی  دیدند و پوزه همه آنها به خاک مالید شد.

انتهای خبر/ طهماسبی


  https://armanekerman.ir/vdcjmtevauqet8z.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین