کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در کرمان:

خودمدیریتی با نگاه دینی عامل مهمی در بهبود فضای کسب و کار که مغفول مانده است

27 اسفند 1401 ساعت 11:58

نماینده ولی فقیه در کرمان گفت: مدیریت از درون باعث می‌شود که افراد خود را در پیشگاه خداوند دیده و سعی کنند موثر باشند.


به گزارش سرویس اقتصادی «راه آرمان» حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع "موانع فرهنگی فضای کسب و کار" با اشاره به اهمیت بررسی عوامل موثر بر این فضا گفت: مجموعه ها در واقع یک بسته هستند و همه بر هم تاثیرگذارند و نمی توانیم رخدادی را رقم بزنیم بدون اینکه بخش های تاثیرگذار و مرتبط را نادیده بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: اگر می‌خواهیم فضای کسب و کار منطقی و مقبول باشد، باید مجموعه دولت، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران و فعالان میدان کار را مورد توجه قرار داد یعنی دولت و حکمرانی باید کاملا وظایف خود را انجام بدهد؛ بخش خصوصی و سرمایه گذاران نیز باید توجه ویژه و انگیزه لازم برای کار داشته و گروه سوم یعنی کسانی که وارد میدان کار می‌شوند، باید با انگیزه کامل کار کنند و تا این سه حوزه باهم همراه نشوند، فضای کسب و کار ناقص خواهد ماند.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: تا زمانی که هر بخشی ضعیف عمل کند، به وضعیت ایده‌آل نمی‌رسیم و زمانی ایده‌آل اتفاق می‌افتد که هر سه بخش با هم خوب کار کنند.

علیدادی سلیمانی بابیان اینکه در سه مقطع ، قوانین، سرمایه گذار و کارگر یا میدان‌دار اقتصادی اگر زیر ساخت‌ درست پایه‌گذاری شوند بی‌شک بهبود در فضای کسب و کار را خواهیم دید.

وی ادامه داد: در قوانین بالا دستی خلایی در فضای کسب و کار وجود ندارد آنچه مسئله ساز می‌شود، نوع اجرای این قوانین است، بعضا ما شاهدیم که در قوانین بالا دستی سرمایه‌های خردی وجود دارند که وابسته با تعاونی‌ها هستند و یا اشخاص همسو با تعاونی هستند که باید مورد حمایت واقع باشند.

دولت در تمام برنامه‌های خودش، سرمایه‌ها، افراد و ظرفیت‌های اقتصادی مناطق را در قوانین دیده است، ۳ اصل مهم ساختار، رفع موانع و فرهنگ‌سازی‌کار، در بهبود فضای کسب و کار مطرح است، اولین مورد که ساختارهاست را  باید بررسی کرد و دید جایگاه آن کجاست تا ضعف آن‌ها رفع شود و سبب جهش در رونق کسب و کار وجود داشته باشد،باید روان باشد اگر این مهم وجود نداشته باشد موفق نخواهد بود.
 
نماینده ولی فقیه در استان دومین عامل رویکرد است رویکرد ما در فضای کسب و کار نامتعادل است زیرا نه سرمایه‌دار و نه کادر و غیره حرکت درست  و روبه جلویی را طی نمی‌کنند، گفت: به طور مثال در دنیا بررسی کردند، دیدند افراد خوب عمل نمی‌کنند ساعات کار و ورود و خروج را چک می‌کردند، در تمام مراحل راندمان کاری در ابتدا بالا می‌رفت  و دوباره بعد از یک مدت افت می‌کردند.

وی تاکید کرد: دولت‌ها و صاحبان سرمایه تمام شیوه‌های نوین را امتحان کردند اما فقط توانستند حضور افراد را کنترل کنند، بنابر این در کشورهای مسلمان یافتند که مدیریت در درون شخص است که با هیچ گزینه قهری نمی‌شود این مدیریت را در فرد نهادینه کرد.

علیدادی سلیمانی اذعان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس معلوم شد، وقتی که نگاه دینی مدیریت درونی شد و زمانی که افراد خودشان را در پیشگاه خدا دیدند، نظاره‌گر را خدای متعال یافتند، راندمان کاری بالا  می‌رود و دیگر اصلا ساعت کاری برای فرد بی‌مفهوم می‌شود.

امام جمعه کرمان در این جلسه با بیان اینکه در نگاه دینی و اسلامی بر فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه توصیه و تاکید شده است، گفت: در دفاع مقدس حضور و غیاب نبود اما مدیریت از درون باعث شد که افراد خود را در پیشگاه خداوند ببینند و سعی کنند موثر باشند.

نماینده ولی فقیه در کرمان با تاکید بر این امر که عدم تقیدکاری و فرهنگ خود مدیریتی نقطه ضعفی است که آموزش داده نشده است، گفت: زمانی مشارکت مردمی و مردم پایه می‌شود که این خلاها برطرف شوند.

وی به نظارت‌ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارزیابی‌ها منصفانه نیستند زیرا یا ضعف‌ها برای اینگه دستگاه زیر سال نرود عنوان نمی شوند و یا عملکردها بسیار خوب جلوه داده می شوند بنابراین برای تحقق رویکردهای اقتصادی باید عملکرد را باید به صورت یک محقق ارزیابی کرد.

حسن علیدادی سلیمانی در پایان خاطر نشان کرد: از لحاظ ساختاری باید به مقوله کسب و کار پرداخت و بدون این نکات کسب و کار رونق نخواهد یافت.

انتهای خبر/ طهماسبی
 


کد مطلب: 133278

آدرس مطلب :
https://www.armanekerman.ir/news/133278/خودمدیریتی-نگاه-دینی-عامل-مهمی-بهبود-فضای-کسب-کار-مغفول-مانده

راه آرمان کرمان
  https://www.armanekerman.ir