تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
۰
plusresetminus
مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا استان کرمان عنوان کرد:

استقبال دهه هشتادی‌ها از خدمت به زائران راهیان نور

مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا استان کرمان گفت: متقاضی برای خادم شدن زیاد است در اسفندماه ۲۵۶ نفر متقاضی داشتیم که مجبور شدیم قرعه کشی انجام دهیم.
استقبال دهه هشتادی‌ها از خدمت به زائران راهیان نور
محمدمهدی حافظ‌آبادی مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا استان کرمان در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری «راه‌آرمان» با اشاره به اینکه تعداد کل خادمین خواهر و برادر استان کرمان ۲۰۰۰ نفر است، گفت: متقاضی برای خادم شدن زیاد است در اسفندماه ۲۵۶ نفر متقاضی داشتیم که مجبور شدیم قرعه کشی انجام دهیم و ۸۰ درصد از خادمینی که اعزام کردیم خادم اولی بودند.

وی ادامه داد: در سال‌های ابتدایی فعالیت خادمین شهدا صرفا مربوط به سفر راهیان نور بود اما بعد از شیوع کرونا کارهای متفاوتی خصوصا در بحث فرهنگی به عهده خادمین شهدا گذاشته شد.

مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا استان کرمان عنوان کرد: در هر شهرستانی هم مسئول کمیته خواهر و هم برادر مشخص شدند و در پیام‌رسانهای ایتا و سروش کانالهایی برای فعالیت ایجاد شد.

حافظ‌آبادی در رابطه با فعالیت‌های خادمین شهدا توضیح داد: در طول سال برنامه‌های فرهنگی برای نوجوانان بالای ۱۵ سال را داریم که کلاسهای آموزشی متفاوتی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اعزام خادمین شهدا به صورت ملی و استانی انجام می‌شود تشریح کرد: در اسفند ۱۴۰۱، ۹۵ نفر در قالب خادمین ملی اعزام شدند که خادمین استان کرمان نیز در یادمان‌های مختلف مثلا یادمان طلائیه، شلمچه، اروند، فکه، کانال کمیل، فتح المبین و... حضور داشتند.

مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا استان کرمان ادامه داد: خادمین استانی هم از آبان ماه تا دوم فروردین اعزام شدند که در طول این چند ماه خادمین فعالیت‌های مختلفی از جمله مباحث زیرساختی اردوگاه شهید کازرونی و کارهای فرهنگی و خدماتی و نظافتی و برپایی ایستگاه صلواتی انجام دادند.

وی در رابطه با طیف سنی خادمین شهدا اظهار کرد: خادمین ۱۵ سال به بالا هستند، اما در سنین بالاتر هم خادم داریم مثلا رزمندگان دوران دفاع مقدس.

مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا استان کرمان افزود: خادمین تخصصی، صنعتی و فنی برای تعمیرات و دو تیم رسانه‌ای برای کارهای فرهنگی هم در اردوگاه حضور دارند.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcco1qsm2bq1i8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین