تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹
۰
plusresetminus
رئیس مرکز رشد فناوری های سلامت گفت: در راستای تحقق شعار سال مجوز تاسیس دو بیوبانک زیستی در حوزه سلول‌های بنیادی و میکروارگانیسم‌ها صادر شد.
دستاورد ۱۴۰۱ صدور مجوز تاسیس دو بیوبانک زیستی بود


حدیث امیری در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان در خصوص میزان تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نظر به بیانات موکد مقام معظم رهبری مدظله العالی، مبنی بر اهمیت و نقش علم و فناوری در جامعه و باتوجه به شعار سال (۱۴۰۱)" تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی"، حوزه مدیریت توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت‌های گوناگونی را برای تحقق این شعار به انجام رسانده است.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های سلامت به حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیانی در این واحد اشاره کرد و گفت:  این حوزه شامل فعالیت‌های سه بخش پارک علم و فناوری سلامت، مرکز رشد فناوری‌های سلامت و دفتر ارتباط با صنعت، تبادل و انتقال دانش است.

وی ادامه داد: امیدورایم در سال جدید با انجام فعالیت‌های متمرکز و باتوجه به نیاز روز جامعه گام را فراتر از تولید مقاله و کشف برداشته و در جهت رفع نیاز انسان‌ها و تولید ثروت از کشفیات به عمل آمده برای  رفاه جامعه گام برداریم.

امیری اذعان کرد: ۳۵ هکتار زمین جهت توسعه پارک علم و فناوری سلامت  در محل نزدیک به اکوسیستم صنعتی شهرستان کرمان به این واحد فناور اختصاص یافت تا مسیر توسعه هموار شود.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های سلامت تاکید کرد: آموزش مبنای اصلی مرکز رشد بود و همین امر سبب برگزاری ۱۵ کارگاه در زمینه‌های مختلف کارآفرینی، فناوری و ثبت اختراع از طریق پارک علم‌ و فناوری سلامت و مرکز رشد فناوری‌های این واحد برگزار شد تا از خلاء این مسیر کاسته شود.

وی ابراز کرد:  از طریق شرکت‌های مستقر در مرکز رشد سلامت در عرصه  حوزه تخصصی خود  ۵ کارگاه آموزشی را برای علاقه‌مندان برگزار کردند که اثرات خوبی را ایجاد کرد.

امیری اذعان کرد: شرکت در نمایشگاه‌های هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه فن بازار سلامت، نمایشگاه مجلس، نمایشگاه مرجعیت علمی و دستاوردهای معاونت تحقیقات و فناوری به‌مناسبت ایام الله دهه فجر  از دیگر برنامه های این واحد در راستای تحقق شعار سال بود.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های سلامت دانشکده علوم پزشکی کرمان افزود: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها با چند شرکت خصوصی جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهش تولید دانشبنیان   تفاهم نامه‌هایی عقد شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی جهت آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با مرکز رشد در قالب بازدیدهای دوره‌ای از مرکز رشد صورت گرفت که در راستای جهاد تبیین  اولین بازدید توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی رازی در تاریخ ۲۱ /۹ /۱۴۰۱ صورت گرفت.

امیری تاکید کرد: تجلیل از فناوران برتر در هفته پژوهش، مذاکره و تهیه پیش‌نویس تفاهم‌نامه با دو شتاب‌دهنده خصوصی جهت استقرار در پارک علم و فناوری سلامت و مرکز رشد فناوری‌های سلامت، تهیه خبرنامه فناوری سلامت به صورت ماهانه، از دیگر فعالیت‌های این مرکز رشد بوده است.

رئیس مرکز رشد فناوری‌های سلامت دانشکده علوم پزشکی کرمان ابراز کرد: صدور مجوز تاسیس دو بیوبانک زیستی در حوزه سلول‌های بنیادی و میکروارگانیسم‌ها، اعلام آمادگی امکان استفاده از کلین روم (اتاق تمیز) پارک فناوری سلامت دانشگاه جهت انجام پروژه‌های دارای محصول در سطح کالن منطقه آمایشی برای اولین بار در کرمان رقم خورده است.

وی به تعداد شرکت‌های مستقر در مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: در مجموع ۴۵ شرکت و واحد فناور پذیرفته شده در این مرکز مستقر‌شده اند که با افزایش ۲۰ شرکت و واحد فناور جدید نسبت به سال قبل رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده‌اند.

امیری اذعان کرد: در سالی که گذشت ۱۲ واحدفناور که ۶ شرکت واردشده به پارک و ۶ شرکت حاوی محصول دانش‌بنیان بود به این مرکز افزوده شده است.

وی در پایان با بیان اینکه سال جدید را نیز همچون سال قبل با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به دانش‌بنیان‌ها پیش خواهیم برد، خاطر نشان کرد:  در راستای شعار سال ۱۴۰۲ کنترل و مهار تورم و رشد تولید  برای رشد تولید گام‌های بلندی بر پایه دانش‌بنیان برخواهیم داشت.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcdns0fjyt0sx6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین