تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۸
۰
plusresetminus
مسئول سازمان بسیج عشایری استان کرمان خبر داد:

خدمت‌رسانی ۳۶ گروه جهادی به جامعه عشایری در نوروز ۱۴۰۲

مسئول سازمان بسیج عشایری استان کرمان گفت: ۳۶ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی و پزشکی در حال خدمت‌رسانی به جامعه عشایری هستند.
خدمت‌رسانی ۳۶ گروه جهادی به جامعه عشایری در نوروز ۱۴۰۲
شهریار سیاری مسئول سازمان بسیج عشایری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «راه‌آرمان» در خصوص اقدامات سازمان بسیج عشایری در ایام نوروز در مناطق عشایری گفت: سازمان بسیج عشایری در راستای خدمت‌رسانی به مناطق و جامعه عشایری از ابتدای سال تاکنون با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و اقشار بسیج  رزمایش‌های تخصصی خدمت رسانی ویژه عشایر را  چندین مرحله در مناطق عشایری برگزار کرده و در ایام نوروز  ۱۴۰۲و ماه مبارک رمضان نیز با تشکیل قرارگاه خدمت‌رسانی به عشایر، دو برنامه عمده را  در دستور کار دارد، برنامه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت اقشار بسیج و گروه‌های جهادی عشایر ۳۶ گروه جهادی سازماندهی و به مناطق عشایری اعزام شدند و این گروه‌ها در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، پزشکی و ... در حال خدمت‌رسانی به جامعه عشایری هستند.

سیاری با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین و راهبردی‌ترین موضوعات هر کشور و به ویژه کشور عزیزمان ایران اسلامی است تشریح کرد: باید به امنیت غذایی از سوی مسئولان مربوطه توجه ویژه‌ای  شود و بدلیل اینکه پرچم‌دار ایجاد امنیت غذایی در کشورمان جامعه عشایری هستند، این قشر نیاز به حمایت جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی دارند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ درصد گوشت قرمز توسط عشایر تولید می‌شود عنوان کرد: برای حمایت از این جامعه زحمتکش و اینکه امنیت غذایی کشورمان دچار چالش نشود، سازمان بسیج عشایری استان در طول سال برنامه‌های متعددی اجرا نموده است و در پایان سال جاری هم با همکاری سازمان بسیج کشاورزی استان به همراه ادارات دامپزشکی اقدام به برگزاری  رزمایش استانی امنیت غذایی نموده که از ۱۵ اسفندماه شروع و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مسئول سازمان بسیج عشایری استان کرمان افزود: اقداماتی مثل ویزیت رایگان دام، واکسیناسیون دام، آموزش بهره‌وری دام، آموزش بهداشت دام و ... در این رزمایش انجام می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۲ برنامه‌های متعدد مدون و علمی با همکاری دیگر دستگاه‌ها را در دستور کار داریم.

انتهای خبر/  https://armanekerman.ir/vdcaeen6w49nee1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین