تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۰
۰
plusresetminus
امام جمعه رودبار جنوب در مراسم جشن تحویل سال گفت: تقارن ماه رمضان و نوروز موجب پیوند سنت‌های دینی و ملی می‌شود.
تقارن ماه رمضان و نوروز موجب پیوند سنت‌های دینی و ملی می‌شود
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی راه آرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین افشارمنش در مراسم جشن تحویل سال نو در جمع مردم رودبار اظهار کرد: امسال دو بهار داریم از بهار طبیعت و بهار رمضان، که از هر دو باید به نحواحسن بهره برد، از بهار طبیعت درس معاد و از بهار رمضان درس خودسازی را یاد بگیریم.

امام جمعه رودبار جنوب ادامه داد: از خدای متعال می‌خواهیم همان‌طور که این طبیعت با تحولات طبیعی، نو و زنده می‌شود و شادابی، نشاط و سرسبزی را به ما نشان می‌دهد، دل‌های ما هم به برکت قرآن، رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) نورانی، سرسبز و بانشاط باشد.

حجت‌الاسلام افشارمنش گفت: ماه مبارک رمضان با عید نوروز مشترکاتی دارند، یعنی مواردی هست که هم مربوط به ماه رمضان و هم مربوط به نوروز است، یکی از آن‌ها همین تحول و دگرگونی است، در طبیعت در هنگام بهار سنگ‌ها متحول نمی‌شود، اگر قلب آدم‌ها سنگ شده باشد ماه رمضان هم نمی‌تواند برای آن کاری کند اما اگر قلب خودش را به خدا و دین عرضه کند و تصمیم بگیرد برکات خدایی را دریابد، خدا چنین دلی را زیر و رو، منعطف و بهاری می‌کند.


امام جمعه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: با بیان اینکه تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز موجب پیوند سنت‌های دینی و ملی می‌شود، تصریح کرد: صله‌رحم از وجه اشتراک این دو عید است، سنت‌ها به ما می‌گویند در سال نو باید به دیدن خویشاوندان، دوست و آشناها برویم، در ماه مبارک رمضان هم این سفره‌های افطاری، مهمانی رفتن‌ها و مهمان دعوت‌کردن‌ها همان است که این دو پدیده مهم و سنت‌های ملی و دینی را به هم وصل می‌کند.

وی اظهار کرد: نو شدن در عید طبیعت همه عالم را نو می‌کند، در پایان ماه رمضان هم آن شخصی که به خوبی از عهده وظیفه روزه‌داری برمی‌آید، نو می‌شود، یعنی توبه، استغفار و قرآن او را متحول و نو کرده‌اند.

امام جمعه رودبار جنوب یادآور شد: ویژگی دیگری که بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان دارند امیدبخشی است، هر کس روحیه‌اش خسته و افسرده شده، بداند همان‌طور که عید نوروز عالم را زیر و رو و طبیعت را به امید و نشاط بدل می‌کند، ماه مبارک رمضان هم انسان را نو می‌کند، حزن، غم، اندوه، غصه، استرس و اضطراب از او دور می‌شود، این حالت نو شدن را در عید سعید فطر مشاهده می‌کنیم.

انتهای خبر/پور حیدر https://armanekerman.ir/vdcjttevhuqettz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما